Ga naar inhoud

Productiefouten


Daan

Recommended Posts

Ik weet niet ik slechts pech heb of dat het reeds meer van jullie de afgelopen tijd ten deel is gevallen:

:e006: :e006: :e006: productiefouten. :e006: :e006: :e006:

Heel vervelend.

 

In augustus kocht ik deze in Kampen aan de stand van Dark Dragon:

post-78-0-17238300-1384089042_thumb.jpg

Het vierde deel van Wolkenvolk, een boek van €17,50 met een dikke scheur in een van de bladen!

 

In Breda kocht ik aan de stand van een handelaar:

post-78-0-48834800-1384089164_thumb.jpg

Het vijfde oblong boekje van Guust, uitgegeven door Dupuis, €10,95 met een misser in de afwerking...

 

en gisteren kocht ik bij mijn plaatselijke ssz de dossier editie van Rhonda:

post-78-0-89261600-1384089164_thumb.jpg

met ook hier een dikke scheur in twee bladen. Kostte maar €39,95, uitgeverij Don Lawrence Collection. Helaas kwam ik er thuis pas achter en toen had Hans van Oudenaarden er net een prachtige tekening in gemaakt.

 

Moet ik nu voortaan alle boeken die ik aan wil schaffen van te voren minutueus onderzoeken?

 

Hoe doen jullie dat, hebben jullie ook ervaringen hiermee?

Link naar reactie

Als je een goede band het met de SSzer gewoon terugbrengen. Wanneer je iets op een beurs koopt wordt dit moeilijker, als je wat meer bij een uitgever koopt zou ik het gewoon bij een volgende beurs terugbrengen en bij voorkeur op het drukste moment de dag vriendelijk doch beslist je verhaal doen. Bij die oblong is sprake van een duidelijk drukfout, In het geval van oudenaarden, de dedie eruit scheuren en het album kapotlezen in bad......Een nieuwe kopen laten, signeren en in de kast zetten.

Link naar reactie

Ik doorblader ze altijd, sinds ik ooit eens een gat ontdekte in een album van agent 212.

Ik heb het album wel probleemloos kunnen retourneren in De Poort en heb een ander exemplaar in de plaats gekregen.

 

 

Het is van een heel andere orde, maar het laatste album van Marie der Draken had geen symbooltje bovenaan de zijkant, iets wat intussen elke Sylvester-reeks typeert. De vorige twee hadden dat wel.

Ik weet niet of dit bij elk album zo is, en het stoort me ook niet , maar omdat er voor al mijn strips DVDs staan opgesteld om plaats te winnen, ga ik voort op die symbooltjes om een reeks van Sylvester terug te vinden, de titels zitten immers verscholen voor de DVD's, waardoor het mij meteen opviel.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Zeker vaker gehad ja. Laatst nog met een trade....zaten de pagina's rechtsonder aan elkaar zeg maar/niet goed doorgesneden of wat ook. Kun je voorzichtig die pagina's van elkaar gaan scheiden...maar altijd wat schade door "geschaafd" papier. Een scheur(tje) ook wel enkele keer gehad. Vervelend, maar ga me er niet meer al te druk om maken eigenlijk.

 

Erger misschien nog vind ik van die vervaagde of zelfs weggevallen tekst zodat het onleesbaar is, dat heb ik ook menig maal gezien. 

 

Ik kijk altijd naar krassen en butsen en neem bij voorkeur niet het bovenste boek (wanneer er sprake is ve stapeltje).

Dat laatste doe ik zowiezo altijd. Laatst mijn zoon ook geleerd toen hij 2 Walking dead hc's kocht...bovenste was al best gebutst...altijd naar onderen pakken jongen, kijk maar.

Link naar reactie

Af en toe gebeurt dat wel eens ja, Cages bijvoorbeeld heeft bij mij min of meer dezelfde productiefout als bij die Guust-oblong van Daan. De integrale van Op zoek naar de tijdvogel had dan weer een hele grote inktvlek op het achterste schutblad. En dat boek was geseald, dus doorbladeren kon niet. Omdat ik toen een vrij grote leesachterstand had, heb ik dat pas 2 maanden later opgemerkt. Het dan nog terugbrengen naar de SSZ vond ik wat vreemd, dus heb 'k het maar zo gelaten.

 

Voor de rest kan ik mij geen grote productiefouten voor de geest halen en hier staan toch behoorlijk wat strips in de kasten, dus dat valt al bij al nog mee. Er kan altijd eens wat foutlopen.

Link naar reactie

Ooit Outlaw gekocht op zo'n grote dumping boekenbeurs en bleek een heel katern te ontbreken. Tja, dan is het zelfs geen 2€ waard natuurlijk...

Topstrip dus nog 'ns gekocht bij de SSZ en de andere de vuilnisbak in gekieperd.

 

Sindsdien check ik normaal gezien elke strip op deuken, scheuren, of alle bladen erin zitten én of de druk van alle bladen goed is (heb ik ook al 'ns meegemaakt zo'n aantal bladen met ongewild 3D-effect...). Kost even tijd in de winkel, maar is goed voor de gemoedsrust.

 

Ondanks die checks onlangs ergens een Thorgal-nevenreeks gekocht en bleken een heel aantal bladen los te zitten. Teruggebracht en nieuwe gekregen (al deden ze toch wat moeilijk, wat ik raar vond).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

In gewone boeken heb ik nog nooit een produktiefout gehad. In strips al enkele keren. Hoe komt dat?

 

Ik denk omdat je bij strips kritischer bent en een foutje bij een roman niet zo vlug als productiefout ziet, en omdat strips duurder zijn om te maken en uitgevers dus vlugger naar het buitenland zijn gegaan om de kosten te drukken.

 

De slecht gelijmde strips die na jaren gewoon uit elkaar vallen zijn niet te tellen in m'n collectie, bij boeken valt dat minder op omdat je ze gemiddeld niet zo lang in huis hebt. In m'n winkel zie ik dat echter ook genoeg bij gewone boeken gebeuren.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...