Kool Thing Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Die laatste is de max! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
cartoonesk Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 Zeker! Wat kleine illustraties maar o zo charmant. Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 3, 2018 Author Share Posted April 3, 2018 Zelfportretten : Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 Heb je in mijn telefoon gekeken, JJL? Die gebruik ik soms als achtergrond op mijn mobiel! Quote Link to comment
JJL Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Haha, ja dat vermoedde ik al ! Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 Oei! Die losse tekeningen met Robbedoes (bv. aankondigingen) zijn altijd heel mooi, vind ik. Quote Link to comment
Bob Burk Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 deze lijkt me toch geen echte Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 Waarom zou dat een nepperd zijn, alleen vanwege dat ruitjespapier? Ik vind het een overtuigende Franquin en een overtuigende handtekening! Het is misschien geen tekening bestemd voor publicatie maar daarom niet minder echt. De bende van Marcinelle stond er bekend om op tafelkleden en servetten te tekenen, dus waarom niet op ruitjespapier? (zie een andere Franquin op ruitjespapier, zie link : http://www.artnet.com/artists/andré-franquin/spirou-RlZzOLnzm1jnmfbuKYLf1w2#.WssTkoHtIMU.email ) Quote Link to comment
marioboon Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 6 uren geleden, cartoonesk zei: Waarom zou dat een nepperd zijn, alleen vanwege dat ruitjespapier? Ik vind het een overtuigende Franquin en een overtuigende handtekening! Het is misschien geen tekening bestemd voor publicatie maar daarom niet minder echt. De bende van Marcinelle stond er bekend om op tafelkleden en servetten te tekenen, dus waarom niet op ruitjespapier? (zie een andere Franquin op ruitjespapier, zie link : http://www.artnet.com/artists/andré-franquin/spirou-RlZzOLnzm1jnmfbuKYLf1w2#.WssTkoHtIMU.email ) Dit vind ik dan weer helemaal geen Franquin Robbedoes maar eerder een Janry stijl. Quote Link to comment
Bob Burk Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 perspectief klopt niet. Quote Link to comment
TDPB Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Ik zie niet in waarom jullie twijfelen. Die lantaarnpaaltekening is een snelle schets, misschien een voorstudie. En die Robbedoes met bloem is zo typisch Franquin als maar kan. Alleen uit een periode dat hij al een tien jaar geen Robbedoes meer tekende, waardoor er dus ook weinig afbeeldingen van Robbedoes door Franquin in die stijl gekend zijn. en de robbedoes van Franquin hield duidelijk van bloemetjes Quote Link to comment
TDPB Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Moest je nu hierover twijfelen... Quote Link to comment
marioboon Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 2 uren geleden, Tom B zei: En die Robbedoes met bloem is zo typisch Franquin als maar kan. Alleen uit een periode dat hij al een tien jaar geen Robbedoes meer tekende, waardoor er dus ook weinig afbeeldingen van Robbedoes door Franquin in die stijl gekend zijn. Daarom juist. Als je de laatste 30 ofzo gags van Guust ziet, zou je denken dat het iemand anders was die Guust tekende. Ongemakkelijke waarheid: die waren écht slecht getekend. Quote Link to comment
TDPB Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 16 minuten geleden, marioboon zei: Daarom juist. Als je de laatste 30 ofzo gags van Guust ziet, zou je denken dat het iemand anders was die Guust tekende. Ongemakkelijke waarheid: die waren écht slecht getekend. Ze waren natuurlijk niet echt slecht getekend, maar wel niet meer van het niveau we van Franquin gewoon waren. Maar dat was toen Franquin oud en lang over zijn hoogtepunt heen was. Die Robbedoes hierboven is van een Franquin op het hoogtepunt van zijn kunnen. Quote Link to comment
marioboon Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 6 minuten geleden, Tom B zei: Ze waren natuurlijk niet echt slecht getekend, maar wel niet meer van het niveau we van Franquin gewoon waren. Maar dat was toen Franquin oud en lang over zijn hoogtepunt heen was. Die Robbedoes hierboven is van een Franquin op het hoogtepunt van zijn kunnen. Is dat dan geen tekening uit 1987? Quote Link to comment
TDPB Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 27 minuten geleden, marioboon zei: Is dat dan geen tekening uit 1987? 1977 volgens mij. Quote Link to comment
Suske Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Een zeldzame tekening voor Le Trombone Illustré: Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Suske Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 En eentje uit eigen verzameling: Detail: Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
cartoonesk Posted April 10, 2018 Author Share Posted April 10, 2018 Mooie tekening, Suske! Quote Link to comment
Suske Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 38 minuten geleden, The Alderwood zei: Dat ziet er ook heerlijk nep uit. Helemaal niet! Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
JJL Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Nee, natuurlijk niet. Origineler dan deze krijg je ze niet... Quote Link to comment
Suske Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 1 minuut geleden, The Alderwood zei: Zelf getekend? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
JJL Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 (Nu te koop voor een schamele EUR 8.500 ) Quote Link to comment
esteban² Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 m'enfin! Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cartoonesk Posted April 11, 2018 Author Share Posted April 11, 2018 Alderwood : het is niet te bedoeling om (terechte of onterechte) nep-tekeningen op te zoeken. Zet hier alstublieft alleen tekeningen van Franquin die je mooi vindt. Quote Link to comment
linthout Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Waarom? Die nep-tekeningen vind ik heel interessant om te zien! Quote Link to comment
Chia Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 31 minuten geleden, cartoonesk zei: Alderwood : het is niet te bedoeling om (terechte of onterechte) nep-tekeningen op te zoeken. Zet hier alstublieft alleen tekeningen van Franquin die je mooi vindt. ik vind de tekening van alderwood zeker ook geslaagd alsof het een echte is. Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 11, 2018 Author Share Posted April 11, 2018 Alsof jullie expres deze topic willen verpesten... Het is om te ontploffen... Quote Link to comment
linthout Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Volgens mij is dat geen Franquin! Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 11, 2018 Author Share Posted April 11, 2018 Sorry, meneer Linthout, maar dat deed je erom! Quote Link to comment
Kool Thing Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Die is nu een stuk erger dan de Krakrawakadinges Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Suske Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 2 minuten geleden, Kool Thing zei: Die is nu een stuk erger dan de Krakrawakadinges De Krakrawakadinges uit de smurfen werd ook door Franquin ontworpen. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Kool Thing Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 1 uur terug, Suske zei: De Krakrawakadinges uit de smurfen werd ook door Franquin ontworpen. Schitterend hé! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Recommended Posts