Aerogi Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Ik kon niet meteen een topic terugvinden van Michel Vaillant, wel eentje van RIP Jean Graton. Ik keek enorm uit naar de integrale, maar blijkbaar wordt dit een 'light' versie, enkel de stripverhalen zelf. Niks nada dossier. Wat een gemiste kans, en wat een ontgoocheling. Wie gaat dit überhaupt kopen? Ik ga daar geen geld aan besteden, want heb een volledige verzameling. Met dossiers en extra duiding had ik graag hiervoor 'zwaar' geïnvesteerd. https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/michel-vaillant-integraal-een-spin-en-marc-bourgne-weer-aan-het-stuur Ze kunnen de boom in met hun integrale Quote Link to comment
Aerogi Posted May 17, 2022 Author Share Posted May 17, 2022 Tof dat je 'stoeft' met een nieuwe inkleuring. Maar misschien moet je dan ook wel de tekst aanpassen nadat de 'witte' Alpine nu in de Gulf kleuren werd gekleurd. Ik vraag me wel af of dit 'historisch' wel correct is eigenlijk. Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Je kunt discussiëren over die kleuren: hij is wit met oranje, maar de hoofdkleur is wit. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Aerogi Posted May 17, 2022 Author Share Posted May 17, 2022 8 minutes ago, Peter Motte said: Je kunt discussiëren over die kleuren: hij is wit met oranje, maar de hoofdkleur is wit. in het verhaal is het wel degelijk lichtblauw en oranje hoor, op deze foto lijkt het blauw wel licht. Quote Link to comment
Waldorf Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 2 uren geleden, Peter Motte zei: Je kunt discussiëren over die kleuren: hij is wit met oranje, maar de hoofdkleur is wit. Neen, dat kunt ge niet. Gulf is bleekblauw met oranje. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted June 26 Share Posted June 26 De pasjes zijn vandaag uitgedeeld. Quote Link to comment
Daan Posted June 26 Share Posted June 26 3 uren geleden, Ambreville zei: De pasjes zijn vandaag uitgedeeld. Huh? Pasjes? Waarvoor? Quote Link to comment
Ambreville Posted June 26 Share Posted June 26 Het is nog niet helemaal duidelijk. Een soort club 'Spirou' maar dan rond Michel Vaillant. Ze beweren dat de pasjes NFT-gebaseerd zijn, maar daar ben ik niet zeker van. https://www.team-vaillante.com/ Quote Link to comment
Aerogi Posted June 27 Author Share Posted June 27 de eerste Michel Vaillant dat ik ooit heb gekregen / gelezen moet ofwel F1 in oproer zijn ofwel gevecht voor een motor. Ik was een jaar of 12. Gevecht voor een motor vond ik geweldige scene in de grotten. F1 in oproer snapte ik op dat moment niet zo goed met die skirts, ook al keek ik wel al 2 jaar naar elke F1 race. en ik heb mezelf betrapt dat ik eigenlijk meestal dezelfde opnieuw las. meestal omdat de cover me minder aantrok misschien? Ben ze nu opnieuw aan het herlezen vanaf de dwangarbeider. Best wel paar geweldige albums met rallye wagens, en ook geweldige decors. De grote onbekende, rally op een vulkaan en Paris Dakar. Steve en Julie wel een beetje een cringe einde. Rendez vous in Macau ook hele goeie decors, echt van genoten. Moet echt geleden zijn dat ik die heb gelezen toen ik nog een 'kind' was. straf hoe je dan amper of niet op decors let. Quote Link to comment
Recommended Posts