Ga naar inhoud

De Gouden 11


Kudos

Recommended Posts

Als Standard geen kampioen wordt weet ik het niet meer, de anderen zijn zo verschrikkelijk slecht.

 

En volgend jaar is Oostende het nieuwe Zulte-Waregem. Arm Belgie.

 

De punten worden op het einde gedeeld!! Zoals SL nu speelt, blijven ze niet spelen; zie KRC Genk. ("we" dachten ook dat Sven Nijs wel wereldkampioen zou worden.....). Wat is dat toch een schitterend mens, Sven Nijs dan! "Hij heeft zilver gewonnen", dat moet je toch maar kunnen zeggen!! Respect, heb ik daar.

 

Maar.. SL is nog geen kampioen!! Hoop stilletjes op een Limburgse club.....

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

De punten worden op het einde gedeeld!! Zoals SL nu speelt, blijven ze niet spelen; zie KRC Genk. ("we" dachten ook dat Sven Nijs wel wereldkampioen zou worden.....). Wat is dat toch een schitterend mens, Sven Nijs dan! "Hij heeft zilver gewonnen", dat moet je toch maar kunnen zeggen!! Respect, heb ik daar.

 

Maar.. SL is nog geen kampioen!! Hoop stilletjes op een Limburgse club.....

Tsja Sven Nijs, hij heeft natuurlijk wel wat foutjes gemaakt, maar het toont toch aan dat als Stybar niet op de weg beginnen rijden was, hij alles met de vinger in de neus gewonnen had.

 

Veldrijden is een regionale tweederangssport en zo zijn er nog, sommige zelfs Olymisch.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Hebben jullie geen televisie in het diepe zuiden :e005: :e005: Zwaar overschatte voetballer, op zijn postuur na niks bijzonders (en hij begreep het ook niet aan het eind van de wedstrijd, tekenend).

Om jullie gerust te stellen, hij loopt bij City tussen allerlei geimporteerde houten klazen met net zo weinig voetbal gogme. Je zal toch zoveel mogen investeren en dan dit stel spelers bij elkaar verzamelen, dan moest je je heeeeeeeeel diep schamen. 

 

Tweede geruststelling, Ik ben meer gecharmeerd van Mertens, Vertonghen, Courtois (klasbak) of Witsel. En op een ander niveau Chadli en Dembele.

Maar mag ik dan ook nog melden dat de voorhoede van Belgie ook niet groots is :e010: :e010:..................het is vooral leuk dit op de reep te plaatsen  :e005: :e005:

 

Nu even alle olympische medailles afdoen, je zou er pijn in je rug van krijgen :e007: :e007: :e007:

En........ook wel fan van Bart Swings, hij probeert het toch maar, dat kunnen die laffe Noren niet zeggen.

 

En Aapmens......hij is zeker geen over het paard getilde amateur, wel over het paard getild, maar hij wordt er ruim voor betaald :e012:

Link naar reactie

Wij kennen zelf de namen niet eens van onze verdedigers.....hahaha.....zelfs Louis weet niet wie hij meeneemt. Jonge jongetjes uit onze Mickey Mouse competitie of afgedankte oudgedienden. En nog erger, onze keeper mag de handschoenen van jullie keeper nog niet eens vasthouden en dat kan fataal zijn in een eindtoernooi.

Maar misschien heb je gisteren toch CL gekeken en zag je er eentje met 0-4 winnen bij Leverkussen?

 

Je moet me ook niet te serieus nemen (maar dat weten genoeg repers al), maar wij Nederlanders vinden voetballend vermogen belangrijker dan postuur, dat heeft ons wellicht de drie WK finales laten verliezen.........hahaha, Kompany is echt een houten Klaas in de wedstrijden die ik van hem zie (Dimichelis is nog slechter), maar ik zie alleen CL en een verdwaalde interland, dus misschien vergis ik me en is hij in de PL voetballend een uitblinker. Al vind ik dat hele City een dramatisch team, allemaal grote fysieke, maar voetballend matige voetballers. Oei oei oei.....die Kolorov of zoiets, pijn aan je ogen, zo'n nietszeggende voetballer, terwijl je tientallen miljoenen te besteden heb, Lescott........moet ik echt nog meer uitleggen.

 

Maar je krijgt nog genoeg kans mij te porren en me uit te lachen, zoals je zelf aangeeft, met onze verdedigers zal een poule met de terechte wereldkampioen en een heel sterk Chili, wellicht gevolgd door een potje tegen de komende wereldkampioen Brazilië een brug te ver zijn....wij zijn nagenoeg kansloos, wonderen daargelaten.

