Straffe Recensent Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Was verbaasd dat deze toch wel bekende reeks nog geen eigen topic had. Dan maar eentje aangemaakt. Deze reeks zag in 1987 al het levenslicht, waaruit volgende albums volgden: Dodenrit naar Monte Carlo De schedel van sultan Mkwawa De schatten van koning Salomo Het Pinkerton-draaiboek De horens van de stier Het graf van de zeppelin Het lijk van Lenin De eerste keizer Heroïne voor Hanoi Flying down to Rio II Jachtkruiser De initiele drijvende krachten waren Eric Heuvel en Martin Lodewijk. Ondertussen is Heuvel een soloparcours aan het bewandelen met de stripreeks. De strip speelt zich af net voor de tweede wereldoorlog en vertelt het verhaal van de pilote January Jones die steeds op fantastische avonturen vertrekt, met veelal vliegtuigen in de hoofdrol. Heb recent het laatste album van January Jones, Jachtkruiser, gelezen. Dit was voor mij een eerste kennismaking met Jones. Eerste indruk is dat deze serie wel wat in zijn mars heeft, al vond ik dat ze in dit verhaal nogal veel hen en weer gingen van de ene naar de andere locatie. Verder waren er op het einde van het album ook een pak verhaallijnen die niet afgesloten waren, wat me doet denken dat het toch wel aangeraden is om de albums op volgorde te lezen. Wat vinden jullie van dit album en deze reeks? Een uitgebreide samenvatting en recensie kan je hier lezen: https://straffestrips.be/january-jones-11-jachtkruiser/ Quote Straffe Strips: Striprecensies op YouTube Link to comment
Rik Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 32 minuten geleden, Straffe Recensent zei: Was verbaasd dat deze toch wel bekende reeks nog geen eigen topic had. Dan maar eentje aangemaakt. Deze reeks zag in 1987 al het levenslicht, waaruit volgende albums volgden: De strip speelt zich af net na de tweede wereldoorlog en vertelt het verhaal van de pilote January Jones die steeds op fantastische avonturen vertrekt, met veelal vliegtuigen in de hoofdrol. De strip speelt zich af net voor de 2e Wereldoorlog in de jaren '30 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Daan Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Ik ben 'm op dit moment aan het lezen en hij bevalt me wel. Ik stoor me wel een beetje aan de regelmatig veel te kleine hoofdjes van de personages... Ik heb het idee dat Erik vroeger iets netter werkte, nu lijkt het alsof hij direct met een fineliner tekent, of zo. Maar nog altijd goed genoeg om in de kast te zetten, hoor! Quote Link to comment
Straffe Recensent Posted November 13, 2020 Author Share Posted November 13, 2020 2 uren geleden, Rik zei: De strip speelt zich af net voor de 2e Wereldoorlog in de jaren '30 Thanks voor de opmerking heb ik aangepast! 34 minuten geleden, Daan zei: Ik ben 'm op dit moment aan het lezen en hij bevalt me wel. Ik stoor me wel een beetje aan de regelmatig veel te kleine hoofdjes van de personages... Ik heb het idee dat Erik vroeger iets netter werkte, nu lijkt het alsof hij direct met een fineliner tekent, of zo. Maar nog altijd goed genoeg om in de kast te zetten, hoor! Heb geen ervaring met voorgaande albums, zou inderdaad eens de vergelijking moeten maken. Quote Straffe Strips: Striprecensies op YouTube Link to comment
$tripofiel Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Ik heb deze reeks nog niet in de kast staan, maar ben benieuwd of ik deze compleet krijg. Misschien in gezocht eens plaatsen ... Quote Link to comment
Straffe Recensent Posted November 14, 2020 Author Share Posted November 14, 2020 11 uren geleden, $tripofiel zei: Ik heb deze reeks nog niet in de kast staan, maar ben benieuwd of ik deze compleet krijg. Misschien in gezocht eens plaatsen ... Met op heden slechts elf albums lijkt me dat zeker geen onmogelijke opdracht! Quote Straffe Strips: Striprecensies op YouTube Link to comment
Ambreville Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 De serie is volledig herdrukt de afgelopen jaren. Je kan die overal krijgen of in de shop van Uitgeverij L. Quote Link to comment
bammar Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 12 uren geleden, $tripofiel zei: Ik heb deze reeks nog niet in de kast staan, maar ben benieuwd of ik deze compleet krijg. Misschien in gezocht eens plaatsen ... Alle delen zijn nog verkrijgbaar bij de uitgeverij in HC en SC. Dus in elke SSZ te vinden of te bestellen. Quote Link to comment
Daan Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 19 uren geleden, Daan zei: Ik heb het idee dat Erik vroeger iets netter werkte Momenteel Max Havelaar aan het lezen en je kunt direct zien dat Erik daar met meer liefde/geduld aan heeft gewerkt. Alsof hij voor max Havelaar een hogere plaatprijs heeft weten te bedingen en zo meer tijd kan vrijmaken voor die pagina's. Het is allemaal veel netter en gedetailleerder. Quote Link to comment
Recommended Posts