cinco Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 Het is nooit te laat om een goede reeks te leren kennen. Ondertussen heb ik de eerste 4 albums uitgelezen. Sommige tekeningen zijn echt kleine schilderijen. Quote Link to comment
cinco Posted May 9, 2022 Author Share Posted May 9, 2022 Zo, alle 7 delen uitgelezen. Behoort echt wel tot het beste wat in Vlaanderen op stripvlak is gerealiseerd. Lestat and Planb 2 Quote Link to comment
Bart 01 Posted May 9, 2022 Share Posted May 9, 2022 Apostata is absolute top! Als je alle delen na elkaar leest valt ook de veranderende steunkleur in de albums op. Alsof die mee evolueert met Julianus' gedachten. Koen Claeys and Planb 2 Quote Link to comment
Lestat Posted May 11, 2022 Share Posted May 11, 2022 Zeker en vast! Het was mijn kennismaking met Ken Broeders, en sindsdien ben ik een grote fan. De hele reeks is goed qua verhaallijn, eens een originele historische periode, en historisch ook wel zeer correct. En over de tekenstijl kan je natuurlijk ook lyrisch zijn. Planb 1 Quote Link to comment
Aerogi Posted May 11, 2022 Share Posted May 11, 2022 Ik heb ze indertijd ook gekocht, maar ik herinner me wel dat het veel voeten in aarde heeft gehad met andere uitgevers dacht ik, en de vraag of de reeks wel helemaal zou uitkomen. Zou ze nog eens moeten lezen. Ik herinner me dat ik soms de draad kwijt was, maar dat lag misschien wel aan het warrige uitgave beleid. Tekeningen / inkleuring waren wel ferm. Quote Link to comment
cinco Posted May 11, 2022 Author Share Posted May 11, 2022 3 uren geleden, Aerogi zei: Zou ze nog eens moeten lezen. Ja, ik heb ze nu dus back-to-back gelezen en dat is natuurlijk ideaal om de verhaallijn helemaal tot zijn recht te laten komen. Planb 1 Quote Link to comment
Waldorf Posted May 16, 2022 Share Posted May 16, 2022 Om de één of andere reden heb ik Apostata destijds gemist. Ik ga ze toch eens opsnorren, in het recentste boek van Julian Barnes, Elizabeth Finch, gaat het ook over Julianus de afvallige. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted May 16, 2022 Author Share Posted May 16, 2022 4 uren geleden, Waldorf zei: Ik ga ze toch eens opsnorren Ga indien mogelijk voor de INdruk-uitgaves van de albums. Quote Link to comment
cinco Posted October 3, 2022 Author Share Posted October 3, 2022 Ik ben al aan een herlezing bezig van deze reeks. Quote Ook is er een piepklein knipoogje voor de Asterix-fans, al moet je daarvoor de albums wel haast uit het hoofd kennen. Weet iemand waar die Asterix-verwijzing zit? Quote Link to comment
cinco Posted October 4, 2022 Author Share Posted October 4, 2022 Milius is toch wel de MVP van de reeks. Quote Link to comment
Recommended Posts