cartoonesk Posted May 18, 2022 Author Share Posted May 18, 2022 Sorry dat ik door blijf gaan met deze topic maar ik blijf bijzondere, soms onbekende. tekeningen van Franquin tegenkomen. Waldorf, Tanuki, Chimi and 2 others 4 1 Quote Link to comment
Tanuki Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 5 uren geleden, cartoonesk zei: Sorry dat ik door blijf gaan met deze topic Niks van, gewoon blijven doen. Er zitten prachtwerkjes tussen... cartoonesk 1 Quote Link to comment
Willem Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 gewoon doorgaan, bekijk het elke keer. Fan van zijn werk maar dan blijkt wel dat ikzeer weinig ken als ik al die prachtige tekeningen zie, cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 23, 2022 Author Share Posted May 23, 2022 Dank jullie wel! Ieder tekeningetje van Franquin is voor mij prachtig maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Franquin was een harde werker. Er zijn veel kleine tekeningen die hij maakte voor het weekblad naast de wekelijkse strippagina's. Ook was hij genereus qua soms uitgebreide dédicaces of gratis tekeningen voor fanzines. (ik probeer zo min mogelijk tekeningen te herhalen maar het kan zijn dat dat toch wel eens gebeurd is) fantasiooo 1 Quote Link to comment
Suske Posted May 24, 2022 Share Posted May 24, 2022 4 minutes ago, cartoonesk said: De tekening van die boom is toch van René Follet en niet van Franquin? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
cartoonesk Posted May 24, 2022 Author Share Posted May 24, 2022 1 uur geleden, Suske zei: De tekening van die boom is toch van René Follet en niet van Franquin? Ik had hem eens gevonden toen ik tekeningen van Franquin googlede. Maar als jij het zegt, zal ik het verwijderen. (het staat in het klein inderdaad vermeld) Suske 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 24, 2022 Author Share Posted May 24, 2022 Een andere boom om het goed te maken! Quote Link to comment
Suske Posted May 24, 2022 Share Posted May 24, 2022 Tekeningen van de voor- en achterzijde van een T-shirt. cartoonesk 1 Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Waldorf Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 Die worden binnenkort geveild bij Maghen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Suske Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 59 minutes ago, Waldorf said: Die worden binnenkort geveild bij Maghen. Inderdaad, het is daar dat ik ze heb gevonden. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
cartoonesk Posted May 25, 2022 Author Share Posted May 25, 2022 Ik heb nog t-shirts gehad met Guust erop (eentje heb ik nog) en ook een t-shirt met dit monster erop maar dan zegt ie "Reviens! Je ne suis pas contagieux!" Quote Link to comment
Willem Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 zie de afbeelding van Guust met de cactus. Heb destijds erg gelachen om de gag(s). Quote Link to comment
cinco Posted May 30, 2022 Share Posted May 30, 2022 2 uren geleden, cartoonesk zei: Uiteindelijk heeft hij een gans album in het groen rondgelopen. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Suske Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 cartoonesk 1 Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
cartoonesk Posted June 13, 2022 Author Share Posted June 13, 2022 Ik ben momenteel Franquin et les fanzines aan het herlezen. Het is interessant! Mocht je Et Franquin créa la gaffe niet kunnen verkrijgen, dan is dit een goed alternatief. Eén nadeel : soms komen dezelfde vragen terug in de verschillende interviews van de fanzines en daardoor ook dezelfde antwoorden van Franquin. De interviewers hadden de eerdere concurrerende fanzines beter gelezen kunnen hebben! Toch is het een heel mooi boek waar ik blij mee ben. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 13, 2022 Share Posted June 13, 2022 Et Franquin créa la gaffe wordt heruitgebracht in het najaar! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cartoonesk Posted June 13, 2022 Author Share Posted June 13, 2022 3 minuten geleden, Waldorf zei: Et Franquin créa la gaffe wordt heruitgebracht in het najaar! Ik ben benieuwd of dat doorgaat. We zijn al zo vaak teleurgesteld. Ik ga hem nu niet voorbestellen. Quote Link to comment
