Ga naar inhoud

Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs, 18 Mei 2013


Daan

Recommended Posts

Gast Incognito

Klopt maar in zoverre herken ik wel wat van berts (wie) verhaal. Het

ontbreken van een topper werd volgens mij aan hem toegeschreven.

Was vorig toch heel plezierig door Jorg die ruim tijd nam voor fraaie Dedi's. Ik twijfel zelf nog wat ik ga doen. Wellicht heeft Silvester nog iets want Silvio gaf, wel al paar maanden terug, dat jij in Zwolle zou zojn.

Mathias is druk met papa zijn en van Reuveke helas geen idee

Link naar reactie
Gast Incognito

Klopt maar in zoverre herken ik wel wat van berts (wie) verhaal. Het

ontbreken van een topper werd volgens mij aan hem toegeschreven.

Was vorig toch heel plezierig door Jorg die ruim tijd nam voor fraaie Dedi's. Ik twijfel zelf nog wat ik ga doen. Wellicht heeft Silvester nog iets want Silvio gaf, wel al paar maanden terug, dat jij in Zwolle zou zojn.

Mathias is druk met papa zijn en van Reuveke helas geen idee

Link naar reactie

"Wellicht heeft de huidige organisatie dat vragen om Internationale namen wel aan zichzelf te wijten door vaker dan eens te roepen dat het allemaal beter kon dan bij Harrie.....Het helpt wat mij betreft niet door af te geven op een populair festival als Arnhem waar iemand persoonlijk het risico van de beurs nam."
 

De organisatie had graag een internationale auteur van naam en faam gewild, en heeft daar ook de nodige moeite in gestoken zoals hiervoor is vermeld. Er is door 'de organisatie' nergens geroepen dat het allemaal beter kon dan bij Harrie. Dat zal ook niet gaan gebeuren, omdat het niet zo is.

 

Striphooligan heeft een beurs georganiseerd waar mooie tekeningen waren te verkrijgen voor de liefhebbers. Dat is het doel van zijn beurs en onze beurs is gericht op een breder publiek. Ik weet niet uit eerste hand hoe het achter de schermen is geregeld bij Tiel/Arnhem en ik heb daar verder hier dus ook niets over te zeggen. Ik wens die beurs alle goeds voor de toekomst.

 

Wij hebben gelukkig veel tekenaars bereid gevonden om op onze beurs aanwezig te zijn en ik verwacht dat het voor een ieder een leuke dag zal worden. 

Link naar reactie

"Wellicht heeft de huidige organisatie dat vragen om Internationale namen wel aan zichzelf te wijten door vaker dan eens te roepen dat het allemaal beter kon dan bij Harrie.....Het helpt wat mij betreft niet door af te geven op een populair festival als Arnhem waar iemand persoonlijk het risico van de beurs nam."

 

De organisatie had graag een internationale auteur van naam en faam gewild, en heeft daar ook de nodige moeite in gestoken zoals hiervoor is vermeld. Er is door 'de organisatie' nergens geroepen dat het allemaal beter kon dan bij Harrie. Dat zal ook niet gaan gebeuren, omdat het niet zo is.

 

Striphooligan heeft een beurs georganiseerd waar mooie tekeningen waren te verkrijgen voor de liefhebbers. Dat is het doel van zijn beurs en onze beurs is gericht op een breder publiek. Ik weet niet uit eerste hand hoe het achter de schermen is geregeld bij Tiel/Arnhem en ik heb daar verder hier dus ook niets over te zeggen. Ik wens die beurs alle goeds voor de toekomst.

 

Wij hebben gelukkig veel tekenaars bereid gevonden om op onze beurs aanwezig te zijn en ik verwacht dat het voor een ieder een leuke dag zal worden. 

 

En Arnhem hield het geen 15 jaar vol,.... :P en komt er wel een tweede Tiel editie?

 

 

De reactie van Theoak klinkt absoluut beter maar weet dat Daan de discussie over de samenstelling van de tekenaarsgroep op gang bracht met zijn bijdrage. Dat terwijl we afgelopen jaren Swolfs en Renaud hebben mogen ontvangen. Bij deze heren lukte het wel met alle reiskosten, hotelkosten, openbaar vervoer eten en ga maar door.

Link naar reactie
Gast Gerben den Heeten

Gerben den Heeten/Gerb-Art zal de bezoeker weer voorzien van de (brood)nodige rode oortjes, in de vorm van prints, shirts, stickers(nieuw!), schetsen en boeken (Sombrero & SQP Inc.) Op verzoek van de organisatie zijn we bewapend met handige post-it afdek stickers, zodat 'allerlei aanstootgevende details' de Zwolse bezoeker bespaard blijft! ;-)

Link naar reactie

Wellicht heeft de huidige organisatie dat vragen om Internationale namen wel aan zichzelf te wijten door vaker dan eens te roepen dat het allemaal beter kon dan bij Harrie.....Het helpt wat mij betreft niet door af te geven op een populair festival als Arnhem waar iemand persoonlijk het risico van de beurs nam.

