Ga naar inhoud

videocassettes, dvd's, blu-rays... wat heb je liggen?


cinco

videocassettes, dvd's, blu-rays...  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat heb je liggen?



Recommended Posts

Op 20/2/2024 om 15:26, Werner zei:

Welke titel is het? Heb je een streepjescode?

Waarom de streepjescode? Ik heb hier de desbetreffende dvd (voor- en achterkant) gescand. Ik heb het nog eens gecheckt en inderdaad, nog steeds geen ondertitels meer. En een Nederlandstalig menu en kijkwijzer! Ik kan wel een beetje Frans maar met ondertitels is makkelijker. 

Geen idee hoe dat mogelijk is.

 

dvd.jpg

dvd 2.jpg

Link naar reactie
57 minuten geleden, cartoonesk zei:

Waarom de streepjescode? Ik heb hier de desbetreffende dvd (voor- en achterkant) gescand. Ik heb het nog eens gecheckt en inderdaad, nog steeds geen ondertitels meer. En een Nederlandstalig menu en kijkwijzer! Ik kan wel een beetje Frans maar met ondertitels is makkelijker. 

Geen idee hoe dat mogelijk is.

 

 

Op de afstandsbediening staat normaal gezien ook een subtitle-knop om de ondertiteling te selecteren.

Gebruik die eens terwijl de film bezig is. Op die manier kan je ook de ondertiteling toevoegen zonder het hoofdmenu daarvoor te gebruiken.

Link naar reactie
1 minuut geleden, cinco zei:

Op de afstandsbediening staat normaal gezien ook een subtitle-knop om de ondertiteling te selecteren.

Gebruik die eens terwijl de film bezig is. Op die manier kan je ook de ondertiteling toevoegen zonder dat via het menu te doen.

Okay, bedankt! Dat zal ik eens proberen. (er staat geen "set-up" in het menu dus, zoals op vele Louis De Funès-dvd's, die ik heb, ook zo is)

Link naar reactie
9 uren geleden, cartoonesk zei:

Okay, bedankt! Dat zal ik eens proberen. (er staat geen "set-up" in het menu dus, zoals op vele Louis De Funès-dvd's, die ik heb, ook zo is)

 

Soms is de ondertiteling 'hard-coded' (gebrand) op de film zelf. Dan is er geen setup nodig. Zo niet, zoals hier geschreven, met de 'subtitle' knop op de afstandsbediening moet het ook lukken terwijl de film speelt.

Een aparte ondertiteling staat ook als aparte file op de dvd. Maar stel dat die zone op de dvd corrupt is (krasjes bv)? Ik heb dat nooit gehad, maar zeg nooit nooit. 

 

Een handige Harry kan de dvd rippen en bv als mp4 op usb overzetten. Ondertiteling kan je op het net apart vinden en daarna ofwel op de film branden, ofwel als aparte file bij de filmfile plaatsen. Of de filmcontainer mkv gebruiken om film en ondertiteling samen te voegen. Geen gevaar meer op een defecte dvd. Maar dan kom je in het rijk van de film- en softwarenerds.

 

Fantastische film trouwens. 😁

Link naar reactie
5 uren geleden, cartoonesk zei:

Als ik die film kijk herken ik Johnny Depp steeds niet meteen maar dat terzijde.

 

Mid-eighties Johnny Depp die in diezelfde periode op zijn slaapkamer het lot van vruchten in een fruitpers onderging.

 

 

Zit nog altijd met de dvd-versie van die film. Ik zou eens moeten upgraden naar blu-ray.

Die set had trouwens een uitgebreid aanbod aan features.

 

afbeelding.png.10b9e7111ad2bccad36b7bfc50b47884.png

 

In de totstandkoming van de film wordt ook het krantenartikel over een jongen die tijdens een nachtmerrie in zijn slaap stierf belicht.

 

afbeelding.thumb.png.0ec8044ade8772e24191f26200d2e5f3.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...