Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Skinny

Vandaag Gekocht

Recommended Posts

39 minuten geleden, Tanuki zei:

Ik ben het hiermee eens. De eerste delen zijn zeer gedateerd, qua tempo en tekstoverload zeker. Ik vind de reeks zeker niet slecht maar ik ga zeker niet bingelezen, en dat heeft wat mij betreft vooral met het personage Sonny Tuckson te maken. Die wordt verondersteld voor de komische noot te zorgen, maar zou ik eerder de Jar Jar Binks van de reeks noemen. Maar bovenstaande delen vind ik, samen met nog enkele recente titels, zeker goed.

Het is een beetje een algemeen zeer met de 'realistische' strips uit de jaren '50 en '60. Het verhaal sloeg nergens op met stereotiepe slechterikken en plots die nu kinderlijk ogen. Films uit die periode zijn een beetje hetzelfde. Zelfs de Hitchcock's uit de vroege jaren '50 zijn nog moeilijk te bekijken.

De mantel der liefde of zo ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 9/2/2019 om 17:52, linthout zei:

Zijn dat ballonstrips? Kun je ook eens een binnenpagina tonen van die boekjes?

Ik moet zeggen dat ik ze totaal niet ken. En ik loop toch al wat jaren rond!

Ondertekststrips

Witsok komt uit 1942

Ridder Rudolf komt ook uit 1942

Eppo Eekhoorn is een reclamestrip voor de ASN-bank en komt uit 1962

Ook onlangs nog aangeschaft:

Kening Bûkeman uit 1945 (Fries)

Professor Spits uit 1972

strps.jpeg

strps2.jpeg

strps3.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sinds kort door toeval weer in bezit van een stapel Rik Ringers, zo'n vijf jaar geleden werd onze

vriendschap ontbonden, ik werd een beetje moe van zijn naïviteit,zijn vaak onmogelijk warrige

verhalen en werd beïnvloed door de toch betere strip en wees hem de deur.

Wat bleef was het knagende gevoel van gemis, ja natuurlijk was hij af en toe onuitstaanbaar maar 

na het lezen van de grote slachting van Tardi was ik wel weer toe aan iets vertrouwds

Mensen, gevoelens, relaties, alles verandert in de loop der tijd, toch zal mijn vriendschap voor Rik

blijven bestaan, met zijn vader kan ik het eigenlijk nog beter vinden, menig drinkgelag staat mij

nog vers in het geheugen, ook met Nadine heb ik mooie momenten mogen beleven.

De sfeervolle decors van Didier Desmet geven de serie een stuk meerwaarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, bouncer zei:

Sinds kort door toeval weer in bezit van een stapel Rik Ringers, zo'n vijf jaar geleden werd onze

vriendschap ontbonden, ik werd een beetje moe van zijn naïviteit,zijn vaak onmogelijk warrige

verhalen en werd beïnvloed door de toch betere strip en wees hem de deur.

Wat bleef was het knagende gevoel van gemis, ja natuurlijk was hij af en toe onuitstaanbaar maar 

na het lezen van de grote slachting van Tardi was ik wel weer toe aan iets vertrouwds.

Mensen, gevoelens, relaties, alles verandert in de loop der tijd, toch zal mijn vriendschap voor Rik

blijven bestaan, met zijn vader kan ik het eigenlijk nog beter vinden, menig drinkgelag staat mij

nog vers in het geheugen, ook met Nadine heb ik mooie momenten mogen beleven.

De sfeervolle decors van Didier Desmet geven de serie een stuk meerwaarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Rik zei:

Op de een of andere manier leefde het beeld bij de oude luchtvaartseries dat de held moest worden vergezeld door een malloot. Danny had Tuckson en Tanguy had Laverdure.

Dat is een oud ekend vertelelement  om de spanning bij het publiek even te breken en om het onkreukbare, en saaie titelpersonage te "vermenselijken" 

Zie ook: Robbedoes had Kwabbernoot, Kuifje had kapitein Haddock, Blueberry had Jimmy McClure, Asterix had Obelix, Suske&Wiske had Lambik,...

Ook Shakespeare had vaak die komische karakters in zijn stukken

Maar die Sonny verpeste het ook vaak voor mij. Zeker in de verhalen van Bergèse stoorde mij dat enorm omdat Bergèse geen komische scènes/gezichten kon tekenen en alleen clichématige scenes kon maken (ik herinner me een dikke Amerikaanse dochter mét schoothondje van een Admiraal waar Sonny mee moest trouwen. Dat was zooo slecht!)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Urbanus: Van Amedee tot Zulma

Wel prijzig vind ik €19,98 had eerder een €14,99 prijskaartje verwacht voor het eerder kleine boekje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nieuwste klaagzang 

Rode ridder integrale 1 

Shi 3 

Keizerin Charlotte 

Robbedoes hoop in bange dagen

Geronimo 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wie The Sisters Brothers heeft gezien, weet dat het knalwitte gebit van de mysterieuze gunfighter echt wel authentiek kan zijn :e012:

Na de doordachte aankondiging vind ik dit overigens een nogal teleurstellend omslag. 

Toujours bon. Parfois brute. Jamais truand.Quelque part dans les plaines d'Arizona. Alors que les « longhorns », ces vaches américaines aux cornes interminables, ont besoin d'espace, l'arrivée des premiers barbelés, la « corde du diable » comme on l'appelait alors, ne fait qu'exacerber les conflits qui opposent deux familles de propriétaires terriens. C'est dans ce contexte et dans le souffle d'une tempête qu'une bande de ranchers découvre un homme inanimé, agrippé à son colt... Qui peut bien être ce mystérieux Gunfighter ?Gunfighter marque le grand retour de Michel Rouge à son genre de prédilection. Celui qui avait repris tour à tour le dessin de Comanche puis du Marshal Blueberry, revient en force pour nous livrer un western flamboyant et crépusculaire. Scénarisé par un Christophe Bec plus inspiré que jamais, l'album est mis en couleur par le virtuose Corentin Rouge (Rio).

Deel dit bericht

Link naar bericht

j6idxf.jpg

- Burt Lancaster in Western "Vera Cruz", 1954

Eli-Wallach.jpg

- Eli Wallach in Western The Good, The Bad, etc.,1966

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.426a4ce848771b7de8e0f5e26ba49a7f.png

Eli Walach wijst Clint op de noodzaak om goede tandpasta te gebruiken. 

Edit : hela,geen fotos toevoegen in edits ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

LOL!

zzzzz.png

PS

Het shirt  op de album-cover is deels ook wit: reflectie van het pistoolschot op het gebit?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vorige weken:

- Shi 3

- Rimpels (Gekregen van een goede buurman/vriend!)

- Quetzalcoatl (1 -> 7)

- Millennium saga 3/3

- Hedge Fund 4

image.thumb.png.03cd28bfe1ac9808f395170f67fad477.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is die luxe al uit van hoop in bange dagen ? In mijn SSZ nog geen sprake van ....

Eternum

Macau 

nieuwe macht der onschuldigen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minuten geleden, Krimson zei:

Bedankt , ik bel morgen eens 

Snel zijn is de boodschap. Er zijn er maar 160 van gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...