Ga naar inhoud

The Suicide Squad (2021)


cinco

Recommended Posts

De leukste, bloederigste en meest gestoorde DC-film van de 21ste eeuw.

Het lef alleen al om een obscure Batman-antagonist zoals de Polka-Dot Man een grote rol in een film te geven...

 

2b34e9ac53e27cc1b314edb4127d8248abf64496

 

En ook de beste Harley Quinn performance van Margot Robbie tot op heden. (mede dankzij het meer dan degelijke script)

 

harley-quinn-harley-rats.gif

 

Ratcatcher is nog zo een excellent personage in de film.

Ik kende dit figuur zelfs niet uit de comics. Blijkbaar ook een Batman-antagonist.

 

479571d4e578ca716050ca4e759b1a67616c5d3b

 

 

Link naar reactie

John Cena is geweldig.

 

image.png.9839907184513d3c747f609c608f26a5.png

 

De Prequel-tv serie van James Gunn over Peacemaker is al gefilmd en zit nu in montage.

 

In de gevangenis zaten overigens nog heel wat 'kleine' DC-Schurken.

image.thumb.png.84a0fa805d0a65b63b1d4e177afefcbb.png

 

image.thumb.png.98ca2bc2a90a01b8d16b4c9cd709a273.png

 

Overigens de grootste film tot nu toe waarin Corto Maltese een belangrijke rol speelt.

image.thumb.png.d880826d2c0fbf321d686f141a4c3da6.png

 

Met dank aan Frank Miller.

image.thumb.png.e9d0c51128287a98dec98a96d5cf76f2.png

 

Waardoor dat dit eens te meer een DC-film was die Batman nodig had om een goed verhaal te kunnen vertellen.

Gelieve hiervan nota te nemen.

image.thumb.png.a1c259327dbb337c1cc84f86f74260d3.png

 

 

 

 

Link naar reactie

En een van de grootste flops: het tweede weekend zakte het bioscoopbezoek voor TSS al met 70%.

Sommigen denken dat het aan de pandemie ligt, maar ik denk dat er een recensent was op NRC die de vinger op de wond legt. Hij schreef: "De decors dienen alleen maar om te worden afgebroken."

You can fool some of the people all the time, and all of the people some of the time, but you can never fool all of the people all of the time.

Link naar reactie
13 hours ago, cinco said:

En ook de beste Harley Quinn performance van Margot Robbie tot op heden. (mede dankzij het meer dan degelijke script)

 

harley-quinn-harley-rats.gif

 

 

 

 

Een filmrecensent over HQ en de filmmakers: "Iedereen is er dol op, maar niemand weet wat ermee aan te vangen."

Link naar reactie
27 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Een filmrecensent over HQ en de filmmakers: "Iedereen is er dol op, maar niemand weet wat ermee aan te vangen."

 

Het personage is in de eerste plaats bedacht voor de animatiereeks van de jaren '90 en dat is nog altiijd haar meest geliefde incarnatie.

Ze heeft een erg cartoony persoonlijkheid en dat is blijkbaar niet zo simpel om te implementeren in live-action films.

 

FkFf.gif

 

De jong gestorven Brittany Murphy werd vroeger vaak gesuggereerd als een ideale actrice om Harley te spelen.

 

afbeelding.thumb.png.761256307f7fd51069ee709e904821ea.png

Link naar reactie
41 minuten geleden, Peter Motte zei:

En een van de grootste flops: het tweede weekend zakte het bioscoopbezoek voor TSS al met 70%.

Sommigen denken dat het aan de pandemie ligt, maar ik denk dat er een recensent was op NRC die de vinger op de wond legt.

 

Toch is het vooral de nasleep van het virus en alle maatregelen daaromtrent waardoor de filmindustrie al meer dan een jaar op zijn gat ligt.

Black Widow zit ook nog altijd onder de 400 miljoen opbrengst, terwijl de Marvelfilms voor 2020 met gemak in de buurt van het miljard kwamen en daar vaak ook nog vlot overgingen.

 

Link naar reactie

Verwarring: die van 2016 heet "Suicide Squad", de huidige heet "The Suicide Squad".

Misschien bleven de kijkers weg omdat ze niet wisten dat het een andere film is. :)

 

De pandemie speelt inderdaad een rol, maar ik denk niet dat het het enige is.

 

De resultaten van Free Guy werden vergelijken met die van TSS, en FG scoort boven de verwachtingen, terwijl TSS onder de verwachtingen zit.

