Ga naar inhoud

De Gouden 11


Kudos

Recommended Posts

Maar dan verzuip je gewoon,PSV en Ajax kunnen mee in de duitse middenmoot. Anderlecht vecht tegen degradatie en Feyenoord ??? 

 

Ik denk dat dat wel meevalt. Als je kijkt dat grootmachten als Stuttgart, Werder Bremen en HSV met hun megabegrotingen al jaren matige elftallen op het veld hebben staan.

Je moet niet vergeten dat ze dan ook gaan meedoen met de gigantische tv pot. Qua opleidingsvisie m.b.t. talent zit Ajax en Feyenoord al aan de Europese top.

 

Top-20-rijkste-voetbalclubs-van-Europa-9

Link naar reactie

Het is niet realistisch om met Engeland, Duitsland of Spanje mee te willen doen.

In Engeland ontvangt iedere club onafhankelijk van de rangschikking 63,8 miljoen euro minimum. Dat is meer dan de uitgaven van de volledige Nederlandse en Belgische competitie samen.

 

 

Klinkt al wat genuanceerder :e012:

 

Wil je als Nederlandse en Belgische topploegen zoals Ajax, Anderlecht en Feyenoord echt Europees mee blijven doen dan zou je aansluiting bij de Bundesliga moeten zoeken.

Samen met de Premier League de fijnste competitie met een super fanbeleving. We zijn toch al economisch afhankelijk van onze Oosterburen.

 

Of zeg ik nu iets heel fouts :e008:

 

Ik denk niet dat dat nodig is. 

Om geld te genereren in voetbal heb je een aantal zaken nodig.

 

grote stadions en een aantrekkingspool om die stadions te vullen. Als je elke week tegen feyenoord, ajax, anderlecht, brugge, psv, standard, ... speelt. Dan zit je stadion elke week vol en kan je wel tussen de 30 en 50 000 mensen lokken. Je kan niet dezelfde prijzen vragen als Bayern, barcelona of madrid maar je kan op 2 manieren dat geld genereren, ofwel minder mensen met een hogere ticketprijs ofwel meer mensen met een lagere ticketprijs maar wel meer consumptie rond het gebeuren.

 

TV gelden. Spanje, Engeland en Duitsland hebben de hoofdvogel wat het tv-contract betreft. Dat kan hier ook een flink stuk omhoog als je zowel vanuit België als Nederland een tv-contract kan binnen rijven. De Beneliga wordt zo ook een stuk interessanter voor het buitenland. Zeker als je het dan nog eens kan verkopen als de competitie waar de meest toekomstige topsterren komen boven drijven. Nederland staat daar al jaren aan de top, België begint daar nu ook wat in mee te spelen. (natuurlijk is er ook nog de balkan en zuid amerika als talentgebied)

 

Sponsors. Die willen zo veel mogelijk exposure voor hun product. Geld is geen probleem. Sponsors zullen wel veel geld neertellen voor ploegen die wekelijks tegen andere grote ploegen spelen, dit over de hele wereld gezien kan worden en er wekelijks 30000 man in je stadion zit.

 

Dus nee, we hoeven echt niet bij Duitsland aan te sluiten. Je moet het gewoon willen en goed aanpakken. En daar zit het probleem.

 

Je krijgt nooit alle clubs op 1 lijn. Ze verliezen liever geld, dan dat ze een andere club meer geld willen laten verdienen. Met die mentaliteit kom je er niet. dus ik geloof nooit dat het er komt.

 

Ik denk dat dat het beste is. Wat er in Spanje en Engeland gebeurt stink gewoon. Dat heeft niks met voetbal meer te maken.

 

meh, wat daar gebeurt, gebeurt hier ook. andere bedragen, zelfde principe. 

Link naar reactie

Aalst moet van mij niet in eerste klasse spelen, hoor :e012:

Het zou leuk zijn, maar als ik per se eersteklassevoetbal wil zien, dan kan ik beter doen zoals al die successupporters en voor Anderlecht of Brugge gaan supporteren.

 

Voetbal is voor mij ook een beetje trots op je stad zijn.

Ik ga al 22 jaar kijken en daarvan heb ik Eendracht Aalst slechts 8 seizoenen in eerste klasse gezien.

