Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Bij de pinken blijven

Recommended Posts

42 minuten geleden, bouncer zei:

Blijkbaar zit precies deze tekening, maar dan als  originele in zo'n dure Bruno Graff

Dan vind ik deze veeeeeel mooier : 

20180211_121255.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het toch alweer een zeer mooie uitgave van Regina , uniform met deel 1 , zo heb ik het graag . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik had zaterdag ook de laatste mee, maar het zou kunnen dat die na mij weer werden aangevuld.

De komende maanden verschijnen nog meer dubbele SC/HC-uitvoeringen van diverse strips bij Ballon. Vanaf woensdag stel ik een en ander voor die in april en mei zullen verschijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, schoeren zei:

In mijn stripspeciaalzaak (geen kleine speler) was er zaterdag alweer geen Duke 2 hc meer.

Dat is snel, want hij ligt er pas deze week. 

Ik zou verwachten dat alle mensen die deel 1 als HC misten, gewoon met de SC reeks verder zouden gaan en dat er nu dus genoeg zijn. Zeker nu de oplage van deel 2 HC twee keer zo groot is als die van deel 1 HC in 1e druk.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
37 minuten geleden, Tweetie zei:

Dat is snel, want hij ligt er pas deze week. 

Ik zou verwachten dat alle mensen die deel 1 als HC misten, gewoon met de SC reeks verder zouden gaan en dat er nu dus genoeg zijn. Zeker nu de oplage van deel 2 HC twee keer zo groot is als die van deel 1 HC in 1e druk.   

Deel 1 is toch herdrukt in hc!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Frodo zei:

Deel 1 is toch herdrukt in hc!

Daar zal niet iedereen tevreden mee zijn. Of ze houden wat ze al hebben als ze de SC al gekocht hadden bij gebreken aan HCs. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Tevreden of niet, deel 2 verkoopt in HC duidelijk ook voortreffelijk. Of heb je daar weer een eigen uitleg voor?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Natuurlijk :D. Er zijn gewoon veel te weinig delen van HC #1 gedrukt. Zelf al vallen er daardoor wat Hermann liefhebbers af die nu een SC hebben, dan nog blijven er genoeg over om de HC oplage van deel 2 aan kwijt te raken. 

Dat zullen we in de toekomst waarschijnlijk steeds vaker gaan zien: als de uitgevers zeker willen weten dat ze niks overhouden en zuinig drukken, zullen er zo nu en dan gewoon tekorten van bepaalde albums ontstaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Zwendel zei:

Die revolver op Duke 2 heeft heel rare proporties 🙀

Ik vind het geen mooie tekening, maar het is een redelijk normale peacemaker. 

Peacemaker.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Het oppergedeelte van de revolver is gewoon te groot in verhouding met de hand en de kolf.

Misschien is het wel een haardroger :e012:

haardroger.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb onlangs zo een revolver gezien bij een wapenverzamelaar. Is net een klein kanon. Vasthouden met beide handen is de boodschap bij het afvuren van dat wapen. Bij het afvuren met één hand ligt gegarandeerd je schouder uit de kom. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hermann blijft een fenomeen, stilzwijgend worden de algemene tekortkomingen geaccepteerd en het nieuwe

werk nog steeds gekocht.

Een schim van vroeger klinkt overdreven, hier en daar een mooi plaatje of compositie afgewisseld met soms

lelijke gezichten, maar we weten Hermann is geen echte mensenvriend.

In de mooiste plaatjes speelt de natuur de hoofdrol, bewust of onbewust creëert Hermann hier een spanningsveld

waarin de getekende personages het meest tot hun recht komen.

Oude liefde roest niet, maar zo mooi als vroeger zal het niet meer worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
40 minuten geleden, bouncer zei:

Oude liefde roest niet, maar zo mooi als vroeger zal het niet meer worden.

Hm, een goede inkleuring zou een stuk helpen. Bv de nieuwe Hermanns, maar dan met de inkleurder van de rode ridder. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eigenlijk wens ik niet bij de pinken te blijven. Ik verwacht dat ik nieuwe uitgaves gewoon in mijn winkel kan kopen. Als Duke 2 nu al niet meer in winkels zou liggen (met een oplage van 1000 exemplaren) dan betekent dít dat er opnieuw gespeculeerd wordt. Ik vind het erg triestig dat er na al die maanden nog elke week die fameuze Guust uitgave opduikt in Catawiki. Ik denk dat die 444 exemplaren ruim voldoende was om alle liefhebbers te bedienen. Kunstmatige schaarste creëren is een jammerlijke evolutie. Ik heb dan ook weinig respect voor dergelijke aanbieders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Lefranc zei:

Eigenlijk wens ik niet bij de pinken te blijven. Ik verwacht dat ik nieuwe uitgaves gewoon in mijn winkel kan kopen. 