Bert ?!? Ik kan mij niet herinneren dat ik of iemand van de stichting ooit heb afgegeven op Harrie. Sterker nog: Harrie is jarenlang de sturende factor geweest in het geheel en de Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs had zonder hem niet eens bestaan. Graag laat ik zijn naam dan ook in ere!

 

Verder geef ik niet af op Striphooligan, waarom zou ik? Ik geef alleen een gezellig steekje onder water terug... dat is alles. Ik hoop ook niet dat je verwacht dat wij allemaal persoonlijk grote risico's willen lopen om een beurs te organiseren.

Link naar reactie

Kunnen we al een lijstje gaan bijhouden welke Repers er allemaal in Zwolle gaan rondlopen? Ik ben er zelf met zes meter kraam, een beursprimeur (album wordt gedrukt as we speak) en waarschijnlijk een spectaculaire aankondiging... :e011:

 

Erik

 

Vergeleken met andere stripbeurzen (behalve Kampen) is dit bijna een thuiswedstrijd voor mij. Dus op mijn aanwezigheid kunnen jullie rekenen !!

Link naar reactie

Bert ?!? Ik kan mij niet herinneren dat ik of iemand van de stichting ooit heb afgegeven op Harrie. Sterker nog: Harrie is jarenlang de sturende factor geweest in het geheel en de Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs had zonder hem niet eens bestaan. Graag laat ik zijn naam dan ook in ere!

 

Verder geef ik niet af op Striphooligan, waarom zou ik? Ik geef alleen een gezellig steekje onder water terug... dat is alles. Ik hoop ook niet dat je verwacht dat wij allemaal persoonlijk grote risico's willen lopen om een beurs te organiseren.

 

Heren organisatoren, geen onderling gekibbel :e005:

 

Zwolle is waarschijnlijk geen tekenaarsbeurs, dan heeft het ook geen zin daar veel budget in te steken. Laten we hopen dat er veel meer "toevallige" bezoekers komen naast de bekende stripliefhebbers. Waarschijnlijk zijn er veel bezoekers, die Breda etc te ver vinden of die minder fanatiek zijn, maar wel een regionale beurs willen bezoeken. 

Tiel is/was natuurlijk net als Arnhem erg gericht op de tekenaars, dan krijg je ook ander publiek met een ander doel.

 

Wat ook mee zal spelen voor een tekenaar is het feit of er meerdere tekenaars komen, ik neem aan dat een festival leuker is met veel collega-tekenaars. Hierdoor zal het niet meevallen om voor Zwolle een aansprekende naam uit het buitenland te krijgen.

 

Zoals iedere stripbeurs, wens ik Zwolle veel succes toe en hoop ik dat ook de standhouders tevreden zullen zijn, zodat ze bereid blijven om op festivals te komen staan. 

 

Voor mij is de afstand te ver zodat ik niet zal komen. Ik moet zeggen dat ik na Angouleme (januari), Gorinchem (maart) en Tiel (april) ook wel een beetje festivalmoe ben, ik zal waarschijnlijk tot na de zomer een rustpauze inlassen en weer een keuze gaan maken uit Valkenswaard, Breda, Gent, Andenne en Turnhout. Het moet ook weer niet te gek worden :rolleyes: , daar heb ik wat andere dedi-vrienden voor :lol: .

Link naar reactie

Wow, vijf beurzen in het najaar !!! :e007:

Turnhout zou toch niet doorgaan meende ik gehoord te hebben ???

Of is dit inmiddels veranderd ???

 

Jij bent een slecht lezer, Velden8, ik zal een keuze maken uit deze 5 beurzen. Dus ik denk dat ik er 3 (of 4) zal doen, kom ik toch op 6/7 beurzen in het jaar :e008:

Link naar reactie

"Zwolle is waarschijnlijk geen tekenaarsbeurs."

Wat een onzin, deze beurs barst van de geweldige tekenaars. Maar voor een klein groepje "stripliefhebbers/beurgangers" is wat van ver komt alleen maar goed.

Ik kijk ontzettend uit naar deze beurs. De locatie is echt schitterend en de sfeer is onovertroffen.

Link naar reactie

Bij FC de Polderboys uit Lutjebroek (of voor mijn part Sparta uit Rotterdam... :e008: ) barst het ook van de geweldige voetballers.

