Ga naar inhoud

Hoe heet jouw 25ste album van Asterix?


cinco

Asterix  

24 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe heet jouw 25ste album?

    • de diepe kloof
    • de broedertwist
    • ik heb die niet
    • ik heb beide versies


Recommended Posts

1 uur geleden, Blutch zei:

De diepe kloof. En gelukkig heb ik ook "Asterix en het eerste legioen" i.p.v. het vreselijke "Asterix als legioensoldaat". Wie verzint die onzin toch?

 

Dezelfde persoon die ook deze titel verzon. :P

 

afbeelding.png.cc0a3e2956062bcb718f404f3c6d863f.png

 

Het staat op die manier wel dichter bij de oorspronkelijke Franse titel, maar daarom klinkt het nog niet beter.

 

Link naar reactie

Mijn vader had vroeger de editie "De Diepe Kloof", dus toen ik de reeks aanlegde moest ik ook eentje hebben met die naam want "De Broedertwist" kon mijn brein niet aan.

 

Voor de rest volg ik Blutch met die namen "als Legioensoldaat". Wat een bagger was dat.

De enige echt goede naamsverandering vond ik wel "De Strijd der Stamhoofden" (versus "De Kampioen"), maar tegen dan had ik wel al de oude editie.

Link naar reactie
7 uren geleden, Blutch zei:

Ik vind het nog altijd jammer dat ik van Asterix niet alle Dargaud oude stijl-uitgaven heb. Die waren gewoon veel mooier. Vergelijk bv. deze drie versies. Gelukkig is de recentste versie al weer beter dan die tweede. Wat een ramp was dat, zeg!

 

image.png.bdd8a17244cd7cc6e0d18c62bfbb7f4f.png

 

image.png.094f134a0ca14cacedd7b2577589c743.png

 

image.png.74f53f24603285c7834a48f7856899be.png

Terwijl die tweede versie wel de minst rommelige is.

Link naar reactie

Tja, dat zijn keuzes die de makers maken. Op een gegeven moment willen ze de covers blijkbaar in dezelfde teken/inkleurstijl als de binnenpagina's. (zie ook Jommeke).

Om eerlijk te zijn: als je de twee covers zo naast elkaar ziet is de tekening op de tweede versie wél duidelijker. Het ontbreken van duidelijke omtreklijnen maakt de eerste versie een beetje een wazige boel.

Link naar reactie
4 uren geleden, TDPB zei:

Het ontbreken van duidelijke omtreklijnen maakt de eerste versie een beetje een wazige boel.

 

Ja, op een computerscherm in een formaat dat niet overeenkomt met de werkelijke grootte.

Maar als je het album bij de hand neemt, vermoed ik dat dat probleem zich niet voordoet.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...