Ga naar inhoud

Sarah & Robin (Steven Dupré)


cinco

Sarah & Robin  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. beste cover

    • De vriend van Ivanhoe
    • Suzanna
    • Zes weken
    • Het dagboek
    • Hersenspinsels
    • Sarah & Robin Integraal


Recommended Posts

  • 6 months later...

Eerst en vooral: Ik vind álle covers op hun geheel eigen manier zeer tot ongelooflijk goed.  Steeds sterke composities.

De Vriend van Ivanhoe straalt pure onschuld uit, heel passend bij de vriendschappelijke avonturen die het jeugdige duo heeft.  Mooie visuele link naar de geheimzinnige bedenker van Robin ook.  Die knalrode achtergrond bij Het Dagboek is iets helemaal anders, maar werkt perfect.  Leuke angle.  De drie andere hebben zowat dezelfde kwaliteiten.  Toch vind ik Zes Weken er bovenuit steken.  Dat prachtige tafereeltje op de achtergrond, trekt dankzij het contrast de aandacht.  En dan die dreigende schaduw op de voorgrond, die zeer intrigerend werkt net omdat het mysterieus blijft.  Voor mij ook het beste verhaal uit de reeks.

 

De integrale bevat een mooi plaatje.  Maar omdat er geen echte link is met de inhoud, vind ik dat de minste.  Sarah & Robin ogen ook iets anders dan in de reeks.  Niettegenstaande zou ik die print graag hebben.  Meer verhalen waren welkom.  Hoewel.  Beter op niveau afgerond dan een paar (eventuele) mindere verhalen wanneer het te lang doorgaat?  Eén van de beste jeugdreeksen aller tijden, daarover geen twijfel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 minuten geleden, esteban² zei:

Voor mij ook het beste verhaal uit de reeks.

 

 

Zes Weken en Hersenspinsels plaats ik qua verhaal op dezelfde hoogte.

Al had Hersenspinsels de beste inkleuring, toch?

Ik denk dat ik die ook het meeste herlezen heb. (vorig jaar zelfs nog)

 

Link naar reactie
18 hours ago, cinco said:

Ik heb dit zeker als eens in een andere thread gezegd, maar in de jaren '90 dacht ik echt dat zowel Sam als Sarah & Robin blijvers gingen zijn. Dit was voor mij de natuurlijke evolutie van de Vlaamse strip.

Dat bereik van Sarah & Robin was niet groot denk ik. Ik heb generationeel Suske en Wiske weekblad  gemist en had nooit van die reeks gehoord tot op dit forum. Sam was iets anders, daar zat Bosschaert achter, maar je merkte tegen het einde al dat het voor hem over was. Hij is primair een schilder/kunstenaar en pas in tweede instantie een striptekenaar. Een langlopende serie past daar niet goed bij.

 

 

 

Link naar reactie

Als kind viel mij al op dat Sarah & Robin niet gekend waren bij leeftijdsgenoten en die strips ook niet bij de nieuwigheden stonden (of gewoon niet te vinden waren) waar ik mijn strips kocht.  Bij Sam ongeveer hetzelfde verhaal, maar die vond je wel veel makkelijker.  Dat ze niet gingen blijven duren, was geen verrassing, vrees ik.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 6 months later...

Eigenlijk is Robin een soort van Hobbes. Een hersenspinsel dat alleen maar werkelijkheid lijkt in de stripstroken doordat we alles meekrijgen vanuit het perspectief van het fantaserende kind.

 

"I am the dreamer, but you are having my dream. Do you get it now?" ~ Paz (Metal Gear Solid - The Phantom Pain)

 

 

afbeelding.thumb.png.ceb30860bed2423d2a1c9e2d3817fe74.png

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Sarah & Robin (Steven Dupré)
2 uren geleden, esteban² zei:

Haja. :) 

 

Al kan opa Ivanhoe Robin ook wel zien. 

 

Misschien dat hij Sarah toen ze nog veel jonger was verhaaltjes heeft verteld over Robin en dat dat onbewust bij Sarah is blijven hangen. Ik moet de reeks nog eens herlezen om op bepaalde dingen te letten.

Kan Robin bijvoorbeeld interactie doen met de omgeving of met voorwerpen zonder dat Sarah aanwezig is?

Dat kortverhaal over 'vergeten' gaf ook aan dat Robin niet kan bestaan als niemand meer aan hem denkt.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb even gecheckt ivm die interactie met voorwerpen.

Als hij door een boek bladert, krijg je bijvoorbeeld een reactie van: "Huh, waait het? Er staat toch geen raam open."

Dus degenen die hun fantasie hebben laten varen, zoeken een logische verklaring.

Denk maar als je de vloer hoort kraken bij je thuis, of als de deur ineens toeklapt.

En wie kan Robin waarnemen? Het zijn meestal kinderen met fantasie, dieren of zelfs geesteszieken in het geval van Herman in Hersenspinsels die hem opmerken.

Dus er is altijd wel een situatie waardoor je de ambiguïteit kunt behouden ivm Robin.

Link naar reactie
14 uren geleden, cinco zei:

Ik heb even gecheckt ivm die interactie met voorwerpen.

Als hij door een boek bladert, krijg je bijvoorbeeld een reactie van: "Huh, waait het? Er staat toch geen raam open."

Dus degenen die hun fantasie hebben laten varen, zoeken een logische verklaring.

Denk maar als je de vloer hoort kraken bij je thuis, of als de deur ineens toeklapt.

En wie kan Robin waarnemen? Het zijn meestal kinderen met fantasie, dieren of zelfs geesteszieken in het geval van Herman in Hersenspinsels die hem opmerken.

Dus er is altijd wel een situatie waardoor je de ambiguïteit kunt behouden ivm Robin.

Dus bestaat hij nu echt, of enkel maar in de fantasie van sommigen? (en dan is het effectief de wind die waait)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...