Ga naar inhoud

Isabelle Avondrood


cinco

Isabelle Avondrood  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw favoriete cover

    • Isabelle en het monster
    • De demon van de Eiffeltoren
    • De waanzinnige geleerde
    • Maanzieke mummies
    • Het geheim van de salamander
    • De tweekoppige drenkeling
      0
    • Allemaal monsters!
    • Het geheim der diepten
      0
    • Het helse labyrint
    • De baby van Buttes-Chaumont
      0


Recommended Posts

  • 1 month later...

Gisteren de nieuwe en dus laatste Avondrood gelezen. Daarvoor ook nog eens "Het helse labyrinth", om er weer wat in te komen. Jammer dat de reeks zo zwak is geëindigd. Van een verhaal is er eigenlijk al lang geen sprake meer, je hebt gewoon een hele stoet gestoorde personages die wat doelloos door Parijs sjokken (terwijl ze in runderen veranderen - dat is nog wel grappig). Isabelle ondergaat alles en doet niets van betekenis meer. De slotscène kon me ook al niet bekoren. Nee, de nieuwsgierige en ondernemende antiheldin van de eerste 4 albums, dat is de echte Isabelle.

Link naar reactie

Tardi is één van mijn favoriete tekenaars, maar volgens mij maakt hij niet altijd de beste inschatting over wat wel en niet werkt. Neem nu die langdradige trilogie over de oorlogservaringen van zijn vader: dat had veel korter gekund, en dan was het briljant geweest in plaats van gewoon goed. En dan had hij tijd gehad om nog een paar goéde Isabelles te maken 🙂

Link naar reactie
6 uren geleden, Blutch zei:

Tardi is één van mijn favoriete tekenaars, maar volgens mij maakt hij niet altijd de beste inschatting over wat wel en niet werkt. Neem nu die langdradige trilogie over de oorlogservaringen van zijn vader: dat had veel korter gekund, en dan was het briljant geweest in plaats van gewoon goed. En dan had hij tijd gehad om nog een paar goéde Isabelles te maken 🙂

Tardi is vooral goed in het verstrippen van (misdaad)romans. Van de Isabelle serie waren de eerste delen echt het beste. De laatste paar delen heb ik wel gekocht maar er was geen touw meer aan vast te knopen.. desalniettemin vond ik het nog steeds wel vermakelijk omdat het allemaal zo idioot was geworden. Toch ook wel een kwaliteit

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...