cartoonesk Posted June 29, 2022 Author Share Posted June 29, 2022 Op 30/5/2022 om 10:25, cartoonesk zei: Op 30/5/2022 om 13:00, cinco zei: Uiteindelijk heeft hij een gans album in het groen rondgelopen. Nog een groene "Robbedoes"! Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 Je zou denken dat dit iets van Peyo is maar deze cover is toch echt getekend door Franquin. Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 5, 2022 Author Share Posted July 5, 2022 Een greep uit de geniale en legendarische handtekeningen... Quote Link to comment
cinco Posted July 5, 2022 Share Posted July 5, 2022 inwoners van Rommelgem die figureren in een kerstverhaal van 1959 met Noël in de hoofdrol cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 6, 2022 Author Share Posted July 6, 2022 Roeltje / Petit Noël woont dan ook in Rommelgem! Dit is "Roeltje en De Elaoin". Daar is dit leuke boekje van : Quote Link to comment
Lestat Posted July 11, 2022 Share Posted July 11, 2022 Binnenkort heel wat aanvullingen voor een Franquincollectie: https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/uniek-franquin-boekje-bon-pour-oktober Quote Link to comment
TDPB Posted July 11, 2022 Share Posted July 11, 2022 1 uur geleden, Lestat zei: Binnenkort heel wat aanvullingen voor een Franquincollectie: https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/uniek-franquin-boekje-bon-pour-oktober in een gelijkaardige sfeer: Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted July 12, 2022 Share Posted July 12, 2022 Apart, zo'n Nederlandstalig ontwerp, als je bedenkt dat het album toch ook in het Frans verscheen... Quote Link to comment
TDPB Posted July 12, 2022 Share Posted July 12, 2022 'album special hollande' staat er helemaal bovenaan geschreven. Zal wel gepubliceerd geweest zijn om in te spelen om het succes van de single 'wij zijn twee vrienden' Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 13, 2022 Author Share Posted July 13, 2022 18 uren geleden, TDPB zei: Zal wel gepubliceerd geweest zijn om in te spelen om het succes van de single 'wij zijn twee vrienden' Inderdaad! Dat album was uitgegeven ter promotie van de lp Guust Flater en de Marsupilami van Dennie Christian. Franquin was er eigenlijk niet helemaal over te spreken (omdat hij de werelden van Guust en van de Marsu liever niet door elkaar wou laten lopen) maar heeft toch die covers getekend. Quote Link to comment
cinco Posted July 13, 2022 Share Posted July 13, 2022 Net zoals het smurfenlied is ook dit lied gemaakt zonder fatsoenlijke kennis van het bronmateriaal. Guust is in geen enkel verhaal met een marsupilami in contact gekomen. Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 13, 2022 Author Share Posted July 13, 2022 (in het stripalbum ook niet, hoor) De liedjes gaan afzonderlijk over de Marsupilami of over Guust en zijn leefwereld. Behalve dan "Wij zijn twee vrienden" inderdaad. De andere liedjes bv. over Guust en zijn Flatermobiel enz. Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 13, 2022 Author Share Posted July 13, 2022 Hier een cartoon waarin Guust en de Marsu toch worden gecombineerd. (eerder een uitzondering) Quote Link to comment
sporoi Posted July 13, 2022 Share Posted July 13, 2022 Op 6/7/2022 om 09:36, cartoonesk zei: Roeltje / Petit Noël woont dan ook in Rommelgem! Dit is "Roeltje en De Elaoin". Daar is dit leuke boekje van : Er waren in de jaren '60 ook 2 leuke Franstalig boekjes met tekeningen van Franquin voor de allerjongsten verschenen in de serie Collection du Carrousel: "Joyeuses Pâques pour mon petit Noël" en "Les Étranges Amis de Noël" De laatste heb ik zelf. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Captivant Posted July 13, 2022 Share Posted July 13, 2022 Op 13/6/2022 om 09:57, Waldorf zei: Et Franquin créa la gaffe wordt heruitgebracht in het najaar! Er is ook een Nederlandse uitgave van "chronologie d'une oeuvre" aangekondigd. Hopen dat dit ook doorgaat, want het is een prachtig boek. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Recommended Posts