mojo Posted August 28 Share Posted August 28 @Bonte De zoekfunctie geeft niet alle resultaten weer. Sommige threads vind ik hierdoor niet meer terug, tenzij ik manueel ga scrollen Bv Toch zijn er nog meer threads met Blueberry in de titel. Enkele vb gevonden na manueel zoeken: Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Bonte Posted August 29 Share Posted August 29 Ik denk dat daar weinig aan te doen is, het forum is te groot waardoor de zoekdatabank beperkt wordt. Ik ga het wel bekijken of er iets aan te doen is. BobFish and mojo 2 Quote Link to comment
BobFish Posted September 5 Share Posted September 5 Ja, met alle respect @Bonte, maar de zoekmachine geeft maar een beperkt aantal aan recente? zoekresultaten. Daardoor moet ik vaak google inzetten om alles terug te vinden. Of een bepaalde artiest al ergens besproken is geweest bvb. Zeer onhandig. Voor de rest super gezellig en aangenaam forum natuurlijk, je hebt mooi werk verricht Maar het zou leuk zijn moest dit schoonheidsfoutje opgelost geraken ! Quote Link to comment
Bonte Posted September 5 Share Posted September 5 De limiet stond op 2 jaar en heb dit nu op 4 jaar gezet maar ik denk dat het niet veel zal veranderen omdat de databank zo groot is. Sowieso zal de provider dit automatisch inperken, ik host het forum niet zelf. Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 5 Share Posted September 5 Hoe groot is die databank eigenlijk? En zitten daar ook illustraties in? Ik ken nog een forum, maar dat gaat over boeken, en zij hadden het ook over het probleem van de grote database, waardoor het schier onmogelijk is te migreren. Ze hebben dat dan ook niet gedaan, en het forum opgegeven. Ik ben op een bepaald moment stukken beginnen te downloaden, en zat al gauw aan 5 GB, maar ik weet niet of wat op mijn schijf staat op dezelfde manier is opgebouwd als wat op hun schijf staat, want bij mij staat het er niet als database, maar als verschillende webpagina's. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Bonte Posted September 5 Share Posted September 5 De database is 25 GB maar dat is natuurlijk door de afbeeldingen Peter Motte 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 5 Share Posted September 5 De ssd in mijn pc is 930 GB. Ik ben dus zogezegd niet onder de indruk van 25 GB, maar ik heb geen database van 25 GB. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted September 6 Share Posted September 6 Ik dacht dat er een topic over playmobil was in The Chocolate Bar maar kan hem niet vinden (ook niet via google). Vergis ik me of is die topic verdwenen? Quote Link to comment
sporoi Posted September 9 Share Posted September 9 Op 5/9/2023 om 22:31, Bonte zei: De database is 25 GB maar dat is natuurlijk door de afbeeldingen Het zou natuurlijk helpen als gebruikers hun eigen upgeloade afbeeldingen zelf terug kunnen verwijderen. Nu is deze mogelijkheid er niet. Sommige afbeeldingen zijn ter illustratie in een topic, maar andere afbeeldingen niet (ooit geüpload maar toch niet gebruikt). Het zou mooi zijn deze mogelijkheid te hebben, want ik heb wel een paar afbeeldingen die ik er terug af wil hebben. En dat vragen aan een mod is zo'n rompslomp, het sop is de kool niet waard. Bij een verwijdering kan er eventueel eerst een waarschuwingsbordje komen: "deze afbeelding wordt gebruikt in een topic! Echt verwijderen?" of zoiets. Wanneer een afbeelding niet is gelinkt aan een topic komt er dan geen waarschuwing. Misschien kan je ook alle niet gelinkte afbeeldingen van bv slapende gebruikers zelf verwijderen. Alle beetjes helpen om de database onder controle te houden. Quote Link to comment
Bonte Posted September 9 Share Posted September 9 Ik dacht dat je zelf afbeeldingen kunt verwijderen uit een topic? Eens nakijken. Ik zou naar 3 GB moeten volgens het contract maar momenteel laten ze het oogluikend toe omdat het historisch werd opgebouwd. De afbeeldingen zorgen ook niet voor de vertraging in een databank, dat zijn de vele topics, kort na elkaar zoekopdrachten doen en waarschijnlijk ook de bots die het systeem belasten. Maar goed, zoveel invloed heb ik daar dus niet op behalve wat instellingen. Quote Link to comment
sporoi Posted September 9 Share Posted September 9 47 minuten geleden, Bonte zei: Ik dacht dat je zelf afbeeldingen kunt verwijderen uit een topic? Eens nakijken. Ik zou naar 3 GB moeten volgens het contract maar momenteel laten ze het oogluikend toe omdat het historisch werd opgebouwd. De afbeeldingen zorgen ook niet voor de vertraging in een databank, dat zijn de vele topics, kort na elkaar zoekopdrachten doen en waarschijnlijk ook de bots die het systeem belasten. Maar goed, zoveel invloed heb ik daar dus niet op behalve wat instellingen. Nee nee, je kan de afbeeldingen zeker uit een topic verwijderen, maar ze staan dan nog op je account opgeslagen, klaar om later eventueel in een andere topic in te voegen. Je kan ze echter niet uit je account verwijderen, geen functionaliteit voorzien. Ze staan te slingeren en te slapen in de database van je forum. Quote Link to comment
Bonte Posted September 9 Share Posted September 9 Die afbeeldingen zouden dan na een tijdje automatisch moeten verdwijnen, ik denk na 30 dagen. Quote Link to comment
sporoi Posted September 11 Share Posted September 11 Op 9/9/2023 om 10:32, Bonte zei: Die afbeeldingen zouden dan na een tijdje automatisch moeten verdwijnen, ik denk na 30 dagen. Ik heb me er even dieper mee beziggehouden. Je hebt grotendeels gelijk. Vanuit mijn icoon rechts boven kan ik naar mijn bijlagen waar ik de info waar het gepost was vind. Een functionaliteit waar ik, vreemd eigenlijk, nooit op gevallen ben. Niet gelinkte afbeeldingen zijn er niet, dus waarschijnlijk automatisch gewist zoals je schreef. Enkel de afbeeldingen die ik soms eens gebruikt heb bij privéberichten, berichten die ik later dan gewist heb, zijn de uitzondering. De afbeeldingen ervan zijn blijkbaar nog in deze afbeeldingenlijst en voor mij onbereikbaar om te wissen. Waarschijnlijk omdat het betreffende gewiste bericht van mij nog zichtbaar is bij de berichten van de ontvanger. Dus: éénmaal een privébericht met bijlage verstuurd, maakt dat je de afbeelding eigenlijk "kwijt" bent. Goed om te weten natuurlijk. Quote Link to comment
Bonte Posted September 11 Share Posted September 11 Welja, je geeft die afbeelding ook aan de ontvanger, die heeft ook nog recht om die afbeelding te zien. Bij het maken van die software moeten ze met veel rekening houden. Quote Link to comment
Recommended Posts