Ga naar inhoud

January Jones


Recommended Posts

Was verbaasd dat deze toch wel bekende reeks nog geen eigen topic had. Dan maar eentje aangemaakt. Deze reeks zag in 1987 al het levenslicht, waaruit volgende albums volgden:

  1. Dodenrit naar Monte Carlo

  2. De schedel van sultan Mkwawa

  3. De schatten van koning Salomo

  4. Het Pinkerton-draaiboek

  5. De horens van de stier

  6. Het graf van de zeppelin

  7. Het lijk van Lenin

  8. De eerste keizer

  9. Heroïne voor Hanoi

  10. Flying down to Rio II

  11. Jachtkruiser

 

De initiele drijvende krachten waren Eric Heuvel en Martin Lodewijk. Ondertussen is Heuvel een soloparcours aan het bewandelen met de stripreeks.

 

De strip speelt zich af net voor de tweede wereldoorlog en vertelt het verhaal van de pilote January Jones die steeds op fantastische avonturen vertrekt, met veelal vliegtuigen in de hoofdrol.

 

Heb recent het laatste album van January Jones, Jachtkruiser, gelezen. Dit was voor mij een eerste kennismaking met Jones. Eerste indruk is dat deze serie wel wat in zijn mars heeft, al vond ik dat ze in dit verhaal nogal veel hen en weer gingen van de ene naar de andere locatie. Verder waren er op het einde van het album ook een pak verhaallijnen die niet afgesloten waren, wat me doet denken dat het toch wel aangeraden is om de albums op volgorde te lezen. Wat vinden jullie van dit album en deze reeks?

 

Een uitgebreide samenvatting en recensie kan je hier lezen: https://straffestrips.be/january-jones-11-jachtkruiser/

Straffe Strips: Striprecensies op YouTube

Link naar reactie
32 minuten geleden, Straffe Recensent zei:

Was verbaasd dat deze toch wel bekende reeks nog geen eigen topic had. Dan maar eentje aangemaakt. Deze reeks zag in 1987 al het levenslicht, waaruit volgende albums volgden:

 

De strip speelt zich af net na de tweede wereldoorlog en vertelt het verhaal van de pilote January Jones die steeds op fantastische avonturen vertrekt, met veelal vliegtuigen in de hoofdrol.

 

 

De strip speelt zich af net voor de 2e Wereldoorlog in de jaren '30

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik ben 'm op dit moment aan het lezen en hij bevalt me wel. Ik stoor me wel een beetje aan de regelmatig veel te kleine hoofdjes van de personages... Ik heb het idee dat Erik vroeger iets netter werkte, nu lijkt het alsof hij direct met een fineliner tekent, of zo. Maar nog altijd goed genoeg om in de kast te zetten, hoor!

Link naar reactie
2 uren geleden, Rik zei:

De strip speelt zich af net voor de 2e Wereldoorlog in de jaren '30

Thanks voor de opmerking heb ik aangepast!

 

34 minuten geleden, Daan zei:

Ik ben 'm op dit moment aan het lezen en hij bevalt me wel. Ik stoor me wel een beetje aan de regelmatig veel te kleine hoofdjes van de personages... Ik heb het idee dat Erik vroeger iets netter werkte, nu lijkt het alsof hij direct met een fineliner tekent, of zo. Maar nog altijd goed genoeg om in de kast te zetten, hoor!

Heb geen ervaring met voorgaande albums, zou inderdaad eens de vergelijking moeten maken.

Straffe Strips: Striprecensies op YouTube

Link naar reactie
19 uren geleden, Daan zei:

Ik heb het idee dat Erik vroeger iets netter werkte

 

Momenteel Max Havelaar aan het lezen en je kunt direct zien dat Erik daar met meer liefde/geduld aan heeft gewerkt. Alsof hij voor max Havelaar een hogere plaatprijs heeft weten te bedingen en zo meer tijd kan vrijmaken voor die pagina's. Het is allemaal veel netter en gedetailleerder.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...