Toch gaan de mensen liever naar Bayern, Anderlecht, Madrid, Ajax etc. kijken. 

 

Maar even zonder gekheid, ik ben blij dat jij ontzettend uitkijkt naar deze beurs in een onovertroffen sfeer, mr. T

Was het niet zo ver weg, had ik waarschijnlijk ook wel langsgekomen.

 

En.............ook ben ik blij weer eens tot een "klein groepje" te behoren dat moet opboksen tegen de grote horde van mr.T-gelijkgezinden. Rebel as I am :ph34r: . 

 

 

"Zwolle is waarschijnlijk geen tekenaarsbeurs."

Wat een onzin, deze beurs barst van de geweldige tekenaars. Maar voor een klein groepje "stripliefhebbers/beurgangers" is wat van ver komt alleen maar goed.

Ik kijk ontzettend uit naar deze beurs. De locatie is echt schitterend en de sfeer is onovertroffen.

Link naar reactie

Anderhalf uur rijden is inderdaad niet te doen, wat een ongelooflijk end zeg! Daar zou ik ook niet aan beginnen hoor, dat houdt mijn voet nooit vol! Het idee!

 

 

Daan toch :e005: ......mijn wereld is "helaas" niet alleen strips.....ik doe een aantal beurzen per jaar en dan heeft mr.T gelijk, ik behoor tot het kleine groepje dat beurzen bezoekt vooral voor de dedicaces. Strips koop ik gewoon bij mijn SSZ en van het oude spul heb ik alles wat ik wil al. En ja......dan is 4 uur (minimaal) rijden best veel. Dan loop ik liever een rondje op de golfbaan in die tijd :e015:

Niet tegenstaande waardeer ik je bevlogenheid ten zeerste B) en wens ik jou en de rest van de organisatie veel succes (en vooral plezier) toe (en mooi weer).

Link naar reactie

He........is mijn laatste bericht ineens als gast Lecram ??????? Vreemd.

 

Voor ik het nog even vergeet, Daan, nog gefeliciteerd met PEC Zwolle, nog een jaartje eredivisie. Helaas kunnen mijn Spartanen dat niet zeggen, die blijven gezellig nog een jaartje in de Jupiler League :e009:

 

Trouwens, ik sla dit jaar ook voor het eerst Gouda over (slechts op 20 minuten en op open markt in het gezellige Gouda), dus normaal bezoek ik dus ook wel eens een beurs zonder "internationale" tekenaars (in Gouda zelfs nagenoeg geen tekenaars).  

Link naar reactie

Voor ik het nog even vergeet, Daan, nog gefeliciteerd met PEC Zwolle, nog een jaartje eredivisie. Helaas kunnen mijn Spartanen dat niet zeggen, die blijven gezellig nog een jaartje in de Jupiler League :e009:

 

Waar kan je beter zitten dan in de JUPILER League ??? :e005:

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

@ Daan, Jep, met een T. :e005:

 

Begrijp me goed, ik had enorm graag naar de beurs in Tiel gegaan, slechts 5 fucking minuten bij mij vandaan. Helaas ben ik ernstig ziek en moet ik menig beurs aan mij voorbij laten gaan. Maar Zwolle is de volgende op mijn lijstje en ik ga er graag naartoe. Al die nederlandse kanjers van tekenaars weer eens ontmoeten. Aanschuiven bij Gerard, Dick, Romano, IJsbrand, Frank, Hans en al die andere talentvolle tekenaars die de organisatie van deze beurs weer naar die prachtige locatie heeft weten te krijgen. Gratis striptas met nog eens hele leuke strips erin en publiek dat regelmatig voorzien is van borsten (and I don't mean manboobs). :e012:

Wel jammer dat je geen ene moer aan een schootmobiel heb in die kerk, maar er staan gelukkig genoeg stoelen voor iedere bezoeker.

Link naar reactie

Wat Theoak zei... :e008: 
Tja morfine...

 

En die beurs heeft mij helemaal niet nodig voor marketing, die loopt prima.

Wel jammer om te horen dat de striptas misschien niet door gaat. Prent misschien zoals die mooie van Jorg?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Heb er ook al weer zin in! Ik ga dinsdag de nieuwe Philemon bij de drukker afhalen en het bijpassende ex-libris prentje (de letter is de "E") is ook alweer binnen.

 

Deze week nog even een flyer printen over de nieuwe reeks die HUM! gaat uitbrengen dan komt het helemaal goed :-)

 

Erik

 

Mooi, natuurlijk kom ik er een bij je halen! Krijgen we nog een voorproefje van de prent zodat we de tekenaar kunnen proberen te raden?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...