Yncke Posted January 16, 2022 Share Posted January 16, 2022 Tweede ronde. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Ik zou graag de boekenwinkel uit Ondanks alles nomineren, maar vind niet meteen een prent van de binnenkant online, dus ik ga dit (van de buitenkant) even als placeholder gebruiken tot ik het vind En anders fotografeer ik het in mijn eigen exemplaar. kbellon B Magasin Général cinco yncke.be Link to comment
sanderg Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Beide erg leuke winkels.. toch voor B gegaan omdat ik daar net wat meer bij voel https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
AHMO Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 A Omdat het voor mij ook een nostalgisch gevoel geeft van een (strip)boekenwinkel Link to comment
Bonte Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Ik ben jaloers van de boekenkast-trap Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 A heeft een leuke kast, maar speelt eigenlijk amper mee in zijn one-shot. Buiten deze pagina is de winkel amper te zien. Ze speelt ook amper mee als achtergrond-element. B daarentegen vertelt het verhaal van een dorp waarin de winkel een centrale plaats inneemt. Het kleine huisje op de prairie, maar dan met een meer volwassen insteek. De platen hiervan zijn ook prachtig. Elke plaat bestaat uit een potloodversie van Loisel, volledig in eigen stijl, naast een afgewerkte plaat van Tripp waar decors en personnages een Tripp-sausje hebben gekregen. Enkel die unieke samenwerking tussen twee grootheden maakt B al de moeite van nader bekijken waard. Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 A is mooi getekend, met enkele verrassende 'camerastandpunten'. Maar ik vind het spijtig dat die boekenkasten zo flets zijn ingekleurd. Link to comment
kbellon Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Oh nee, uitgekomen tegen de andere winkel die ik ging nomineren. In elk geval ben ik dus blij, ongeacht welke het haalt. (Liefst allebei, maar daar zal nog geen achterpoortje voor bestaan zeker? ) Link to comment
Recommended Posts