Ga naar inhoud

Mr Natural en co.


Recommended Posts

Hallo,

Dit is de topic voor het werk van Robert Crumb en aanverwante undergroundstrips.

 

Deze bundeling van Crumb's vroege werk heb ik al een tijdje en is een favoriet.

 

album headcomix.jpg

 

Onlangs heb ik deze recentere bundeling van strips van Mr Natural gekocht cadeau gekregen en gelezen. Dit is echt iets wat je moet liggen. De eerste strips vallen nog mee maar latere verhalen gaan nogal ver en zijn gewaagd. Not safe for work! (zal ik dat in de titel zetten?)

Ondanks dat alles bewondering voor Crumb's eigenzinnigheid.

 

mr natural.jpg

 

groetjes.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
On 7/20/2021 at 10:34 AM, cartoonesk said:

Geen fans van Robert Crumb hier?

vast wel. Genoeg folks die underground spul leuk vinden.
Ik denk dat hij qua underground erg goed is... ik vind hem persoonlijk niet fijn, maar ben meer een 'kind van' de TopCow-generatie

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
13 minutes ago, cartoonesk said:

TopCow heb ik even moeten opzoeken. Kende ik niet.

ik ben nogal van de comics... dus Vampirella, Witchblade, Darkness, Spawn, Darkchylde... daar ben ik mee begonnen toen ik vertaalde comics vond. Daarvoor was het Spidey via JuniorPress enzo.

 

Ze noemen het INDIE comics, omdat het geen DC of Marvel is, maar Underground (Crumb) gaat veel verder.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 minutes ago, cartoonesk said:

Dat is dan wel geen underground maar wel komisch.

klopt!! Die Sergio is in de States volgens mij nog groter dan Crumb al is dat wellicht enkel een idee in mijn eigen hoofd :)

 

De combi underground/komisch vind ik eignelijk veel terug bij ook veel Europese strips. Harde humor vaak, maar als je het oude werk van Guust Flater kijkt, dan durf ik te beweren dat ik daar ook die invloeden terugzie

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

klopt!! Die Sergio is in de States volgens mij nog groter dan Crumb al is dat wellicht enkel een idee in mijn eigen hoofd :)

Zou best kunnen, hoor. Ik heb ook het idee dat hij door bepaalde fans op handen gedragen wordt!

2 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

De combi underground/komisch vind ik eignelijk veel terug bij ook veel Europese strips. Harde humor vaak, maar als je het oude werk van Guust Flater kijkt, dan durf ik te beweren dat ik daar ook die invloeden terugzie

Ik heb het zelfs bij mijn eigen oude strips gemerkt dat ik soms arceerde zoals Crumb dat deed/doet.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Daar zit een kern van waarheid in, de zogenaamde Tijuana bibles van 20, 30 er jaren waren min of meer de

voorlopers van de " underground comics ".

Robert Crumb wordt als de belangrijkste exponent gezien, maar er waren echt wel meer tekenaars die zich

hier mee bezig hielden, zoals Vaughn Bode, die ik veel interessanter vind.

 

image.thumb.png.5a27435cfcd0e1fd6495460ba8fd45f6.png

Link naar reactie
1 minuut geleden, bouncer zei:

Daar zit een kern van waarheid in, de zogenaamde Tijuana bibles van 20, 30 er jaren waren min of meer de

voorlopers van de " underground comics ".

Robert Crumb wordt als de belangrijkste exponent gezien, maar er waren echt wel meer tekenaars die zich

hier mee bezig hielden, zoals Vaughn Bode, die ik veel interessanter vind.

 

image.thumb.png.5a27435cfcd0e1fd6495460ba8fd45f6.png

Over Vaugn Bodé is onlangs nog gesproken in andere topics. Ik heb pas deze (zie afbeelding) gekocht. Af en toe over het randje maar ik vind het supermooi getekend (de afleveringen van Vaughn zelf).

 

vaughn bodé.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...