Ga naar inhoud

zoekfunctie werkt niet optimaal


mojo

Recommended Posts

@Bonte De zoekfunctie geeft niet alle resultaten weer. Sommige threads vind ik hierdoor niet meer terug, tenzij ik manueel ga scrollen

Bv

 

image.thumb.png.ea3e33791387d630a9a27462b61097ea.png

 

image.thumb.png.f80bb19f8da617c9965541be54662ca0.png

 

Toch zijn er nog meer threads met Blueberry in de titel. Enkele vb gevonden na manueel zoeken:

 

image.thumb.png.f18673a68406db35d99bcace6e4e8b09.png

image.thumb.png.262a4ef5af0e84060e67652ca147239d.png

 

 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ja, met alle respect @Bonte, maar de zoekmachine geeft maar een beperkt aantal aan recente? zoekresultaten.

Daardoor moet ik vaak google inzetten om alles terug te vinden. Of een bepaalde artiest al ergens besproken is geweest bvb. Zeer onhandig.

Voor de rest super gezellig en aangenaam forum natuurlijk, je hebt mooi werk verricht 👍🏼
Maar het zou leuk zijn moest dit schoonheidsfoutje opgelost geraken ! 😊

Link naar reactie

Hoe groot is die databank eigenlijk? En zitten daar ook illustraties in?

Ik ken nog een forum, maar dat gaat over boeken, en zij hadden het ook over het probleem van de grote database, waardoor het schier onmogelijk is te migreren. Ze hebben dat dan ook niet gedaan, en het forum opgegeven.

Ik ben op een bepaald moment stukken beginnen te downloaden, en zat al gauw aan 5 GB, maar ik weet niet of wat op mijn schijf staat op dezelfde manier is opgebouwd als wat op hun schijf staat, want bij mij staat het er niet als database, maar als verschillende webpagina's.

Link naar reactie
Op 5/9/2023 om 22:31, Bonte zei:

De database is 25 GB maar dat is natuurlijk door de afbeeldingen

 

Het zou natuurlijk helpen als gebruikers hun eigen upgeloade afbeeldingen zelf terug kunnen verwijderen. Nu is deze mogelijkheid er niet. Sommige afbeeldingen zijn ter illustratie in een topic, maar andere afbeeldingen niet (ooit geüpload maar toch niet gebruikt).

Het zou mooi zijn deze mogelijkheid te hebben, want ik heb wel een paar afbeeldingen die ik er terug af wil hebben. En dat vragen aan een mod is zo'n rompslomp, het sop is de kool niet waard.

Bij een verwijdering kan er eventueel eerst een waarschuwingsbordje komen: "deze afbeelding wordt gebruikt in een topic! Echt verwijderen?" of zoiets.  Wanneer een afbeelding niet is gelinkt aan een topic komt er dan geen waarschuwing.

 

Misschien kan je ook alle niet gelinkte afbeeldingen van bv slapende gebruikers zelf verwijderen. Alle beetjes helpen om de database onder controle te houden.

Link naar reactie

Ik dacht dat je zelf afbeeldingen kunt verwijderen uit een topic? Eens nakijken.

 

Ik zou naar 3 GB moeten volgens het contract maar momenteel laten ze het oogluikend toe omdat het historisch werd opgebouwd. De afbeeldingen zorgen ook niet voor de vertraging in een databank, dat zijn de vele topics, kort na elkaar zoekopdrachten doen en waarschijnlijk ook de bots die het systeem belasten.

 

Maar goed, zoveel invloed heb ik daar dus niet op behalve wat instellingen.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Bonte zei:

Ik dacht dat je zelf afbeeldingen kunt verwijderen uit een topic? Eens nakijken.

 

Ik zou naar 3 GB moeten volgens het contract maar momenteel laten ze het oogluikend toe omdat het historisch werd opgebouwd. De afbeeldingen zorgen ook niet voor de vertraging in een databank, dat zijn de vele topics, kort na elkaar zoekopdrachten doen en waarschijnlijk ook de bots die het systeem belasten.

 

Maar goed, zoveel invloed heb ik daar dus niet op behalve wat instellingen.

Nee nee, je kan de afbeeldingen zeker uit een topic verwijderen, maar ze staan dan nog op je account opgeslagen, klaar om later eventueel in een andere topic in te voegen. Je kan ze echter niet uit je account verwijderen, geen functionaliteit voorzien. Ze staan te slingeren en te slapen in de database van je forum. 

Link naar reactie

 

Op 9/9/2023 om 10:32, Bonte zei:

Die afbeeldingen zouden dan na een tijdje automatisch moeten verdwijnen, ik denk na 30 dagen.

Ik heb me er even dieper mee beziggehouden. Je hebt grotendeels gelijk.

Vanuit mijn icoon rechts boven kan ik naar mijn bijlagen waar ik de info waar het gepost was vind. Een functionaliteit waar ik, vreemd eigenlijk, nooit op gevallen ben. 🤨  Niet gelinkte afbeeldingen zijn er niet, dus waarschijnlijk automatisch gewist zoals je schreef. Enkel de afbeeldingen die ik soms eens gebruikt heb bij  privéberichten, berichten die ik later dan gewist heb, zijn de uitzondering. De afbeeldingen ervan zijn blijkbaar nog in deze afbeeldingenlijst en voor mij onbereikbaar om te wissen. Waarschijnlijk omdat het betreffende gewiste bericht van mij nog zichtbaar is bij de berichten van de ontvanger.

Dus: éénmaal een privébericht met bijlage verstuurd, maakt dat je de afbeelding eigenlijk "kwijt" bent.  Goed om te weten natuurlijk. 😐

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...