Ga naar inhoud

Marc Sleen Overleden


Kool Thing

Recommended Posts

Mijn jeugdheld is heengegaan. Het ga je goed, Marc Sleen ! Ons rest nog eindeloos plezier met jouw mild-anarchistische humor. Als 't hier nog lang gaat duren, zal 't hier rap gedaan zijn. Tei tit dat ut is. Jawaade! Vooruit, achteruit, circulei ! Ten aha aanval ! Da kunde ga niet begraape ! 't Is pertankt officieel de worhaad ! En gij de mijn ! Je suis chemin.

 

sleen-de-dood-van-pietje-3602.jpg

Link naar reactie

Al van bij m'n eerste bezoeken ergens begin jaren '90 was je begaan met de dood en de eindigheid van het leven, toen al zag je heel wat collega's het loodje leggen en dat liet je niet onberoerd. Ik ben blij dat je er toch nog een 25 jaar hebt kunnen bijlappen sindsdien al ga ik ervan uit dat je nooit echt zal sterven, zo gaat dat nu eenmaal bij de reuzen van de strip.

 

Rust in vrede Marc. :(

Link naar reactie

Marc Sleen woonde tijdens zijn jonge jaren hier in Sint-Niklaas. Die woonst is nu een computerwinkel.

Ik heb me al meermaals afgevraagd waarrom er geen herdenkingsplakkaat bevestigd is aan die gevel. Zoals dat vaak het geval is zal er pas na de dood van een artiest iets aan gedaan worden.

De stad heeft wel al jaren een gigantisch bas-reliëf van de wafelenbak naast de bibliotheek.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

De man die ettelijke jaren de originele stroken in ontvangst nam toen Marc Sleen ze bij De Standaard kwam afgeven, werkt nu bij De Tijd. Ik heb er gisteren nog mee gesproken. Alle verhalen kloppen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De man die ettelijke jaren de originele stroken in ontvangst nam toen Marc Sleen ze bij De Standaard kwam afgeven, werkt nu bij De Tijd. Ik heb er gisteren nog mee gesproken. Alle verhalen kloppen.

Sleen ging zijn stroken effectief zelf afgeven bij DS?

Link naar reactie

Ik heb het over enkel decennia geleden. Toen moesten alle tekenaars hun stroken en tekeningen aan redacties geven of laten ophalen door koeriers om het voor de komst van scanners, e-mail en andere technologie te verwerken voor druk.

 

Die redacteur vertelde me dat Sleen dan twee uur later belde (hij was ondertussen weer thuis) om hem te vragen of hij het grappig vond. Eigenlijk was het geen vraag want als hij het niet grappig vond, reageerde Sleen heel kregelig. Hij kon niet goed om met kritiek.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Eén dag voor het overlijden van Marc Sleen, kwam het personeel van Hotel Ariane Ieper bijeen om een fotoshoot te doen zoals de wafelenbak van Sleen. Een bizar toeval, maar een schone video.

 

https://vimeo.com/195821619?utm_source=email&utm_medium=vimeo-cliptranscode-201504&utm_campaign=28749

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...