Ga naar inhoud

Oplichting 2de hands site-strips


Recommended Posts

Ik heb afgelopen week strips gekocht bij Frankstrips op Catawiki. Ik wil iedereen daar bij deze voor waarschuwen.

 

Het ging om een serie die in nieuwstaat werd aangeboden. Daarnaast enkele andere albums. De losse albums waren volgens beschrijving, maar de serie was erbarmelijk. Ik heb daar foto's van gemaakt en om een oplossing gevraagd.

 

In eerste instantie leek het netjes opgepakt te worden, verkoper bood aan om de albums voor de helft te vergoeden. Ik heb toen aangegeven dat ik ze niet hoefde, gezien de staat. Daarna kwam hij met het aanbod om ze dan maar terug te sturen, wat ik zeer netjes vond. Maar het vreemde is: toen ik daarmee akkoord ging kwam er een terugtrekkende beweging. De verkoper kwam toen met een verhaal dat ik de boeken zou willen ruilen voor mijn eigen lelijke exemplaren, waarbij hij een vrij grove toon aansloeg. Hij sloot af met de melding dat hij niet meer zou reageren op mijn berichten. Tot dat moment heb ik niet aan oplichting gedacht, maar dit was een vrij ontnuchterend bericht.

 

Zojuist bij de rechtsbijstand geïnformeerd en frustrerend genoeg behandelen zij dergelijke zaken pas vanaf 175 euro - mijn aankoop zit eerder op de helft. Gelukkig is dat een bedrag dat ik kan missen, maar het is uiteraard geen prettige ervaring.

 

Hopelijk kan ik jullie langs deze weg behoeden voor deze valkuil. En tips voor afhandeling zijn uiteraard welkom.

 

 

Link naar reactie
On 6/17/2019 at 12:35 PM, Marinelli said:

Hier boven ging het er ergens over hoe on-gebruiksvriendelijk 2de hands wel niet geworden is ... dus dacht ik, ik stel even een (wat mij betreft) fijn alternatief voor ... maar inderdaad, redelijk off topic hier ... excuus! 😁

 

Ja, dat had ik door.

Dank je wel voor de link.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
7 uren geleden, schoeren zei:

Nieuwste account van onze vriend keesmaat:

 

https://www.2dehands.be/a/boeken/stripverhalen/m1431044363-robbedoes-spirou-deluxe-uitgave-03.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

 

staat ook op marktplaats!!!

 

Vorige week heeft hij slachtoffers gemaakt onder de username: Karel.

 

woont nu zo gezegd in Duitsland en werkt via een online Duitse bankrekening.

Staat alweer gereserveerd

Link naar reactie
7 uren geleden, Peter Motte zei:

Dat vraag ik me ook altijd af.

Omdat het steeds hetzelfde patroon is:

-iets veel te goedkoop aanbieden

-nieuwe account

-als je vraagt naar recente foto’s, die niet kunnen geven,  enkel internet foto’s.

-ophalen niet mogelijk.

-paypal niet aanvaarden.

 

neem deze 5 zaken en je weet dat je met dezelfde oplichter te maken hebt.

Link naar reactie
7 uren geleden, De gekke striplezer zei:

Dus zo kun je hem betrappen: je legt contact met hem, en als hij de betalingsgegevens heeft, ontdekt je dat het onze vriend A. Keesmaat is.

Niet noodzakelijk

Ik zie het gewoon aan de advertenties.

Als je het al maanden opvolgt herken je het patroon.

Als je dan nog enkele gerichte vragen stelt dan wordt je vermoeden bevestigd, maar is geen noodzaak.

 

Link naar reactie
19 uren geleden, Lefranc zei:

Als er niemand klacht indient, gebeurt er niets. Ik vermoed dat er niemand klacht neer legt voor zulke bedragen. Listig gezien.

Er zijn er al meerdere die klacht ingediend hebben maar politie seponeert.

oplichting voor 750 € is niet genoeg (vooral omdat het naar het buitenland is)

 

mensen die meer of deze zaak willen weten raad ik de facebookgroep:

vintage strip taxatie aan.

dan zoekoptie:oplichting.

 

hij heeft trouwens zijn terrein verruimt van strips naar emaille borden...

Dat was te verwachten.

 

ik vind trouwens dat 2de hands hier even zwaar de fout in gaat.

zo is het bv. niet meer mogelijk deftige feedback te geven.

zo geef je oplichters vrije baan.

B5DAEC75-A33C-4B83-BF5E-CBF6B00DF1CB.png

Link naar reactie
32 minuten geleden, JPAR zei:

Oh oh oh. En de politie ziet dit niet als een georganiseerde oplichter waartegen opgetreden moet worden? Ook al zijn de afzonderlijke bedragen dan geen 750+, maar alles bij elkaar opgeteld.....

Dan moet je al met 5 man gezamelijk klacht gaan indienen.

Ik ken 1 iemand in de buurt die met mij kan meegaan, maar dat zal niet volstaan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...