Sinds het faillissement in 2002 hebben we alle klassen van het Belgische voetbal aangedaan. En ja, zelfs in vierde klasse was het plezant (kijk maar naar naar Beerschot nu).

Het gaat me gewoon over het feit dat het niet moeilijk is dat tweede klasse op sterven na dood is als de eerste klasse er alles aan doet om geen cent te moeten doorsluizen (maar wel de jonge talenten quasi gratis komen inpikken, cfr. Hans Vanaken die van Lommel komt en nu bij Lokeren het mooie weer maakt, maar ik denk niet dat Lommel daar veel geld aan over heeft gehouden) én een Belgische voetbalbond waar ze de het begrip 'lethargie' tot een kunstvorm verheven hebben...  :ph34r:

Link naar reactie

Het is niet mooi van mij, maar stiekem heb ik er wel plezier in dat buitenlandse clubs nu de goede jeugdspelers van de Belgische topploegen weghalen.

En vond je vijf quotes geleden niet dat wat in het buitenland gebeurde, niets met voetbal te maken heeft? Jij draait nog harder met de wind mee als een kerkhaan die net hetheilig oliesel heeft gekregen.

Link naar reactie

En vond je vijf quotes geleden niet dat wat in het buitenland gebeurde, niets met voetbal te maken heeft? Jij draait nog harder met de wind mee als een kerkhaan die net hetheilig oliesel heeft gekregen.

Neen, ik heb het hier over de 'handel' in jeugdvoetballers. De min 16 jarigen kunnen in Belgie niet contractueel aan een club verbonden worden. De eersteklassers hebben wel onderling afgesproken om geen jeugdvoetballers bij mekaar weg te halen. Zij gaan echter wel alle goeie jeugdspelers gratis weghalen bij de lagere afdelingen terwijl dat eigenlijk de enige mogelijkheid is voor die kleine clubs om ofwel goeie spelers te hebben of om wat geld te verdienen ter compensatie van het werk dat ze steken in de opleiding van die spelertjes.

 

Ik wil gewoon zeggen dat ze een koekje van eigen deeg krijgen als rijke buitenlandse clubs hun jeugdspelers weghalen.

Link naar reactie

Aalst moet van mij niet in eerste klasse spelen, hoor :e012:

Het zou leuk zijn, maar als ik per se eersteklassevoetbal wil zien, dan kan ik beter doen zoals al die successupporters en voor Anderlecht of Brugge gaan supporteren.

 

 

Flauw. Wat maakt jou het uit voor wie iemand anders supportert. Alsof je alleen supporter kan zijn als je voor heel je leven aan 1 ploeg vast hangt. Dat is een trouwe supporter en daar heb ik veel respect voor. Clubliefde. Maar gelegenheidssupporters zijn even hard nodig in het voetbal dan de trouwe supporter.

 

 

Het gaat me gewoon over het feit dat het niet moeilijk is dat tweede klasse op sterven na dood is als de eerste klasse er alles aan doet om geen cent te moeten doorsluizen (maar wel de jonge talenten quasi gratis komen inpikken, cfr. Hans Vanaken die van Lommel komt en nu bij Lokeren het mooie weer maakt, maar ik denk niet dat Lommel daar veel geld aan over heeft gehouden) én een Belgische voetbalbond waar ze de het begrip 'lethargie' tot een kunstvorm verheven hebben...  :ph34r:

 

 

Daar volg ik je wel een groot stuk in. Dat heb je in onze maatschappij hé. We kiezen er voor om een geldhongerig systeem op poten te zetten en werken daar allemaal zeer enthousiast aan mee. Dat heeft tot gevolg dat het allemaal niet eerlijk hoeft. Lokeren gaat Vanaken halen, die Vanaken wil natuurlijk maar al te graag. Die gaat niet zeggen dat hij niet komt als ze niet een correcte prijs betalen. En Lommel heeft er natuurlijk niet aan gedacht om een goeie prijs op zijn hoofd te plakken.

 

Het geld van eerste, blijft in eerste. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar, dus ook in voetbal is dat zo. Er is geen reglementering want het is een far west. Da's niet eerlijk. Maar hoe ga je dat veranderen als er zo veel geld in omgaat? Als je een seniele idioot aan het hoofd hebt staan (zowel fifa als KBVB). Als de maffia het voetbal regeert.