 

Voor meer info:

zie Behind the Trailer.

Die madam is meestal goed ingelicht.

Link naar reactie
1 hour ago, Hamirubi said:

Ik weet niet eens wat een Guardian of the Galaxy voorstelt, laat staan waar al die superhelden opeens vandaan komen (uit het Batman-universum, vermoed ik).

 

Ik denk dat een van de problemen ook is de helden van DC en Marvel een allegaartje is, ontstaan door anderen opkopen en door fusies, met nog wat bedenksels erbij van mensen zoals Stan Lee (Stanley voor de vrienden),

 

Samen met enkele anderen hebben we eens goed gelachen met Sharkman.

En wat doet in Batman Damned een figuur zoals the Swamp Thing bij Batman?

Je merkt gewoon dat ze vanalles door elkaar draaien.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Peter Motte zei:

Verwarring: die van 2016 heet "Suicide Squad", de huidige heet "The Suicide Squad".

Misschien bleven de kijkers weg omdat ze niet wisten dat het een andere film is. :)

 

 

Of mensen die de eerste nooit gezien hebben en dan via Netflix Suicide Squad zoeken, op die van 2016 uitkomen en die dan kijken met het idee dat het degene is die momenteel ook in de bioscoop loopt.

Door het synchroon streamen en in de cinema draaien van films kan ik me voorstellen dat het er voor casual viewers alleen maar verwarrender op kan worden.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

En wat doet in Batman Damned een figuur zoals the Swamp Thing bij Batman?

 

 

Ja, dat heb je al eens aangehaald in het Batman-topic.
 

 

Ik heb toen wat duiding gegeven, al is mijn kennis van Swamp Thing ook maar matig.

Uiteindelijk komt het erop neer dat de DC-figuren in dezelfde wereld leven en elkaar dus tegen het lijf kunnen lopen, wat ook geldt voor de Marvelfiguren en hun respectievelijke wereld.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Peter Motte zei:

De resultaten van Free Guy werden vergelijken met die van TSS, en FG scoort boven de verwachtingen, terwijl TSS onder de verwachtingen zit.

 

 

Men gaat er vanuit dat nieuwe franchises minder kans hebben om het goed te doen dan bestaande franchises.

Al is Free Guy natuurlijk ook gebaseerd op heel wat pop culture.

Link naar reactie
14 minutes ago, cinco said:

 

Uiteindelijk komt het erop neer dat de DC-figuren in dezelfde wereld leven en elkaar dus tegen het lijf kunnen lopen, wat ook geldt voor de Marvelfiguren en hun respectievelijke wereld.

 

Dat is niet de reden.

De reden is dat ze door de uitgevers in dezelfde wereld werden geplaatst, om liefhebbers van de ene reeks ook de andere reeks te doen kopen.

En als ze dat een beetje verstandig zouden aanpakken, zou dat ook geen probleem zijn. Maar ze gooien alles op een hoopje.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

De reden is dat ze door de uitgevers in dezelfde wereld werden geplaatst, om liefhebbers van de ene reeks ook de andere reeks te doen kopen.

 

 

Ja, dat ook natuurlijk.

The Suicide Squad is trouwens ook altijd een samenraapsel geweest van antagonisten uit verschillende reeksen.

Captain Boomerang is bijvoorbeeld een Flash-villain, Harley en Polka-Dot Man komen uit Batman's rogues gallery, Bloodsport is een Superman-tegenstander...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 17/8/2021 om 16:03, Peter Motte zei:

De pandemie speelt inderdaad een rol, maar ik denk niet dat het het enige is.

Dat is zeker niet het enige. Door de film gelijktijdig op het grote doek als op HBO Max beschikbaar te maken is er maar één idioot nodig om een haarscherpe versie op het wereldwijde web te flikkeren. En er lopen meer dan één idioot rond op de wereld. En voilà, de slechtst presterende DC film is tevens de meest illegaal gedownloade film ter wereld... Geen idee welke idioten die filmmaatschappijen runnen. Misschien gooi je een 200 miljoen dollar film beter eerst een week of vier exclusief in de bioscoop (dat is sowieso de periode waarin een film tegenwoordig z'n geld zou moeten terugverdienen) en geef je 'm daarna weg aan iedereen die niet bereid is ook maar een dubbeltje te betalen voor zijn entertainment. En Free Guy was leuk, maar kan niet in de schaduw staan van deze The Suicide Squad...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...