Ga naar inhoud

Tekenpapier.


cartoonesk

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ik teken/schets op papier van de supermarkt, 80 gr. (dun maar niet duur). Vroeger inktte daar ook op, maar de afgelopen 10 jaar of zo, gebruik ik altijd Bristol als ik klaar bent om te inkten (van Canson of Claire Fontaine).  Ik scan de schetsen, draai ze uit als cyaan op Bristol en scan de geïnkte tekening daarna op zwart/wit (soort "non-repro blue" idee). Scheelt uitgummen, je kan ook dingen in de schets wat corrigeren en verplaatsen en Bristol is veel fijner om op te inkten met penseel dan hvo, vind ik - veel beter.

Link naar reactie

Ik gebruik Claire Fontaine Bristol - het is volgens mij zo'n 205 grams. Niet overdreven dik en wil door mijn printer (een niet al te dure Desk Jet - geen laser printer). Ik heb ook wel vaker Canson gebruikt (dacht zo'n 225 grams?). Dat wou ook door de printer, maar heb ook wel eens storing gehad. En Bristol uitdraaien is wel handig als je een beetje op papier wil letten - je kan ook op de achterkant printen en beide kanten gebruiken, het is dik genoeg dat de scanner er niet doorheen scant.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Om gewoon te schetsen meestal copy/printpapier uit de supermarkt. Maar dan moet ik wel met een zeer zacht potlood zoals een Staedtler Mars Luminograph ( die blauwe poltloden) 8B tekenen. Papier is anders veel te glad. Met vulpotlood dat ook vrij zacht is, 2B, teken ik het liefst op de iets meer korrelige papiersoorten. Schetsboeken van Canson, Fabriano, D&R, Clairefontaine...

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...