Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (26)] pagina 53 vs. pagina 31


nobody

[Eerste Ronde (26)] pagina 53 vs. pagina 31  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 05-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

bone-sneeuw.jpg.1c8c69da5685cb4afde31be3

Mijn tweede plaat: Bone.

 

Ik kies voor een relatief simpele plaat die wel goed laat zien waar de comic onder andere voor staat, namelijk de humor en de timing. Die is niet snel, maar meer rustig en filmisch. Waar een andere tekenaar wellicht had gewerkt met alleen 'thump', kiest Smith ervoor een kleine overgang te maken door het eerste plaatje in te zetten. Zo word je als lezer ook meer bewust van dit keerpunt in het verhaal. 

 

Overigens prefereer ik de zwart-wit versie, maar die kon ik niet vinden.  

 

Deweb

 

 

 

B

 

All-Star-Superman-2-2006.jpg.a8f980f8d29

 

Ik wou een pagina van Frank Quitely, maar wist niet direct welke, de man heeft vele, prachtige platen getekend.
Dan maar de eerste bladzijde uit All Star Superman, op scenario van Morrison.
Ik ben al sinds mijn kindertijd fan van Superman. Dit is de 'origin' van Superman op één zeer goede bladzijde. Vier stroken, acht woorden. Meer is soms niet nodig. 

 

kuzuri

 

Link naar reactie

Ik kies steeds zonder scrupules voor mijn eigen inzendingen.  :P 
Maar deze plaat van Bone is me ook altijd bijgebleven :) 

 

De scan is niet zo denderend, maar ik wou zelf geen foto nemen, dat zou nog een veel slechtere afbeelding geweest zijn. . 

Deze is misschien iets beter, die vond ik indertijd natuurlijk niet :e009:https://callyourselfanerd.files.wordpress.com/2013/06/all-star-superman-1-2006.jpg

Link naar reactie

Plaat B is misschien visueel oerlelijk, maar als verhaal mag het zeker tellen. De hele herkomst van superman in 4 platen en amper woorden. Dat is niet heel moeilijk, maar weet het maar eens te doen. Dus daarom ik stem ik tegen mijn eigen plaat die toch wel wint. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...