Ga naar inhoud

De Stripbazaar, 1-2 Juni 2013


De StripBazaar

Recommended Posts

De tweede editie van de tweemaal jaarlijkse StripBazaar komt eraan!

 

In evenementenhal De Beursvloer op het terrein van De Bazaar in Beverwijk barst het op zaterdag 1 en zondag 2 juni van de strips voor jong en oud; nieuw en tweedehands, prijzig en goedkoop.

 

Wat valt er te beleven op De StripBazaar?

* Winkels, uitgevers, particuliere verkopers, small press en striporganisaties heten je van harte welkom.

* Er zijn diverse kinderactiviteiten, zoals schmink en een speelplein.

* Stripmakers uit binnen- en buitenland signeren je aankopen en maken er wellicht een speciale tekening in. Hou hiervoor de website in de gaten!

* Er verschijnen weer exclusieve beursedities van dieverse stripalbums.

 

Sluit je daarom aan bij de ongeveer 45.000 bezoekers die De Bazaar ieder weekend al weten te vinden en geniet mee.

 

De StripBazaar is beide dagen open van 10.00 tot 17.00 uur. De entree van De Bazaar bedraagt slechts € 2,30 en tussen 8.30-9.00 uur mag je zelfs gratis naar binnen. En als je geheel gekleed gaat als stripfiguur betaal je sowieso niets! Je kaartje geeft je trouwens ook toegang tot alle andere hallen op De Bazaar, dus: snuffelen maar...

 

De Bazaar bevindt zich op tien minuten loopafstand van Station Beverwijk of drie minuten met bus 76, die voor de hoofdingang stopt.

 

Meer info: (+31)(0)10-2201063 of (+31)(0)20-6852229.

 

Kijk regelmatig op www.debazaar.nl/destripbazaar en volg ons op

twitter: @DeStripBazaar

facebook: De StripBazaar

 

Meer info over wat er verder allemaal te beleven valt op De Bazaar kan je vinden op www.debazaar.nl

 

De StripBazaar wordt mede mogelijk gemaakt door Catawiki.

post-365-0-57269600-1360865193_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Marc Bourgne is beide dagen aanwezig om te signeren.

We verwachten dat hij vanuit Parijs op zaterdag rond 14 uur zal arriveren.

Aanschaf van een van zijn albums of de prent is verplicht.

 

We zijn nog met andere tekenaars bezig.

Wie in ieder geval bevestigd zijn:

- Ype Driessen

- Jeroen Funke

- Uco Egmond

 

Bij Strip2000 verschijnen 4 beursedities in een oplage van 50 exx met prent:

- Biebel 30

- Junior & Co 1

- Victor & Vishnu 3

- 3 Hoog 3

 

Zodra we meer weten over tekenaars, beursedities, etc., plaatsen we dat hier...

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik hoop dat er tijdig een lijst met tekenaars en standhouders zal worden gepubliceerd. De eerste editie was niet druk bezocht, maar er waren wel meer dan genoeg standhouders en met uitgever Dark Dragon Books en Strip2000 is er vast wel iets te halen voor de verzamelaars van beursuitgaven en tekeningen.

Link naar reactie

Zwolle - Utrecht is toch wel te doen? En dan ook nog eens midden in de stad op loopafstand van het station! Waar moeten wij Noordelingen anders onze strips kopen en tekeningen scoren?

 

Er zou in Utrecht ook wel een mooie middelgrote beurs mogen worden georganiseerd, de kerk van de eerste kunststripbeurs was zeker niet ongeschikt als locatie en als je het doet in een periode met (hopelijk) mooi weer, dan kunnen er buiten ook wel de nodige stands worden geplaatst.