Link naar reactie

Neen, ik heb het hier over de 'handel' in jeugdvoetballers. De min 16 jarigen kunnen in Belgie niet contractueel aan een club verbonden worden. De eersteklassers hebben wel onderling afgesproken om geen jeugdvoetballers bij mekaar weg te halen. Zij gaan echter wel alle goeie jeugdspelers gratis weghalen bij de lagere afdelingen terwijl dat eigenlijk de enige mogelijkheid is voor die kleine clubs om ofwel goeie spelers te hebben of om wat geld te verdienen ter compensatie van het werk dat ze steken in de opleiding van die spelertjes.

 

Ik wil gewoon zeggen dat ze een koekje van eigen deeg krijgen als rijke buitenlandse clubs hun jeugdspelers weghalen.

 

dus leedvermaak omdat grote clubs hetzelfde doen als nog grotere clubs bij hen. En die kleinere clubs doen dat uiteraard noooooooit bij de clubs die nog kleiner zijn dan hen?

 

Als ik een zoon mocht hebben die bij een club in derde speelt en een eerste klasse club is geïnteresseerd, dan denk je toch echt niet dat ik bij die derdeklasser blijf? En als dan daarna op zijn 16 chelsea komt aankloppen, dan gaat ie daar naartoe en mag het geld op mijn bankrekening. Wie weet schopt een of andere malloot zijn benen over op zijn twintigste en is zijn carriere klaar. Sportief plannen is leuk, maar het draait al lang niet meer om de sport, het gaat om de knikkers. En de clubs hebben enkel de rol dat ze moeten betalen, opleiden en niet zeuren.

Link naar reactie

 

 

Daar volg ik je wel een groot stuk in. Dat heb je in onze maatschappij hé. We kiezen er voor om een geldhongerig systeem op poten te zetten en werken daar allemaal zeer enthousiast aan mee. Dat heeft tot gevolg dat het allemaal niet eerlijk hoeft. Lokeren gaat Vanaken halen, die Vanaken wil natuurlijk maar al te graag. Die gaat niet zeggen dat hij niet komt als ze niet een correcte prijs betalen. En Lommel heeft er natuurlijk niet aan gedacht om een goeie prijs op zijn hoofd te plakken.

 

Het geld van eerste, blijft in eerste. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar, dus ook in voetbal is dat zo. Er is geen reglementering want het is een far west. Da's niet eerlijk. Maar hoe ga je dat veranderen als er zo veel geld in omgaat? Als je een seniele idioot aan het hoofd hebt staan (zowel fifa als KBVB). Als de maffia het voetbal regeert.

Het is gewoon wachten tot er iemand naar de rechtbank stapt en die ganse transfermark stort in mekaar. Iedere speler kan dan weg tegen betaling van pakweg een jaarsalaris.
Link naar reactie

Het is gewoon wachten tot er iemand naar de rechtbank stapt en die ganse transfermark stort in mekaar. Iedere speler kan dan weg tegen betaling van pakweg een jaarsalaris.

Misschien wel. Het bosman arrest heeft veel veranderd.

Link naar reactie

dus leedvermaak omdat grote clubs hetzelfde doen als nog grotere clubs bij hen. En die kleinere clubs doen dat uiteraard noooooooit bij de clubs die nog kleiner zijn dan hen?

 

Als ik een zoon mocht hebben die bij een club in derde speelt en een eerste klasse club is geïnteresseerd, dan denk je toch echt niet dat ik bij die derdeklasser blijf? En als dan daarna op zijn 16 chelsea komt aankloppen, dan gaat ie daar naartoe en mag het geld op mijn bankrekening. Wie weet schopt een of andere malloot zijn benen over op zijn twintigste en is zijn carriere klaar. Sportief plannen is leuk, maar het draait al lang niet meer om de sport, het gaat om de knikkers. En de clubs hebben enkel de rol dat ze moeten betalen, opleiden en niet zeuren.

Uiteraard, maar heb jij medelijden met Anderlecht die nu liggen te janken omdat een van hun jeugdspelers gratis naar Italie wil. Ze zitten steen en been te klagen terwijl ze juist hetzelde doen.

