Ga naar inhoud

Vierde kwartfinale uitvinding 8 vs. uitvinding 16


Yncke

Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 28-01-20 at 08:00

Recommended Posts

Vierde kwartfinale

Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Teletijdmachine.jpg.769fbdef45c6979cd182

 

De teletijdmachine van Barabas. Steeds beter geworden doorheen de geschiedenis.

 

Acor

 

 

B

 

Klankentapper.jpg.eccf488bf10eb686382722

 

De klankentapper, uitvinding van Professor Barabas, waarmee je kon praten met planten, groente, fruit en bomen. Komt in meerdere Suske en Wiske-verhalen voor.

 

Cartoonesk

Link naar reactie
On 12/17/2019 at 8:50 PM, Vittorio said:

Als 150213 de feed is, zou het té toevallig zijn als een uitvinding uit S&W ook nog eens wint, dus de feed is, tactisch gekozen, 150213.

Dat lijkt mij in de categorie "be careful what you wish for" te vallen. ;)

 

Het programma kent logica om te voorkomen dat de beide inzendingen van dezelfde forummer elkaar te vroeg ontmoeten, maar niet om dingen uit eenzelfde strip te spreiden.

Link naar reactie
41 minuten geleden, esteban² zei:

Goh ... Wat een keuze.  Het had van mij ook de finale mogen zijn.  Dan toch maar de teletijdmachine.  Niet alleen kan je door de tijd reizen, het is ook mogelijk om een bepaalde dag te kiezen.  En nog het strafst van al, je kan het soms live volgen op het scherm!  Wat een genie, die Barabas.

Wel raar dat, eens S&W in het verleden zitten, Barabas ze in real time moet volgen. En als hij te laat is om in te grijpen, kan hij niet zeggen "weet je wat, da's niet erg, ik keer gewoon eventjes terug tot het moment net voor ze in problemen kwamen en ik flits ze dan terug".

Wel lekker handig dat geen enkele van de ingrepen die S&W in het verleden plegen een invloed op de toekomst geeft.

Link naar reactie

Good remarks.  Maar hij kan wel iemand één dag terug flitsen om ze te waarschuwen alvorens ze in de teletijdmachine stappen..  Niet?  Of ze gaan luisteren is iets anders.  Dat van die ingrepen klopt wel.  Bij een bepaald album (weet niet echt meer welk album, zoekwerk) vroeg ik mij ook eens af in welk opzicht ze eigenlijk verschil gemaakt hadden.  Er was geen probleem in het heden als gevolg van iets dat in het verleden gebeurde.  Maar toen ze naar het verleden geflitst werden, kwamen ze in een avontuur terecht waarbij ze iemand moesten helpen.  Na de afloop kwamen ze terug in datzelfde heden en was het net als voorheen.  Dat wil dan zeggen dat diegene die toen geholpen werd het ook zonder de tussenkomst van S&W gered had, toch? :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
38 minuten geleden, TDPB zei:

Wel raar dat, eens S&W in het verleden zitten, Barabas ze in real time moet volgen. En als hij te laat is om in te grijpen, kan hij niet zeggen "weet je wat, da's niet erg, ik keer gewoon eventjes terug tot het moment net voor ze in problemen kwamen en ik flits ze dan terug".

 

Wat je over de onzichtbaarheidsspray van Barks opmerkte kun je dus ook over deze machine zeggen: 

 

Quote

Hoe kan een uitvinding die niet perfect is in de tweede ronde geraken van een 'meest vernuftigste uitvinding' toernooi??

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Vittorio zei:

Wat je over de onzichtbaarheidsspray van Barks opmerkte kun je dus ook over deze machine zeggen:

 

Goh, de teletijdmachine lijkt me, op een paar details na (die in de verhalen nooit benoemd worden, en dus eerder gebreken van de scenaristen zijn), toch een meer dan behoorlijk vernuftige uitvinding.

Link naar reactie
Op 21/1/2020 om 11:28, Vittorio zei:

Daar gaan we weer. De Vandersteen-inzendingen worden voortdurend door elkaar geëlimineerd.

 

Eerste ronde: Willy versus Willy

Tweede ronde: Willy versus Willy

Kwart finale: Willy versus Willy

 

Op 25/1/2020 om 10:22, Yncke zei:

En alle Jommeke-inzendingen kwamen in de eerste helft terecht met die seed. :)

Het komt niet door de seed. De bloopermachine staat nog niet uit.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...