Link naar reactie

Ach, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Gorcum en Valkenswaard zijn wat onhandig wanneer je afhankelijk ben van OV. Zwolle is idd wel te bereiken met de trein. Ik kom redelijk vaak voor werk in de Kennemer regio en Beverwijk is heel goed te doen daarom reageerde ik goedmoedig op Kcin. Overigens ben ik het hartgrondig eens met gastgast, steden als Rotterdam en Utrecht zouden best een stripbeurs verdienen.

Link naar reactie

Inderdaad best een uithoek

 

Ach, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Gorcum en Valkenswaard zijn wat onhandig wanneer je afhankelijk ben van OV. Zwolle is idd wel te bereiken met de trein. Ik kom redelijk vaak voor werk in de Kennemer regio en Beverwijk is heel goed te doen daarom reageerde ik goedmoedig op Kcin. Overigens ben ik het hartgrondig eens met gastgast, steden als Rotterdam en Utrecht zouden best een stripbeurs verdienen.

 

Als het voor Retep te ver is...............SAAB :P

Link naar reactie

Hopelijk staat in onderstaand persbericht alle info die jullie graag willen lezen.

 

Fransman Marc Bourgne, de nieuwe tekenaar van de strip rond autocoureur Michel Vaillant, bezoekt op zaterdag 1 en zondag 2 juni voor het eerst Nederland. In datzelfde weekend wordt voor de tweede keer De StripBazaar gehouden in Beverwijk. Dat kan haast geen toeval zijn. En dat is het ook niet. Marc Bourgne is eregast tijdens deze stripbeurs, die vorig jaar november voor de eerste maal werd gehouden. De strip Michel Vaillant wordt in Nederland sinds 1958 met veel succes gepubliceerd en viert dus dit jaar zijn 55-jarig jubileum.
 
De StripBazaar is een beurs voor een breed publiek waar zowel uitgevers, winkeliers als particuliere verkopers van stripboeken aanwezig zijn met nieuw en tweedehands aanbod voor alle leeftijden en elke portemonnee.
Locatie: 'De Beursvloer' (de nieuwe evenementenhal op het terrein van De Bazaar), Montageweg 35, Beverwijk.
 
De komende editie zullen naast Marc Bourgne ook veel andere stripmakers hun boeken voor de bezoekers signeren. Aanwezig zijn in ieder geval Daniel van den Broek ('Jan, Jans en de kinderen', uit Libelle, zondag), Michel Nadorp ('Donald Duck', zaterdag) en Aloys Oosterwijk ('Willems wereld' uit Panorama, zaterdag).
 
Daarnaast verwachten we ook onder meer Fred de Heij, John Heijink, Pieter Hogenbirk, Jeroen Funke, Marq van Broekhoven, Mark van Herpen, Ype Driessen, Uco Egmond, Joeri Donsu en Ralf van der Hoeven. Diverse van deze stripmakers zijn voor het stripblad Eppo actief.
 
Ter gelegenheid van De StripBazaar verschijnen enkele exclusieve uitgaven. Op zaterdag wordt door de beursorganisatie een genummerde en gesigneerde prent gepresenteerd van Marc Bourgne, in een zeer bescheiden oplage.
Uitgeverij Strip2000 presenteert vier speciale beursuitgaven van de series 'Biebel', 'Junior & Co', 'Victor en Vishnu' en de fotostrip '3Hoog'. Deze beursedities in een oplage van slechts 50 exemplaren zijn voorzien van een bijzondere prent.
 
Wat is er verder te beleven op De Stripbazaar?
* Gratis workshops striptekenen van Meinder Buynink voor alle leeftijden.
* Voor de kinderen: gratis op de foto met speciale gasten, gratis schmink, 4 x gratis in diverse attracties op het kinderspeelplein en bij mooi weer kunnen er ponyritjes worden gemaakt.
* Gratis entree voor bezoekers die verkleed komen als stripfiguur!
 