Ik deel je gevoel. 

1 uur terug, Lefranc zei:

Als Duke 2 nu al niet meer in winkels zou liggen (met een oplage van 1000 exemplaren) dan betekent dít dat er opnieuw gespeculeerd wordt.

Ik vind het erg triestig dat er na al die maanden nog elke week die fameuze Guust uitgave opduikt in Catawiki. Ik denk dat die 444 exemplaren ruim voldoende was om alle liefhebbers te bedienen.

Kunstmatige schaarste creëren is een jammerlijke evolutie. 

Ik denk dat de aantallen voor sommige uitgaven toch niet hoog genoeg zijn. Zeker als van tevoren bekend is dat de oplage beperkt zal zijn, wat de vraag stimuleert.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Lonesome HC

Speculatie is het kopen van een goed om het op een later tijdstip ( in dit geval enkele dagen ! ) weer

te verkopen met winst als gevolg van een prijsstijging.

Waardeoordeel laat ik achterwege, maar voor de algemene stripbeleving een onplezierig verschijnsel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, bouncer zei:

Lonesome HC

Speculatie is het kopen van een goed om het op een later tijdstip ( in dit geval enkele dagen ! ) weer

Waardeoordeel laat ik achterwege, maar voor de algemene stripbeleving een onplezierig verschijnsel.

Zeker. Vooral als je beseft dat het verschil een dikker kartonnetje is voor en achter. Er is geen inhoudelijk verschil. Dat betekent ook dat de mensen die hierachter jagen eigenlijk een snob-produkt zoeken waar ze gerust meer voor mogen betalen.

Btw. Toen ik gisteren mijn hc ging afhalen lagen er nog in de winkel. Zo'n schaarste leek het me dus niet te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, bouncer zei:

Lonesome HC

Ook al op CW veiling gesignaleerd:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/19102239-lonesome-1-het-spoor-van-de-predikant-hardcover-eerste-druk-2018

Die Baringo....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tja, je kunt het haaien niet kwalijk nemen dat ze bijten 😃.

Ik zou eerder Ballon de schuld geven die af en toe in veel te lage oplages drukt en daardoor de verzamelaars benadeelt ten voordele van de speculanten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar Tis toch raar dat iemand als Baring toch weer een aantal exemplaren van moeilijke boekjes heeft. Als wij nog niet aan een exemplaar geraken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, pedem zei:

Maar Tis toch raar dat iemand als Baring toch weer een aantal exemplaren van moeilijke boekjes heeft. Als wij nog niet aan een exemplaar geraken...

Wellicht heeft hij een stripwinkel? Of een goede relatie met een stripwinkel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, bouncer zei:

Lonesome HC

Met 2 kennissen bij verschillende verkopers Lonesome 1 HC zo'n 2 maanden geleden voorbesteld, maar orders zijn allen na de (uitgestelde) releasedatum geannuleerd ivm niet leverbaar. In het verleden nooit problemen gehad met pré-orders.

Beide kennissen hebben vervolgens afgehaakt; ik wacht nog ff op info 2e druk als bij Duke 1 HC, anders maar gaan voor de Franstalige HC.  Voorlopig moet ik het nog steeds doen met supplement van Casemate van januari 2018, met de 1e 20 pagina's uit Lonesome #1.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Lonesome verscheen ook als softcover, hoor. Ook niet overal even evenredig verdeeld, maar die zal rapper herdrukt worden. Maar ik vermoed dat je liever geen softcovers koopt, gezien je nickname.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb Lonesome een 4tal maanden geleden besteld en toen was ik nummer 4 op de lijst. Ik denk dat 2 maanden op voorhand bestellen niet meer genoeg is voor bepaalde hardcovers. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geef zo’n grote serie dan gewoon alleen als softcover uit.....dan heb je geen gezeur en koopt gewoon iedereen de softcover😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...