Ga naar inhoud

voorlezen


Recommended Posts

Ik heb voor mijn beide kinderen erg veel voorgelezen: kinderboeken, strips, alles wat leesbaar was werd voorgelezen voor het slapengaan. We vonden dat alle drie leuk, maar ik las voor mijn twee kinderen apart voor. Er zit twee en een half jaar leeftijdsverschil tussen, en hun voorkeuren liepen niet altijd gelijk. Ook de Oz-boeken van Shanower en Young heb ik voorgelezen. Erotische literatuur voorlezen aan mijn vrouw gaf mij dan weer altijd de slappe lach. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

ik heb mijn zoon al enorm veel voorgelezen.

 

thorgal helemaal

oz van shanower

alles van leo

lanfeust

trollen

rode ridder integrales

piet pienter integrales

chi manga

scott pelgrim

...

 

de leesbeleving voor mij is anders.

 

de laatste weken ben ik mijn vriendin de walking dead aan het voorlezen. ik zit al in HC 12 van de 16. Buiten het feit dat alles na elkaar lezen anders is, voorlezen geeft een extra dimensie vind ik. Je bent nog meer betrokken.

Link naar reactie
1 uur terug, Timhardt zei:

de laatste weken ben ik mijn vriendin de walking dead aan het voorlezen

Vertel eens wat meer, ik probeer me een beeld te vormen.  Zit ze naast je? Gebruik je verschillende stemmetjes? Lees je ook de onomatopeeën voor? Gesticuleer je?

 

De volledige reeks wordt ook op YouTube voorgelezen, zag ik:

 

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Vittorio zei:

Vertel eens wat meer, ik probeer me een beeld te vormen.  Zit ze naast je? Gebruik je verschillende stemmetjes? Lees je ook de onomatopeeën voor? Gesticuleer je?

 

De volledige reeks wordt ook op YouTube voorgelezen, zag ik:

 

 

 

Stemmen probeer ik voor de hoofdpersonages, vooral mijn negan impressie is echt scary :-D.

onomatopeen ook.

het is tijdrovend maar erg fun om te doen. Nog 4 boeken. Hierna doen we monster denk ik.

Link naar reactie
Op 27/6/2020 om 15:39, sanderg zei:

Als ze ouder zijn hoop ik dat ze de strips zelf gaan oppakken.. 

Nee nee nee! Je moet hen nu, als ze klein zijn, die strips door de strot rammen. Nu zijn ze nog kneedbaar, en kan je hen de liefde voor dat medium inlepelen. Je moet wel op zoek naar spul dat hen aanspreekt. Toen ze nog kleuters waren kocht ik Stoppeltje voor mijn kinderen. Mijn dochter leest geen strips meer, maar mijn zoon heb ik via Yakari aan boord gebracht. Verder alle usual suspects: Sus & Wis, Jommeke (een beetje), Rob & Kwab, Lucky Luke, Asterix. Hij is ook gek op Sabels en Galjoenen, Bone,... Ook zaken als Insecten of Diep in de zee vindt hij geweldig.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Hier ook enkele Stoppeltje-fans ... nu stilaan de overgang naar strips met tekst. Zo is Agent G.Ruwel ook een favoriet, net als Pol. Pol voorlezen vind ik wel de hel ... je moet de absurditeit van die wereld toch vooral zelf ervaren bij het lezen 🙂 

 

Af en toe passeert er al eens een Rode Ridder (de nieuwe versie van Bono en Legendre), maar die vinden ze voorlopig nog niet zo boeiend. 'Iedereen kijkt daar zo serieus de hele tijd. Viel daar niets te lachen dan ... '

Link naar reactie

Voorlezen voor 't slapen gaan was een traditie hier, tot op het punt dat ze zelf konden lezen. Maar nooit strips. Wel de klassieke voorleesboeken genre Jip en Janneke, ... en ik had hier ook nog een aantal Japanse kinderboeken, gekregen van mijn lerares, die ik dan on the spot moest vertalen tijdens het voorlezen. Daar zaten Europese sprookjes tussen, maar ook Urashima Taro, Bunbuku chagama, ...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...