Openingstijden
De StripBazaar in 'De Beursvloer' is beide dagen geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Bezoekers hebben tot 9.00 uur gratis toegang tot De Bazaar (daarna € 2,30 – toegang tot het hele terrein; voor De StripBazaar wordt geen extra toegang geheven!). De Bazaar bevindt zich op tien minuten loopafstand van Station Beverwijk; drie minuten met bus 76 die voor de hoofdingang stopt.
(Op zaterdag 21 en zondag 22 september is de derde editie van De StripBazaar. Zet dit a.u.b. alvast in de agenda!)
 
De Bazaar
Hier werd begin jaren tachtig de Zwarte Markt gesticht, die in dertig jaar is uitgegroeid tot een koopstad op elk denkbaar terrein, met de omvang van een kleine gemeente. Naast een aantal thematisch ingerichte koophallen zijn er faciliteiten als musea, speeltuinen en andere kinderanimaties, en natuurlijk talloze horecagelegenheden.
In een gemiddeld weekend komen hier 40.000 bezoekers de dag doorbrengen.

Link naar reactie

Hopelijk staat in onderstaand persbericht alle info die jullie graag willen lezen.

 

Fransman Marc Bourgne, de nieuwe tekenaar van de strip rond autocoureur Michel Vaillant, bezoekt op zaterdag 1 en zondag 2 juni voor het eerst Nederland.

 

 

 

 

 

Jammer, dat er onjuiste informatie in dit berichtje staat :e010: Marc Bourgne signeerde in 2007 al 2 dagen op de Stripbeurs Arnhem

Link naar reactie

De Vaillant-boeken zijn inderdaad veel te snel opgeraakt, vanwege een doos die zoek is geraakt bij de distributeur. Heel vervelend.

Aangezien Marc Bourgne alleen in boeken signeert is het dus OF een (oude) Frank Lincoln kopen OF een prentje kopen en je eigen boek naar keuze zelf van huis meebrengen.

Ook op zondag 2 juni zal Marc signeren van 14-17 uur (vandaag was hij trouwens drie kwartier na het sluiten van de beurs nog steeds aan het tekenen!), aangezien hij 's-ochtends eerst even wil gaat uitwaaien op het strand.

Link naar reactie

Balen over deze beurs. Of hoe moet je dit gebeuren anders betitelen.

 

Vanmorgen om 10:00 u met de trein aangekomen om te horen dat Bourgne pas na 14:00 u signeert.

(terwijl op de dag ervoor aan kennissen van mij 11:00 u was genoemd)

 

En dan laat de organisatie hem van 14:00 - 16.00 u signeren.

Daarna moest er nog wat gesigneerd worden voor de organisatie.

 

Laat je de aangekondigde hoofdgast maar 2 uur in contact met het publiek.

 

 

Om 1 uur in de nacht iets publiceren helpt niet als je als beursganger al voor 8 uur op reis gaat om op reis te gaan naar e beurs.

Bedankt voor uw prestatie meneer A.

Goed bezig jochie.......

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Balen over deze beurs. Of hoe moet je dit gebeuren anders betitelen.

 

Vanmorgen om 10:00 u met de trein aangekomen om te horen dat Bourgne pas na 14:00 u signeert.

(terwijl op de dag ervoor aan kennissen van mij 11:00 u was genoemd)

 

En dan laat de organisatie hem van 14:00 - 16.00 u signeren.

Daarna moest er nog wat gesigneerd worden voor de organisatie.

 

Laat je de aangekondigde hoofdgast maar 2 uur in contact met het publiek.

 

 

Om 1 uur in de nacht iets publiceren helpt niet als je als beursganger al voor 8 uur op reis gaat om op reis te gaan naar e beurs.

Bedankt voor uw prestatie meneer A.

Goed bezig jochie.......

 

Ha Campesino,

 

Enorm balen dus. Is het je nog wel gelukt om een tekening te halen of moest je onverrichter zaken naar huis? Ik was zelf te moe om tot (minimaal) 2 uur te blijven en ben om half 1 weggegaan. Dat blijkt dus nog geeneens een slechte beslissing te zijn geweest.

