Lambertus Posted May 13, 2021 Posted May 13, 2021 Ik ben op zoek naar een strip die ik als kind in de jaren 80 heb gelezen. Verschillende zoekopdrachten in google leverde me niks op en dat maakt me alleen maar nieuwschieriger. Het gaat over een figuurtje dat in een Kamer opgesloten zit die steeds vol komt met stof. Als hij alles verwijderd heeft opent er een deur en komt er weer nieuwe stof in de kamer waar hij vast zit. Ergens in het verhaal ontsnapt hij uit de kamer en ontdekt een grote gele bol/computer die dit stof veroorzaakt. Bij wie gaat er een belletje rinkelen? Quote
Aleksandr Posted May 13, 2021 Posted May 13, 2021 de Minimensjes hadden rare bollen en computers, maar was dat al in de jaren '80? en heb je dat album gelezen of was het in een tijdschrift (bv Robbedoes ofzo)? Quote
Lambertus Posted May 13, 2021 Author Posted May 13, 2021 Het was in een album en verder herinner ik me niet zoveel. Het had een beetje de feel van Leonardo of chlorophyl. Ik weet ook niet zeker of de hoofdfiguur een dier of persoon is. Ik heb het ongeveer ergens gelezen tussen 1985 en 1990. Quote
Daan Posted May 13, 2021 Posted May 13, 2021 Bedoelt Lambertus niet dat gele bolletje dat als een helikoptertje rondvliegt? Geen idee hoe die heet... Quote
Yncke Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 Dat klinkt als de Rioolkoninkjes: Ferox de verschrikkelijke. Quote yncke.be
Lambertus Posted May 14, 2021 Author Posted May 14, 2021 1 uur terug, Yncke zei: Dat klinkt als de Rioolkoninkjes: Ferox de verschrikkelijke. Yes! Dat is hem! Super bedankt Yncke. Zal meteen even kijken of ik hem ergens op de kop kan tikken. Quote
Rik Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 Op Last Dodo staan er verschillende te koop.. https://www.lastdodo.nl/nl/items/25855-ferox-de-verschrikkelijke Quote Omnia mutantur nihil interit
Lük Bey Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 Cauvin, die heeft echt wel zowat alles gemaakt Quote https://www.facebook.com/lukbey
Madam Kito Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 14 minuten geleden, Lük Bey zei: Cauvin, die heeft echt wel zowat alles gemaakt In de jaren 80 schreef hij in ieder geval wekelijks de halve Robbedoes vol. Quote
Recommended Posts