Marinelli Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 Hier boven ging het er ergens over hoe on-gebruiksvriendelijk 2de hands wel niet geworden is ... dus dacht ik, ik stel even een (wat mij betreft) fijn alternatief voor ... maar inderdaad, redelijk off topic hier ... excuus! Quote Link to comment
StripsEnzo Posted June 19, 2019 Share Posted June 19, 2019 De tekeningen die deze man verkoopt lijken me ook serieus slechte vervalsingen.... Die Luna Fatale bvb : als je dedicace luna fatale janry intikt in google images, is het gewoon een exacte kopie van één van de eerste afbeeldingen die je tegenkomt op Google.... Niet bijster slim... Quote Link to comment
De Wortel Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Ik heb afgelopen week strips gekocht bij Frankstrips op Catawiki. Ik wil iedereen daar bij deze voor waarschuwen. Het ging om een serie die in nieuwstaat werd aangeboden. Daarnaast enkele andere albums. De losse albums waren volgens beschrijving, maar de serie was erbarmelijk. Ik heb daar foto's van gemaakt en om een oplossing gevraagd. In eerste instantie leek het netjes opgepakt te worden, verkoper bood aan om de albums voor de helft te vergoeden. Ik heb toen aangegeven dat ik ze niet hoefde, gezien de staat. Daarna kwam hij met het aanbod om ze dan maar terug te sturen, wat ik zeer netjes vond. Maar het vreemde is: toen ik daarmee akkoord ging kwam er een terugtrekkende beweging. De verkoper kwam toen met een verhaal dat ik de boeken zou willen ruilen voor mijn eigen lelijke exemplaren, waarbij hij een vrij grove toon aansloeg. Hij sloot af met de melding dat hij niet meer zou reageren op mijn berichten. Tot dat moment heb ik niet aan oplichting gedacht, maar dit was een vrij ontnuchterend bericht. Zojuist bij de rechtsbijstand geïnformeerd en frustrerend genoeg behandelen zij dergelijke zaken pas vanaf 175 euro - mijn aankoop zit eerder op de helft. Gelukkig is dat een bedrag dat ik kan missen, maar het is uiteraard geen prettige ervaring. Hopelijk kan ik jullie langs deze weg behoeden voor deze valkuil. En tips voor afhandeling zijn uiteraard welkom. Quote Link to comment
Theoak Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Mailtje sturen naar catawiki en vragen om bemiddeling. Als deze verkoper daardoor zijn shop zou moeten sluiten wordt verdere schade in ieder geval voorkomen. Quote Link to comment
De Wortel Posted June 21, 2019 Share Posted June 21, 2019 Goede, dat zal ik in elk geval doen! Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 21, 2019 Share Posted June 21, 2019 On 6/17/2019 at 12:35 PM, Marinelli said: Hier boven ging het er ergens over hoe on-gebruiksvriendelijk 2de hands wel niet geworden is ... dus dacht ik, ik stel even een (wat mij betreft) fijn alternatief voor ... maar inderdaad, redelijk off topic hier ... excuus! Ja, dat had ik door. Dank je wel voor de link. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
schoeren Posted July 21, 2019 Author Share Posted July 21, 2019 Nieuwste account van onze vriend keesmaat: https://www.2dehands.be/a/boeken/stripverhalen/m1431044363-robbedoes-spirou-deluxe-uitgave-03.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr staat ook op marktplaats!!! Vorige week heeft hij slachtoffers gemaakt onder de username: Karel. woont nu zo gezegd in Duitsland en werkt via een online Duitse bankrekening. Quote Link to comment
JPAR Posted July 21, 2019 Share Posted July 21, 2019 7 uren geleden, schoeren zei: Nieuwste account van onze vriend keesmaat: https://www.2dehands.be/a/boeken/stripverhalen/m1431044363-robbedoes-spirou-deluxe-uitgave-03.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr staat ook op marktplaats!!! Vorige week heeft hij slachtoffers gemaakt onder de username: Karel. woont nu zo gezegd in Duitsland en werkt via een online Duitse bankrekening. Staat alweer gereserveerd Quote Link to comment
Ambreville Posted July 21, 2019 Share Posted July 21, 2019 3 uren geleden, JPAR zei: Staat alweer gereserveerd Wel, de titel van dat album bevat toch een hint van wat er kan gebeuren. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Ben ik de enige hier die onlangs een mail van 2dehands.be kreeg i.v.m. het gratis verlengen van zoekertjes? Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 On 7/21/2019 at 3:51 PM, Waakwater said: Hoe weten jullie dat altijd? Dat vraag ik me ook altijd af. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
NielsVV Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 46 minuten geleden, Peter Motte zei: Ben ik de enige hier die onlangs een mail van 2dehands.be kreeg i.v.m. het gratis verlengen van zoekertjes? Neen, heb vandaag ook deze mail gehad. Quote Link to comment
schoeren Posted July 22, 2019 Author Share Posted July 22, 2019 7 uren geleden, Peter Motte zei: Dat vraag ik me ook altijd af. Omdat het steeds hetzelfde patroon is: -iets veel te goedkoop aanbieden -nieuwe account -als je vraagt naar recente foto’s, die niet kunnen geven, enkel internet foto’s. -ophalen niet mogelijk. -paypal niet aanvaarden. neem deze 5 zaken en je weet dat je met dezelfde oplichter te maken hebt. Quote Link to comment
Simon Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 Waar zien jullie een prijs? Die zie ik nergens vermeld. Quote Link to comment
schoeren Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 3 uren geleden, Simon zei: Waar zien jullie een prijs? Die zie ik nergens vermeld. Quote Link to comment
schoeren Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 En hij is al terug met een nieuwe account: naam: Andries Quote Link to comment
Simon Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 4 uren geleden, schoeren zei: Aahzo, hoeveel vroeg hij eigenlijk voor deze van Spirou? Quote Link to comment
