Ga naar inhoud

Xavier Dorison


cinco

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
49 minuten geleden, Peter Motte zei:

De titel is dan ook "Aristophania", niet "de drie kinderen uit de reeks Aristophania" :)

 

Maar ja, ze zijn de facto de eigenlijke hoofdfiguren, ook al draagt de serie de naam van Aristophania.

Zij ondergaan the hero's journey, zij zijn de personages van simpele afkomst met een hogere lotsbestemming die zo'n ganse evolutie via groei en zelfontplooiing (elk op hun eigen manier) doorlopen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Die afsluiter voor het Aristophania-vierluik is blijkbaar geruisloos voorbij gegaan.

Zelfs nergens een Nederlandstalige review voor zover ik weet.

 

Persoonlijk vond ik de afsluiter wel ok, maar ik had wel een duisterder einde verwacht... en daar eigenlijk ook op gehoopt. :ph34r:

Bij verhalen zoals deze past het dat er bij de conclusie serieuze offers gemaakt moeten worden.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 8/4/2022 om 11:04, cinco zei:

Die afsluiter voor het Aristophania-vierluik is blijkbaar geruisloos voorbij gegaan.

Zelfs nergens een Nederlandstalige review voor zover ik weet.

 

Persoonlijk vond ik de afsluiter wel ok, maar ik had wel een duisterder einde verwacht... en daar eigenlijk ook op gehoopt. :ph34r:

Bij verhalen zoals deze past het dat er bij de conclusie serieuze offers gemaakt moeten worden.

 

Dit weekend de hele serie gelezen. Helaas vond ik het nauwelijks boeiend.

Nergens werd ik door het verhaal gegrepen, wat een hoop gelul. 
Jammer, de ingrediënten waren er wel!

Link naar reactie
Op 17/4/2022 om 17:11, De Hollander zei:

Dit weekend de hele serie gelezen. Helaas vond ik het nauwelijks boeiend.

Nergens werd ik door het verhaal gegrepen, wat een hoop gelul. 
Jammer, de ingrediënten waren er wel!

Oef... hier ben ik dan mooi aan ontsnapt. Had nochtans getwijfeld om deze reeks aan te schaffen. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Op 19/4/2022 om 08:54, cinco zei:

 

Ik vind het wel een goed vierluik. Een goed onderbouwde mythologie, boeiende personages, uitstekend tekenwerk...

 

 

Zo zie je maar, smaken, die verschillen nog weleens. 🤪🤪🤪

inderdaad uitstekend tekenwerk, maar het scenario vond ik dus tegenvallen.

Ik moet daarbij wel opmerken, dat ik met de jaren steeds minder het wauw-gevoel heb bij een strip. Ongetwijfeld een gevolg van de overkill aan verhalen die je verslind met de jaren. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Hier ook wel een fan van Dorison eigenlijk, maar na 2 delen Aristophania kan ik ook niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Komt allemaal wat ver gezocht over...ik gelóófde het niet, ofzo...

Tekenwerk mag er inderdaad wél zijn...

Eindoordeel pas na het volledige vierluik te hebben gelezen.

Link naar reactie
34 minuten geleden, Mbtobaccos zei:

Komt allemaal wat ver gezocht over...ik gelóófde het niet, ofzo...

 

 

Tja, het grauwe leven van het proletariaat in en rond Marseille op het einde van de 19de eeuw gemixt met een fantasy-mythologie van een uiteengevallen groepering met bovennatuurlijke krachten. Ik vond het wel een intrigerend concept.

 

afbeelding.png.08f23660f7430b39bb074874bdca305d.png

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...