Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (31)] Plaatje 57 Vs. Plaatje 54


Yncke

  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      29
    • B
      27


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.
De verliezer valt af.

A:
57.jpg
"Dit is een mooie plaat uit Beeldschoon."

eriktex

 

 

 

 

B:
54.jpg
"Voor ik te laat ben, alvast toch al een plaatje toevoegen.
Deze was hier nog niet gepasseerd dacht ik, prachtig schip :e002: "
Jefke 15

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Inderdaad uit De Havik, openingsplaat van deel 8.

Heb er zelf ook op gestemd hoewel ik de concurrentie ook heel sterk vind.

Tekening en inkleuring zijn beide van Pellerin, inderdaad, ook over de wolken is nagedacht.

De Havik: erg sterke reeks trouwens, beetje onderschat (vermoedelijk deels wegens het trage verschijningsritme).

Link naar reactie

Oei 16-16, ik moet nog even wat mensen over de streep trekken.

 

Inderdaad jammer dat mijn tekening tegenover de Havik staat, ook een van mijn favoriete reeksen en zeker niet te onderschatten. Maarrrrrrr...het is uiteindelijk niet meer dan een mooi stilleven. Nee dan de plaat uit Beeldschoon: actie! Prachtige enscenering! Mooi kleurenspel! En inderdaad als je even de tijd neemt zie je dat het een gruwelijk, bloederig gevecht is. Ik zou die ook zo aan de muur hangen.

 

Dus kom op mensen, liefhebbers...STEMT A !!!!

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Deze twee zijn allebei erg mooi, terwijl die in de volgende ronde allebei niet echt mooi zijn. 

Jammer dat deze nu tegenover elkaar staan.

 

Maar kijk eens goed naar de plaatjes en zoom in op wat er gebeurt. Dan zie je dat er bij A toch echt meer diepte inzit en dat het niet alleen maar mooi is.  

Link naar reactie

B natuurlijk. Pellerin is de Steely Dan van de strip: hij denkt na over elk detail, werkelijk alles zit juist, maar het heeft een souplesse en natuurlijke flair waardoor het velen ontgaat hoe verbluffend goed het wel is. Kerascoët is dan weer de Nickelback van de strip. Ik vraag me af waarom dat zo op handen gedragen wordt. Overschat.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Een massale veldslag tegen een postkaartje van een zeilschip. Dat zou op 't eerste zicht een walk over moeten zijn voor A. Maar niet dus in dit geval, wat mij betreft.

Een scene zoals A moet voor mij een zenuwachtige, drukke sfeer opbouwen, maar dit is meer 't tapijt van Bayeux: stilstaand en stoffig. Als ik de tijd neem om naar B te kijken, daarentegen, ruik ik de zee, hoor ik de meeuwen, voel ik het zout op de lippen.

 

B dus. Al verras ik mezelf ermee. :-)

Link naar reactie

Plaatje A

Klinkt raar

Ik heb LARP en Re-enactment gedaan (laatste een blauwe maandag)

en dat plaatje komt me zeer realistisch over.

een middeleeuwse strijd is zeer chaotisch (en vaak modderig)

De twee partijen stortte zich letterlijk op elkaars linies.

Moest ook wel. De gewone volk (boeren) stond namelijk vooraan.

En de elite troepen (adel) duwde ze wel naar voren.

Link naar reactie

Technisch gezien is er niets op het plaatje van Pellerin aan te merken, maar het is veeleer een illustratie dan een stripplaatje (ondanks de teksballonnen). Er gebeurt niets. Het doet niks met mijn fantasie. Alles is verteld.

 

Het plaatje uit Beeldschoon is voor mij een echte stripplaat. Tussen de kaders gebeurt een hoop. Dus A.

Link naar reactie

B natuurlijk. Pellerin is de Steely Dan van de strip: hij denkt na over elk detail, werkelijk alles zit juist, maar het heeft een souplesse en natuurlijke flair waardoor het velen ontgaat hoe verbluffend goed het wel is. Kerascoët is dan weer de Nickelback van de strip. Ik vraag me af waarom dat zo op handen gedragen wordt. Overschat.

 

Als ik niet al op A had gestemd had ik het zeker gedaan na deze onderbouwing   :e012:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...