Ga naar inhoud

Nieuwe QUIZ "Herken de cover !"


Veto

Recommended Posts

23 uren geleden, Theodoor zei:

Hier alvast een nieuw thema: geraamtes.

En niet zo moeilijk, denk ik.

 

1520948060_Geraamte1.JPG.c38d863eeabcb8749031dc6ecae07dd9.JPG

 

225955818_Geraamte2.JPG.fe8756a7967a86c1d493ba5993c49eb1.JPG

 

341957205_Geraamte3.JPG.bdafd3bee534630daecec367e21100c2.JPG

 

2078112336_Geraamte4.JPG.5bd251421c22ed62787d4d106e7ec96f.JPG

 

1.January Jones / De schedel van sultan Mkwawa

2. Oriane en de dodenorde / Kerkhof der onschuldigen

3.De Heer Vastenavond van As / Welkom

4.Safari 18

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 minuut geleden, Rik zei:

Knap, maar het is dan ook een ouwetje 😉

Merci... maar zal hierbij blijven, vrees ik. Ik heb TOTAAL NIETS met pilootstrips. Wat Dark Dragon de laatste jaren allemaal uitspuwt op dat vlak... Brrrr… totaal mijn dada niet. Idem voor de voor mij onverklaarbare 'aanbidding' van Hugault-strips. Te fotorealistisch de meeste van dit soort albums.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
2 uren geleden, eriktex zei:

Ja, dan is het geen reeks, hé 😀

Dan schaf je het boekje 2 keer aan... Heb je alsnog een overcomplete reeks in de kast staan😂

Maar als je net zo exact zoekt naar het album als je feedback op het taalgebruik is het behalen van het punt voor deze puzzel een formaliteit

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Voor dat laatste verpleegsterskapje zocht ik eerst lang maar tevergeefs in de gewone realistische strips waar er een verpleegster of een ziekenhuis in voor kwam.

Met het bijkomend gedeelte van het zusterkostuum was het me duidelijk dat ik meer in het erotische genre moest zoeken.  En om Veto te citeren: "Weinig covers daarvan staan stevig op mijn hard disk" (pun not intended).  Dat werd dus Catawiki checken bij Manara, Crepax, Sombrero-reeks, enz.

Maar uiteindelijk, na lang zoeken, was daar de match: Angie Nachtzuster (Klossowski).  Voor wie ook benieuwd is hoe die cover er uitziet:

 

Kapje.thumb.jpg.638b6d9faea57ce5377ab6368c143de6.jpg

 

Een nieuwe opgave komt er later nog aan.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Voor de fun eventjes de lijst aangevuld.

1. Sneeuwmannen

2. Krokodillen

3. Kabouters

4. Vuurwapens

5. Paardenkoppen

6. Palmbomen

7. Auto’s

8. Woonwagens

9. Fietsen

10. Torens

11. Piano’s

12. Scouts

13. Wolken

14. Spinnen/Spinnenwebben

15. Slurf

16. Ogen

17. Geraamtes

18. Verplegingskapjes

19. Vliegtuigen

20. Handen

21. Speelkaarten

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
8 minuten geleden, esteban² zei:

De laatste "Handen" kan blijkbaar een tip gebruiken.  Dat is het uiteinde van een knuppel waarmee je klimaat-ontkenners kan neerkloppen.

Ik dacht eerst aan een Oosterse strip zoals Kogaratsu of zo. Maar volgens mij heeft de persoon een donker jack met een bontkraag aan..

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 minuut geleden, Rik zei:

Ik dacht eerst aan een Oosterse strip zoals Kogaratsu of zo. Maar volgens mij heeft de persoon een donker jack met een bontkraag aan..

 

Wat links onder het wapen te zien is kan inderdaad een schouder zijn en dan laat hij het zwaard achter zijn hoofd nonchalant rusten op zijn schouders.  Dat zag ik er ook eerst in.  Maar wat we links zien zou ook een hoofddeksel (helm) kunnen zijn en dan houdt hij het zwaard strijdvaardig boven zijn hoofd.  We zoeken verder.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
20 minuten geleden, Theodoor zei:

Wat links onder het wapen te zien is kan inderdaad een schouder zijn en dan laat hij het zwaard achter zijn hoofd nonchalant rusten op zijn schouders.  Dat zag ik er ook eerst in.  Maar wat we links zien zou ook een hoofddeksel (helm) kunnen zijn en dan houdt hij het zwaard strijdvaardig boven zijn hoofd.  We zoeken verder.

Als hij het zwaard boven zijn hoofd houdt draagt hij zo'n mongoolse helm met bont..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...