Jump to content

stripvakjes die out of context heel weird zijn

cinco

Recommended Posts

• 5 months later...

gezichtsloze kind

bron van angstzweet

dat lege gelaat

hoe veilig zou men zijn

in de armen van een vleermuis

hoe veilig en geborgen

afgeschermd van dat kind

dat enge gezichtsloze kind

afbeelding.png.d0616d52ef59692be6a8e755511a5a9e.png

Op 26/5/2017 om 01:55, Boekenmagazijn zei:

Ter vergelijking:

SchatvanBeersel49.jpg.1b7ba159f088dd5eb4bcbdd2ac87d1e4.jpg

Hierbij is het duidelijk dat je z'n achterhoofd ziet, omdat hij naar de vleermuis kijkt.

Een vergissing van de nieuwe inkleurder, maar met een fatsoenlijke eindredactie had die fout tijdig onderschept kunnen worden.

• 3 years later...
  • 2 weeks later...
38 minuten geleden, WILCO zei:

Zal Jommeke dit ook nog kunnen zeggen na de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober?

Waarom niet? Gemeentes hebben niets te zeggen over wie een land in- of uitkomt.

Los daarvan: waarom heeft Jommeke een vertaalapparaat nodig? Overal waar hij komt, over de hele wereld, kan hij probleemloos met de plaatselijke bevolking Nederlands praten. Enkel in Spaanstalige landen spreken ze een ietwat aangepaste versie van Nederlands.

19 minuten geleden, TDPB zei:

Los daarvan: waarom heeft Jommeke een vertaalapparaat nodig? Overal waar hij komt, over de hele wereld, kan hij probleemloos met de plaatselijke bevolking Nederlands praten. Enkel in Spaanstalige landen spreken ze een ietwat aangepaste versie van Nederlands.

afbeelding.png.8352cc13e1c19a1cfaeaf5826035c1c2.png

Die heb ik nog gelezen. Dat was de laatste van De Sterk.

Het toestel moest eerst als nieuwe uitvinding du jour van Gobelijn worden geïntroduceerd zodat het later nuttig kon zijn in de verhaallijn rond een wolfskind waar men mee moest kunnen communiceren.

afbeelding.png.1c5f1510800c3e21b1419ce9fb531c59.png

afbeelding.png.a2c0b0f1ed27d819629cedb692f9d0f8.png

1 uur terug, TDPB zei:

Waarom niet? Gemeentes hebben niets te zeggen over wie een land in- of uitkomt.

Daarvoor zijn steden en gemeentes inderdaad niet bevoegd. Wat ik gewoon wou duidelijk maken - en ik dacht dat je dat wel zou door hebben-   is dat het na de volgende lokale verkiezingen moeilijker zou kunnen zijn voor Jommeke om openlijk voor vreemdelingen op te komen aangezien de meerderheid van zijn dorpsgenoten en ook zijn burgemeester de vreemdelingen helaas geen warm hart zullen toedragen. 

1 uur terug, TDPB zei:

Dit heeft cinco al beantwoord. 

Met dit apparaat praten ze trouwens verder in het album ook nog met een hond en een beer. 

11 minuten geleden, WILCO zei:

Daarvoor zijn steden en gemeentes inderdaad niet bevoegd. Wat ik gewoon wou duidelijk maken - en ik dacht dat je dat wel zou door hebben-   is dat het na de volgende lokale verkiezingen moeilijker zou kunnen zijn voor Jommeke om openlijk voor vreemdelingen op te komen aangezien de meerderheid van zijn dorpsgenoten en ook zijn burgemeester de vreemdelingen helaas geen warm hart zullen toedragen. 

de meerderheid? dat is een grove overdrijving van de realiteit.

9 minuten geleden, WILCO zei:

Dit heeft cinco al beantwoord. 

Met dit apparaat praten ze trouwens verder in het album ook nog met een hond en een beer. 

ja, maar in het Jommeke universum waarin iedereen zich over de gehele wereld zonder enig probleem verstaanbaar kan maken, slaat dat nergens op.

Hetzelfde geldt voor die ene Kiekeboe strip waarin ze naar Amerika trokken en de engelstaligen plots in een ander lettertype spraken terwijl in alle andere verhalen er geen enkel taalprobleem lijkt te zijn want overal waar de Kiekeboe's komen praat iedereen gewoon probleemloos met elkaar. In het Nederlands.

4 uren geleden, WILCO zei:

Met dit apparaat praten ze trouwens verder in het album ook nog met een hond en een beer

Zijn er gelijkenissen met de Klankentapper van Suske & Wiske?

Gebruikten ze de Klankentapper ook niet om met dieren te praten (dan denk ik aan Tobias)?

9 minuten geleden, WILCO zei:

Mijn vraag was eigenlijk: 

Zijn er gelijkenissen met de Klankentapper van Suske & Wiske?

Dat album staat waarschijnlijk bij mijn moeder thuis…. 
ik zal  daar een praatje mee gaan maken binnenkort.

.

6 uren geleden, Lestat zei:

Ik denk dat de Klankentapper aanvankelijk alleen maar werkte op voorwerpen, planten en vruchten; maar in een later album was er een verbeterde versie die op dieren kon ingezet worden.

Bedankt.

Ik vond dit net terug op wikipedia:

De klankentapper is gebaseerd op onderzoek van dokter Hubbard, die met een elektrometer geluiden bestudeerde die door vruchten en planten worden voortgebracht. De machine zet geluiden om in woorden.

In eerste instantie dus enkel vruchten en planten.

Op 4/9/2024 om 13:42, TDPB zei:

Enkel in Spaanstalige landen spreken ze een ietwat aangepaste versie van Nederlands.

De "ossen" taal. 😁

Gemakkelijk hoor, de wereld verenigd in het Beschaafd Algemeen Nederlands. (behalve dan de Chinezen, de Russen, de Iranezen, de N Koreanen, de... de...) 

13 uren geleden, sporoi zei:

De "ossen" taal. 😁

Gemakkelijk hoor, de wereld verenigd in het Beschaafd Algemeen Nederlands. (behalve dan de Chinezen, de Russen, de Iranezen, de N Koreanen, de... de...) 

In Jommeke spreken die ook allemaal Nederlands.