cinco Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Dit is meer gericht aan de tekenaars hier, zowel de pros als de hobbyisten. Waar zie je tegen op als het op tekenen aankomt? Handen? Bewegende paarden? Auto's? Perspectief? Reflecties? (ik zeg maar wat) Quote Link to comment
sanderg Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Ik vind persoonlijk het altijd lastig om mensen te tekenen... De houding, de gezichten.. moeilijk.. moeilijk... Wellicht daarom dat ik zo'n groot bewonderaar van Rosinski ben.. zijn mensen zijn echt geweldig getekend Landschappen en gebouwen en zo ligt mij meer.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Chimi Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Ik zou zeggen dat elke keer dat ik aan mijn tekentafel ga zitten ik iets nieuws ontdek dat ik (nog) niet kan tekenen. Lestat 1 Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Lestat Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Ik sluit heel hard aan bij Chimi Grotendeels zou ik zeggen "variatie". Verschillende figuren, achtergronden, andere gelaatsuitdrukkingen, etc. Het moet niet te statisch zijn allemaal, en dat vergt wel wat werk. Quote Link to comment
hemweg Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Lastig is eigenlijk niets, want dat is een uitdaging. Vervelend kan een landschap (bomen, huizen) zijn, wanneer dit een soort opvulling gaat worden. Quote Link to comment
Tanuki Posted May 22, 2022 Share Posted May 22, 2022 Niet helemaal on topic maar... Ik moet regelmatig tekenen beroepshalve. Weliswaar geen mannekes op een blad, maar flowschema's van onze productie-installatie. Dat omhelst pompen, ventielen, kolommen... en daar zijn allemaal standaard symbolen voor. Het tekenen doe ik dan los op een blad papier. Vroeger om de installatie te leren, tegenwoordig om ze aan de jonkies uit te leggen. Omdat ik graag teken, was ik automatisch "vrijwilliger" om ook P&ID's aan te passen. Dat zijn de officiële schema's, compleet met alle informatie over de leidingen, armaturen, producten, ... tot en met de kleur van de verf van de leiding toe. Ze geven je daarvoor geen opleiding, want het programma (smartsketch heet dat ding) "spreekt voor zich". Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat ook de onderlinge afspraken, hoe je de info van een leiding aanvult, etcetera voor zich spreken. De bedoeling is dat we nieuwe informatie (aanpassingen aan de installatie en zo) op een apart layer tekenen, enerzijds voor onszelf om steeds de recentste info te hebben, anderzijds om alles te bundelen zodat de échte tekenaars de info in een nieuwe versie kunnen intekenen. Ik heb er serieus op gevloekt, tot ik het opgaf om het te proberen te doen zoals de tekenaars het doen, en gewoon klieder zoals het mij uitkomt. "Ze" moeten er maar aan uit kunnen Lestat 1 Quote Link to comment
Recommended Posts