Ik niet hoor, noem het maar leedvermaak :D

 

http://www.voetbalprimeur.be/mobile/409395

Link naar reactie

Uiteraard, maar heb jij medelijden met Anderlecht die nu liggen te janken omdat een van hun jeugdspelers gratis naar Italie wil. Ze zitten steen en been te klagen terwijl ze juist hetzelde doen.

Ik niet hoor, noem het maar leedvermaak :Dhttp://www.voetbalprimeur.be/mobile/409395

Medelijden is een groot woord. Maar in dit geval spreken we over contractbreuk van de ouders. En omgekeerd vind ik het fantastisch dat er bij anderlecht de laatste jaren zo veel jongens zijn doorgebroken. En bij brugge, genk, lierse, ...

Link naar reactie

Medelijden is een groot woord. Maar in dit geval spreken we over contractbreuk van de ouders. En omgekeerd vind ik het fantastisch dat er bij anderlecht de laatste jaren zo veel jongens zijn doorgebroken. En bij brugge, genk, lierse, ...

Neen, het is foefelen van Anderecht dat die jongeren toch een contract tracht aan te smeren terwijl het wettelijk niet mag ;)

 

En verder zou ik het ook tof vinden dat die jongens zouden kunnen doorbreken bij de clubs waar ze opgeleid werden.

 

Of en daar draait het natuurlijk om dat ALLE clubs vergoed zouden worden als ze een topspeler afleveren. Het systeem bestaat al: bij latere transferts krijgt de eerste club een percentage van de meerwaarde.

Link naar reactie

Standard, dat heb je als er 1 sponsor de baas is. Als die een uitverkoop doet en je hebt geen deftige ploeg meer, dan kan ook de beste trainer er niks meer aan doen.

 

Anderlecht gaat nu in de Euro League spelen. Dat is de competitie waar ze thuishoren, als ze niet teveel Engelse, Spaanse of Duitse ploegen tegenkomen kunnen ze daar wel wat doen.

Link naar reactie

Neen, het is foefelen van Anderecht dat die jongeren toch een contract tracht aan te smeren terwijl het wettelijk niet mag ;)

 

zever, gezever. Als het wettelijk niet mag, moet je maar geen contract tekenen. Ik volg de club hier. Het zal wel door een of andere rechter tegen gesproken worden, je vindt onder die bende criminelen altijd wel iemand die je voor je kar kan spannen.

 

 

En verder zou ik het ook tof vinden dat die jongens zouden kunnen doorbreken bij de clubs waar ze opgeleid werden.

Leuk voor zo'n jongen zeg, dan breekt ie door bij Lommel en moet ie daar blijven spelen van jou. Vergeet die topcarriere dan maar.

 

 

Of en daar draait het natuurlijk om dat ALLE clubs vergoed zouden worden als ze een topspeler afleveren. Het systeem bestaat al: bij latere transferts krijgt de eerste club een percentage van de meerwaarde.

 

 

Dat zou inderdaad het meest faire systeem zijn. Ik ben daar zéker niet tegen. Maar je weet zelf dat dit niet realistisch is. Je bekijkt het veel te romantisch. Het draait in voetbal niet om de clubs of de voetballers of de clubliefde. Het draait om geld. Het is de perfecte weerspiegeling van de maatschappij. Ik vind het eigenlijk steeds weer zo vreemd dat mensen altijd maar vrolijk enthousiast bijbouwen aan die uitsluitende maatschappij waarbij je de toegang tot onze maatschappij moet kopen, maar als het dan gaat over hun clubje, moet alles ineens weer eerlijk zijn in het voordeel van de kleintjes. Een vreemde kronkel vind ik dat.

 

Ik ben daar niet tegen hoor. Zoals ik al zei, ik heb niks met Anderlecht of Barcelona of Aalst. Van mij mag Aalst kampioen spelen. Ik ga ook niet naar het voetbal kijken en kijk het amper op TV (soms eens een halve match op het EK/WK van oranje of de rode duivels), ik vind het een interessant fenomeen in onze maatschappij. En als een Belgische of Nederlandse club speelt, lees ik altijd wel graag dat ze gewonnen hebben. Maar ik kan zo'n wedstrijd niet helemaal uitkijken, dan verveel ik me.

