Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
fenip

Originelen

Recommended Posts

Ik heb zelf een handvol originelen van mijn (toenmalige) favorieten, allemaal bijna 10 jaar geleden gekocht toen de prijzen nog minder de helft waren van nu... Nu koop ik niets meer, het wordt me veel te duur zelfs voor de gewone namen.

Ben wel blij met een drietal 'iconische' platen. Platen die je toont, en waar 'men' onmiddellijk weet uit welk album ze komen.

Kool Thing, ben wel benieuwd welke platen jij in de goede dagen nog hebt kunnen aanschaffen? Meer en meer denk ik dat het ook kwestie is van een aantal iconische platen aan te schaffen dan een plethora van andere platen (al moet ik toegeven dat ik soms moeilijk kan weerstaan aan het kopen van vele "kleintjes").

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb een mooie originele tekening van Mario Boon, op A-4 formaat. Persoonlijk vind ik dat altijd "overtrokken" bedragen welke er gevraagd en geboden worden. Ben het met Daan eens; voor dat geld kan ik dan zoveel strips kopen.

Maar ben wel nog altijd in mijn nopjes met mijn tekening van Mario.

dank u dank u :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb een originele Lectrr (Lars), twee originele Daniel vandebroek (Viktor en Frenky), een Biebelstrook, enkele originele tekeningen van Karel Biddeloo en een originele Esther Verkest. mijn zus heeft een originele Brecht Evens

Deel dit bericht

Link naar bericht

't Is wat geminderd bij mij nu. Ik heb het geluk gehad om door de jaren heen aan vrij schappelijke prijzen toch wel enkele mooie stuks bij elkaar te krijgen. Momenteel zegt de Belgische en Franse wereld mij echter niets meer omdat dat veel te duur is voor hetgeen je krijgt. Mijn streven momenteel in mijn verzameling is om van elke amerikaanse strip en comic die ik goed vind een origineel in huis te hebben. Het hoeft voor mij geen 'iconische' pagina te zijn. Gewoon eentje die ik mooi vind en bij prijs. Chris Ware en zo ligt momenteel ook wel buiten mijn bereik wat prijs betreft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb een originele Lectrr (Lars), twee originele Daniel vandebroek (Viktor en Frenky), een Biebelstrook, enkele originele tekeningen van Karel Biddeloo en een originele Esther Verkest. mijn zus heeft een originele Brecht Evens

Een oude of nieuwe Evens?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik word zot van die prijzen. Die zijn gewoon x2 of x3 op een paar jaar tijd.

Onlangs nog op een veiling een Biebelstrook willen kopen,... ik ben afgehaakt. Voor die prijs had ik in der tijd mijn Lepage gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Van 300 naar 49,95??? Jawadde. Ik hoop dat er niemand enkele maanden terug een strook gekocht heeft.

Mijn laatste aankoop was ook voor ~52 euro incl verzendingskosten.

post-5-0-32520500-1355158482_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat is de "normale" prijs voor een originele plaat eigenlijk? Van Ware ($8000) en Baudoin (€400) weet ik het, maar verder? Ik heb daar écht geen idee van.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@fenip: een oude BE. op het moment dat deze teken gemaakt werd, stond hij op het punt door te breken. ik dacht dat het figuurtje dat hij maakte siegfried of sigurd heette

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb in elk geval wat ik wou hebben, en voor betaalbare prijsjes. Alleen heb ik ze nog niet omhoog durven hangen wegens nog geen UV-bestendig glas. :s

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb in elk geval wat ik wou hebben, en voor betaalbare prijsjes. Alleen heb ik ze nog niet omhoog durven hangen wegens nog geen UV-bestendig glas. :s

Misverstandje! UV-bestendig glas bestaat niet. Hooguit kan men spreken van UV-werend glas. Vaak wordt dat in kleine lettertjes in procenten uitgedrukt, schrik niet van hele lage weringen als 15% en dergelijke....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nou, dan vraag ik me af waar je je UV werend glas koopt? Bij normaal glas bedraagt de wering minder dan 40%. UV werend slechts 15% ljjkt me dan ook sterk

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aha, en enig idee van de kostprijs? Of is dat eigenlijk niet echt nodig... al hangt dat van de ruimte af natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Museumglas is prachtig en een echte aanrader, zeker als er lichtpumten in de buurt zijn. De reflecties zijn buitengewoon minimaal. Je moet echt goed kijken om het glas te zien zitten! Ook weert het wat ectra UV. Prijs? Zo'n 200 euro per vierkante meter.... OoOps....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah, mijn hele eerste post op het vorige forum ging over UV werend en ARUV glas. Ik ga me daar deze keer niet meer aan laten vangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...