Link naar reactie

Tekening gekregen en die van Bourgne zijn altijd de moeite waard vind ik.

Maar hier koste het wel heel veel tijd door de late verschuiving van de 2 uur slechts durende signeersessie.

 

Ik had juist de zondag gekozen omdat hier al werd aangegeven dat het signeren op zaterdag pas laat zou beginnen.

Maar naar het nu aanziet hebben ze desondanks op de zaterdag de langere signeersessie gehad.

 

Vraag me toch af hoe de organisatie Bourgne zo gek heeft gekregen op de zaterdag dat hij het op een of andere manier niet meer leuk vond.

Zal toch niet alleen ebben gelegen aan de boeken / afwezigheid van de boeken, die Bourgne kwam promoten?

 

Ik wens de stripbazaar het beste voor 1 en 2 september.

Geen publiek = geen handelaren die nog willen komen.

 

Hoogtepunt van de dag (op de tekening van Bourgne na) was nog het in de hand hebben van de nieuwe luxe Blueberry > Chihuahua Pearl

     

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

buiten het gedoe met de tekenaar wat erg vervelend is was de rest een beetje geregeld?

en liep er nog een beetje volk binnen?

stonden er veel handelaren?

of was de hal maar half gevuld?

of stond ie barstens vol

 

 

 

ik stond dit weekend in hilversum

ca 15.000 man voor bij zien komen per dag maar het leek net of ze oogkleppen op hadden

geld uit geven ho maar bij niemand niet

onze vrind stripsmagazijn kwam nog ff buurten

en koud op zaterdag moest meteen weer denken aan november toen ik in de bazar stond

Link naar reactie

Wie echt voor de beurs kwam heeft diverse rondjes (keer-op-keer) gemaakt aangezien er anders niet veel te doen was.

Maar het reguliere publiek van de Bazaar liep niet echt over deze boekenbeurs.

 

Ik denk niet dat de handelaren een gewone dagomzet hebben gemaakt.

Maar ik kan natuurlijk niet echt in hun kassa's zien om werkelijk te weten wat ze omgezet hebben.

 

De hal was niet geheel gevuld.

Daarom was er achter in de hal een soort zitterras gemaakt.

Verder ruime gangen > met andere woorden 2 rijen kramen met links en rechts stands.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Ik ben een positief persoon en hou dan ook niet van als mensen negatief zijn.

Bij mij is het glas altijd half vol. Maar ...... Ik moet mij aansluiten bij Campesino.

Voor mij persoonlijk was dit mijn meest teleurstellende beursbezoek ooit. En is bezoek dan ook veel beurzen!

 

Paar weken geleden naar Zwolle, top beurs, top locatie.

Maar dit was toch werkelijk het tegenovergestelde. Ik had ook niet de indruk dat Dhr. Bourgne een dergelijke beurs verwacht had.

Ik vermoed dan ook teleurstelling van zijn kant. Ik kan me niet voorstellen dat we hem binnenkort nog in Nederland zullen aantreffen.

 

Wil nog wel zeggen dat het zeker niet heeft gelegen aan alle uitgeverijen die aanwezig waren! Hun opkomst daar verdient een dikke pluim!

Link naar reactie

Dat Bourgne pas om 14:00 kwam was natuurlijk een vervelende zaak. Deze beurs was, voor de dedieverzamelaars tenminste, een beurs met één grote naam. Als die dan laat (en kort) komt signeren is dat niet fijn. Ik heb met verbazing naar die zwarte markt gekeken, wat een handel en wat een mensen ! Al met al twee mooie Bourgne tekeningen verkregen (een IR$ dame en een vroooooaaaar racewagen). Ik had niet het idee dat er zoveel aanloop was van zwarte markt bezoekers, ik zag tenminste veel mensen de hal binnen lopen en subiet weer omkeren.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...