De gekke striplezer Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 Dus zo kun je hem betrappen: je legt contact met hem, en als hij de betalingsgegevens heeft, ontdekt je dat het onze vriend A. Keesmaat is. Quote -------------------------- Niets staat in de weg! Link to comment
schoeren Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 7 uren geleden, De gekke striplezer zei: Dus zo kun je hem betrappen: je legt contact met hem, en als hij de betalingsgegevens heeft, ontdekt je dat het onze vriend A. Keesmaat is. Niet noodzakelijk Ik zie het gewoon aan de advertenties. Als je het al maanden opvolgt herken je het patroon. Als je dan nog enkele gerichte vragen stelt dan wordt je vermoeden bevestigd, maar is geen noodzaak. Quote Link to comment
JPAR Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 Maar herkent hij jouw account dan niet als je een vraag stelt? Quote Link to comment
schoeren Posted July 24, 2019 Author Share Posted July 24, 2019 10 uren geleden, JPAR zei: Maar herkent hij jouw account dan niet als je een vraag stelt? Ondertussen wel Zeker als je biedt met de username: ”opgepast deze verkoper is een oplichter” Daarom ook dat hij bieden niet meer toestaat. Quote Link to comment
JPAR Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Haha. Maar dat ze hem dan niet blokkeren of dat de politie niet iets doet? Quote Link to comment
Nesse Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Gebruikt op Messenger dus blijkbaar de voornaam Anthony. Niet mijn FB bericht btw. Arme jongen, is Binky ook nog van het balkon gevallen. Geef gul! Quote Link to comment
JPAR Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Misschien ben ik heel naïef, maar ik begrijp dit soort mensen niet. Zoiets zou dus echt nooit bij mij opkomen. En ik begrijp ook niet dat ze ermee weg blijven komen? Quote Link to comment
Tweetie Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 4 uren geleden, JPAR zei: Haha. Maar dat ze hem dan niet blokkeren of dat de politie niet iets doet? Je kunt in ieder geval bankrekeningen van verkopers checken: Quote Link to comment
JPAR Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 43 minuten geleden, Tweetie zei: Je kunt in ieder geval bankrekeningen van verkopers checken: Ja, dat weet ik. Maar dan kunnen ze zo'n persoon toch ook oppakken ofzo? Quote Link to comment
De gekke striplezer Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Ja, dat snap ik ook niet. Misschien moet er eerst klacht woden ingediend? Quote -------------------------- Niets staat in de weg! Link to comment
Lefranc Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Als er niemand klacht indient, gebeurt er niets. Ik vermoed dat er niemand klacht neer legt voor zulke bedragen. Listig gezien. Quote Link to comment
schoeren Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 19 uren geleden, Lefranc zei: Als er niemand klacht indient, gebeurt er niets. Ik vermoed dat er niemand klacht neer legt voor zulke bedragen. Listig gezien. Er zijn er al meerdere die klacht ingediend hebben maar politie seponeert. oplichting voor 750 € is niet genoeg (vooral omdat het naar het buitenland is) mensen die meer of deze zaak willen weten raad ik de facebookgroep: vintage strip taxatie aan. dan zoekoptie:oplichting. hij heeft trouwens zijn terrein verruimt van strips naar emaille borden... Dat was te verwachten. ik vind trouwens dat 2de hands hier even zwaar de fout in gaat. zo is het bv. niet meer mogelijk deftige feedback te geven. zo geef je oplichters vrije baan. Quote Link to comment
JPAR Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Groningen is bij mij relatief om de hoek. Maar daar zal hij wel niet wonen? Quote Link to comment
schoeren Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 Zijn naam anthony keesmaat komt van een boek van sherlock holmes. keesmaat is de vertaler, anthony voornaam schrijver. Volledig fictief dus. Quote Link to comment
JPAR Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Oh oh oh. En de politie ziet dit niet als een georganiseerde oplichter waartegen opgetreden moet worden? Ook al zijn de afzonderlijke bedragen dan geen 750+, maar alles bij elkaar opgeteld..... Quote Link to comment
schoeren Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 32 minuten geleden, JPAR zei: Oh oh oh. En de politie ziet dit niet als een georganiseerde oplichter waartegen opgetreden moet worden? Ook al zijn de afzonderlijke bedragen dan geen 750+, maar alles bij elkaar opgeteld..... Dan moet je al met 5 man gezamelijk klacht gaan indienen. Ik ken 1 iemand in de buurt die met mij kan meegaan, maar dat zal niet volstaan. Quote Link to comment
schoeren Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 https://www.2dehands.be/a/boeken/stripverhalen/m1438467255-aan-de-oplichter.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr Quote Link to comment
JPAR Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Kun je eigenlijk geen melding bij 2ehands doen dat het een oplichter is? Kan op marktplaats wel. Quote Link to comment
JPAR Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Op marktplaats is hij ook bezig Quote Link to comment
schoeren Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 34 minuten geleden, JPAR zei: Kun je eigenlijk geen melding bij 2ehands doen dat het een oplichter is? Kan op marktplaats wel. Ze doen niks... Quote Link to comment
schoeren Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 Die kerel is volledig de weg kwijt... Gaat een beetje de rollen omkeren: Quote Link to comment
JPAR Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 6 minuten geleden, schoeren zei: Die kerel is volledig de weg kwijt... Gaat een beetje de rollen omkeren: Lol Quote Link to comment
Recommended Posts