 

Ooit ben ik wel eens in het nieuwe stadion van Gent naar een wedstrijd gaan zien (Gent-Cercle) en ik vond dat een hele leuke belevenis. Mocht ik geld op overschot hebben, kocht ik me misschien wel een business seat in een stadion van een grote club. Die beleving er rond, vind ik wel leuk.

 

Ik denk wel graag eens mee (waar heb ik géén mening over hé :) ) over hoe onze kleine competities beter kunnen. En hoe de kleinere competitie in onze kleine competitie het spelplezier terug kunnen boven halen in plaats van die verkrampte stress. (ik ben ooit eens met Peter Rufai aan een voetbalproject begonnen. Hij als spelersmakelaar en ik wat andere dingen. Dan zijn we verschillende clubs gaan bezoeken en spreken met bestuur en managers. De stress kon je bij sommige clubs gewoon van de muren schrapen.)

 

Maar uiteraard is dat allemaal retorisch, niemand is ook maar één bal geïnteresseerd in oplossingen. Enkel in een oplossing om als enige meer geld te verdienen. Of je nu Club Brugge of Konigshooikt heet.

Link naar reactie

zever, gezever. Als het wettelijk niet mag, moet je maar geen contract tekenen. Ik volg de club hier. Het zal wel door een of andere rechter tegen gesproken worden, je vindt onder die bende criminelen altijd wel iemand die je voor je kar kan spannen.

Nu volg ik jou niet meer. Je mag contracten tekenen zoveel je wil, maar als die niet wettelijk zijn, zijn ze nietig. Mag jij een contract tekenen waarbij je toezegt dat je 12 jarige zoon op zijn 16 jaar bij de Colruyt gaat werken? Ik dacht het niet.

En onder dat contract staan 2 namen. De ouders zijn misschien zo naïef om te denken dat het wettelijk is, maar Anderlecht weet verdomd goed dat het niet mag. Als ze er een rechtszaak van maken is er een goede kans dat ze zelf veroordeeld worden.

 

 

Leuk voor zo'n jongen zeg, dan breekt ie door bij Lommel en moet ie daar blijven spelen van jou. Vergeet die topcarriere dan maar.

Vervang Lommel door Anderlecht en Anderlecht door Chelsea. Pot en ketel, dat is al wat ik wil zeggen.

 

Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Mattheus VII vs. 12 en Luc. VI, 31 ;)

 

Overigens kan het mij net zoals jij niet zoveel schelen. Ik kijk bijna enkel naar de Belgische Nationale ploeg. De Belgische competitie volg ik in de gazet en het Internationaal clubvoetbal vanaf de halve finales of zo (en dan nog).

Link naar reactie

Ghogh ja, hoe verschillend is dat met het kussen van een penning van Sint Rita voor de match of altijd met dezelfde onderbroek willen voetballen? :)

 

Haha jij bent volgens mij geen voetballiefhebber. :e002:

 

Maar ik moet toegeven dat het soms rare vogels zijn met hun, van elkaar gekopieerde, gebaartjes en hun zogenaamde gebeden aan een of andere godheid.

Link naar reactie

Helemaal mee eens. Mijn allergie is ongeveer op dit moment begonnen:

 

cms_retina.full_cover.jpg

 

Klootzakken zijn het, Nederland verdiende het om door te gaan. Die Romario heb ik een paar hartgrondig uitgescholden vanaf de tribune van de Galgewaard. Liep die etter (met zijn maillot en handschoenen aan)een uur te slapen op het veld, werd hij ineens wakker en schopte er twee in, geniepig baasje. 

Link naar reactie

Die Romario heb ik een paar hartgrondig uitgescholden vanaf de tribune van de Galgewaard. Liep die etter (met zijn maillot en handschoenen aan)een uur te slapen op het veld, werd hij ineens wakker en schopte er twee in, geniepig baasje. 

 

Waarschijnlijk de meest geniale voetballer die in Nederland ooit op 'n voetbalveld heeft rondgelopen. In staat om met een paar minuten werken de wedstrijd te beslissen.

 

Maar het is natuurlijk wel een etter.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...