Ga naar inhoud

Welke van De Grenzeloze 70 (2012) heb je gelezen? deel 2


cinco

Welke van De Grenzeloze 70 (2012) heb je gelezen? (deel 2)  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van De Grenzeloze 70 (2012) heb je gelezen? (deel 2)

    • Lanfeust van Troy 1: Het Ivoor van Magohamoth
    • Bone - one volume edition
    • De Avonturen van Kuifje: De Blauwe Lotus
    • Legende 1: Het Wolfskind
    • Storm 2: De Laatste Vechter
    • Asterix 8: Bij de Britten
    • De Dorpsgek van Schoonvergeten
    • De Dagelijkse Worsteling 1
    • De Avonturen van Blake en Mortimer 4-5: Het Mysterie van de Grote Piramide 1-2
    • Een Avontuur zonder Helden
    • Cromwell Stone integraal
    • Durango 1: Sterven als een Hond in de Sneeuw
    • Death Note 1: Verveling
    • De Teenloze Adelaar
    • Sin City 1: Een Wreed Vaarwel
    • Peter Pan 1: Londen
    • De Jacht
    • De Avonturen van Kuifje: De Zwarte Rotsen
    • Drie Schimmen
    • Siegfried I: Godenschemering
    • De Klaagzang van de Verloren Gewesten 5: De Genaderidders 1: Moriganen
    • Walking Dead 1: Vergane Dagen
    • Alim de Leerlooier 1: Het Geheim van de Zee
    • De Avonturen van Kuifje: Mannen op de Maan
    • De Avonturen van Blake en Mortimer 9: De Valstrik
    • Magasin Général 3: De Mannen
    • De Avonturen van Blake en Mortimer 7: Het Raadsel van Atlantis
    • De Incal integraal
    • XIII 3: Alle Tranen van de Hel
    • Fort Navajo - Een Avontuur van Luitenant Blueberry 13: Chihuahua Pearl
    • Alex 7: De Laatste Spartaan
    • De Avonturen van Kuifje: De Juwelen van Bianca Castafiore
    • Bone 1: Weg uit Boneville
    • Boeddha 1: Kapilavastoe
    • Asterix 24: Asterix en de Belgen


Recommended Posts

Alleen 'De Laatste Spartaan' niet. Wat is het punt van deze poll? Welke eer bevalt de strip die uiteindelijk aan de top van de lijst verschijnt? Zeker niet de 'beste'. Het meeste op deze lijst heb ik namelijk wel gelezen maar inhoudelijk weer snel vergeten. Vreemd dat er in de beperking van slechts 70 titels uit een lijst van 250 zoveel Kuifjes of B&M's op staan. Was bijvoorbeeld alleen Blacksad 2 niet genoeg in deze lijst? Er had toch wel wat beters op gekund om wat meer diversiteit te serveren? Kan iemand me een verhelderend antwoord geven?

Link naar reactie
1 uur terug, Neat Stuff zei:

Alleen 'De Laatste Spartaan' niet. Wat is het punt van deze poll? Welke eer bevalt de strip die uiteindelijk aan de top van de lijst verschijnt? Zeker niet de 'beste'. Het meeste op deze lijst heb ik namelijk wel gelezen maar inhoudelijk weer snel vergeten. Vreemd dat er in de beperking van slechts 70 titels uit een lijst van 250 zoveel Kuifjes of B&M's op staan. Was bijvoorbeeld alleen Blacksad 2 niet genoeg in deze lijst? Er had toch wel wat beters op gekund om wat meer diversiteit te serveren? Kan iemand me een verhelderend antwoord geven?

De lijst is de top 70 van die top 500.

Dus ik heb ze gewoon overgenomen zoals ze in de originele lijst stonden gerangschikt. (hier in deel 2 heb je de titels van 36 tot 70)

De makers van de lijst hebben indertijd ervoor gekozen dat meerdere albums van eenzelfde reeks konden geselecteerd worden.

En met deze poll kan je vooral zien welke van die zogezegde populaire toppers effectief het meeste gelezen zijn.

Uiteraard zal het geen verrassing zijn dat albums van Kuifje hierbij hoog scoren.

Maar misschien duiken er toch nog wel andere verrassingen op in de resultaten.

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Ik vink hier 69 van de 70 vakjes aan. Maar met welk doel? 

 

Dan kan je afleiden dat je zo goed als alle albums gelezen hebt die door de bezoekers van stripspeciaalzaak.be in 2012 als de beste strips werden beschouwd.

De meeste mensen hier zullen zo een hoog resultaat niet halen.

Link naar reactie
2 minuten geleden, cinco zei:

En met deze poll kan je vooral zien welke van die zogezegde populaire toppers effectief het meeste gelezen zijn.

Uiteraard zal het geen verrassing zijn dat albums van Kuifje hierbij hoog scoren.

Oké. Deze lijst is dus eigenlijk niet veelzeggend. Het feit dat ik 69 van de 70 titels heb gelezen zegt niets over de kwaliteit van de strips maar meer over mijn nieuwsgierigheid als lezer. Van de meeste strips op deze lijst zou ik de gespendeerde tijd liever terug hebben. Het staven van de kwaliteit van een strip kun je beter toetsen aan het aantal keren dat je strip hebt herlezen.

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Oké. Deze lijst is dus eigenlijk niet veelzeggend. Het feit dat ik 69 van de 70 titels heb gelezen zegt niets over de kwaliteit van de strips maar meer over mijn nieuwsgierigheid als lezer. Van de meeste strips op deze lijst zou ik de gespendeerde tijd liever terug hebben. Het staven van de kwaliteit van een strip kun je beter toetsen aan het aantal keren dat je strip hebt herlezen.

 

 

Het is geen lijst van willekeurige albums hè. Het is sowieso al een top,

Je kan altijd op de bijgevoegde link klikken als je meer wil weten over die top 500.

 

( bron: http://stripspeciaalzaak.be/Toppers_GrenzelozeTop500b.htm )

 

Gespendeerde tijd teruggeven reikt niet tot de mogelijkheden van deze poll.

Daarvoor kan je je best wenden tot de hogere machten van je voorkeur afhankelijk van je geloof of levensovertuiging.

 

 

Link naar reactie
17 minuten geleden, cinco zei:

Het is geen lijst van willekeurige albums hè. Het is sowieso al een top,

Top van veel gelezen. Niet van kwaliteit. De 'beste strip' bestaat niet. Het is gebaseerd op persoonlijke voorkeuren, mindset en smaken. De bijsluiter van je paracetamol wordt ook veel gelezen. Dat maakt 'm niet tot een klassieker.

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Neat Stuff zei:

Top van veel gelezen. Niet van kwaliteit. De 'beste strip' bestaat niet. Het gebaseerd op persoonlijke voorkeuren en smaken. De bijsluiter van je paracetamol wordt ook veel gelezen. Dat maakt 'm niet tot een klassieker.

 

Misschien kunnen we eens een poll doen waarin de mensen moeten aanvinken welke albums het effectief verdienen om in de top 70 te staan.

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

Al gaan dan waarschijnlijk opnieuw de populaire albums zegevieren.

Mensen gaan niet kunnen oordelen of een strip in een top hoort, als ze die strip niet gelezen hebben of zelfs niet kennen.

 

 

 

 

Klopt. Een juweeltje als 'Drie Schimmen' zal het dan ook om die reden al afleggen tegen een, zeg, 'Blauwe Lotus'... Jammer, maar waar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...