Prologtec Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Iemand enig idee wie dit getekend heeft? Quote https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
TDPB Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Een niet al te goeie tekenaar die iets over getekend heeft, zou ik, gebaseerd op de lijnvoering zeggen. Quote Link to comment
Yncke Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Verzet naar Strips Algemeen, ik vermoed dat er hier wat meer blikken op de tekening geworpen zullen worden. Quote yncke.be Link to comment
Prologtec Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Weinig reactie, dus waarschijnlijk een niet al te goede amateur tekenaar? Quote https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
Boekenmagazijn Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Wat mij opvalt is dat het grijze gedeelte gerasterd is, wat betekent dat dit een gedrukte prent is. Nu kunnen ook slechte tekeningen gereproduceerd worden, maar in 1977 was het niet zo vanzelfsprekend dat amateurs dat lieten doen. Ik ben toch wel benieuwd naar de herkomst. Quote Link to comment
TDPB Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Het ziet er inderdaad iets uit dat gedrukt is. Ik dacht dat het om een originele tekening ging. Maar ook amateurs konden in 1977 gedrukt worden hoor. Ik heb mijn eerste communieprentje zelf getekend, waarna de plaatselijke drukker dat drukte. Ieder dorp had in die tijd kleine drukkers die alles en nog wat drukten. Ik blijf denken dat de ons onbekende William dit ergens van overgetekend heeft. Die figuur (of de stijl waarin hij getekend is) komt me wel vaagweg bekend voor, maar ik ben geen zo'n grote kenner van realistisch getekende strips, vrees ik. Quote Link to comment
Bonte Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Het is zeker iets wat gedrukt is want de typische jaren '70 drukfouten met rasters zijn goed zichtbaar. Ik vermoed dat het een illustratie is voor een jeugdboek, het werk ziet er niet uit als van een striptekenaar. Quote Link to comment
Recommended Posts