België zit daarentegen in de slechtste poule (uit elke pot de minste) en zal vooral in de tweede ronde aan de bak moeten.

Of zijn de Algerijnen en een paar kleurloze Russen nu ineens tegenstanders van formaat......hahahaha

Link naar reactie

 

En Aapmens......hij is zeker geen over het paard getilde amateur, wel over het paard getild, maar hij wordt er ruim voor betaald :e012:

 

ik plaag ook maar wat hé :) Ik kijk amper voetbal dus ik weet niet eens of je nou gelijk hebt of niet ;)

 

effe verder plagen

 

 

Maar mag ik dan ook nog melden dat de voorhoede van Belgie ook niet groots is :e010: :e010:..................het is vooral leuk dit op de reep te plaatsen  :e005: :e005:

 

Van wat ik hier en daar lees is Hazard de laatste tijd goed bezig, maar ook dat lees ik enkel maar. Toen ik op vakantie familiebezoek in Ivoorkust (november) was heb ik uit verveling heel veel wedstrijden uit de premier league gezien (kan je nagaan hoe saai het daar was) en daar viel me wel op dat de Belgen aardig mee doen maar nu ook weer niet uitblinken. Qua voorhoede wordt Lukaku vaak geprezen, maar wat ik dan gezien heb vond ik niet zo geweldig. Benteke is gewoon een beer maar kan hij ook voetballen? Nu ja, een spits hoeft niet te kunnen voetballen, als ie ze er maar in schopt.

Dan doen Robben en Van Persie het wel een stuk beter. Man U met of zonder Van Persie is een wereld van verschil. Wie had dat kunnen denken toen ie bij Feyenoord die salonvoetballer was (maar dat is een uitspraak van een psv supporter, dus of ik hem nou op zijn woord moet geloven weet ik ook niet :) )

 

mijn droomfinale is Nederland-België maar dan zou ik toch niet weten voor wie supporteren.

 

 

Nu even alle olympische medailles afdoen, je zou er pijn in je rug van krijgen :e007: :e007: :e007:

En........ook wel fan van Bart Swings, hij probeert het toch maar, dat kunnen die laffe Noren niet zeggen.

 

oh, dus je sympathie voor sporters reikt zo ver als hun winst tegen nederlanders :) Een pool en een chinees zijn gedopeerd als ze winnen maar Swings is sympathiek omdat ie probeert. Wat als ie nou gewonnen had ... oh ja, dan werd ie getraind door een nederlander :D

 

Ik vind het in elk geval wel ongelooflijk hoeveel medailles we (ja, dan ben ik even "we" :) ) gehaald hebben in dat schaatsen. Het lijkt wel of al die goeie schaatsers van de afgelopen jaren het juiste product niet gevonden hebben stil zijn blijven staan terwijl de nederlandse schaatsers verder gegroeid zijn. Toch opvallend in een duursport.

Maar als je dan de mondialisering en de kwaliteit in de 1500m ziet, dat was echt topniveau.

Link naar reactie

Ja Aap daar kunnen we als nederlanders (jij ook dus)  best trots op zijn ! Die noren zijn echt scandaleus, de 10.000 is van oudser een afstand die in het noorse erfgoed is ingebeiteld. Er was in eigen land dan ook veel kritiek op dat laffe gedrag. Bart Swings heeft derhalve onze sympathie omdat hij altijd meedoet en nooit opgeeft. Ik kijk overigens graag naar de 10.000, rondetijden vergelijken, kijken naar grimassen op de gezichten. Mrs retep(zelf een goed schaatster) roept dan altijd: "hij gaat stuk". Die 10 k van gisteren was natuurlijk een hollands drama, een slechte race van ouwe Bob, een topper van spijker Bergsma en natuurlijk de ondergang van onze Sven. Swings en Lee die op het laatste moment stuk gingen..... 

Link naar reactie

ik zat op het werk, dus kon niet kijken, maar ik kon de rondetijden via het net wel volgen. Toch best spannend om die rondjes dan voorbij te zien floepen.

Verdomme, nog een lage dertiger, hij gaat het 'm flikken die bergsma :)

Link naar reactie

Hij is nog altijd beter dan de vier houten klazen van de Nederlandse ploeg bij mekaar.

 

Dat is pas een geruststelling :D

 

En nu ik erover nadenk, ik ken zelfs niet de naam van 1 enkele Nederlandse verdediger.

 

Haha, die Lecram brult natuurlijk ook maar wat (hij is een Rotterdammer en dan weet je het wel) maar zo'n postje van Zwendel daar kan ik van smullen. Daar zit toch 25 jaar frustratie in over al die triestige belgische ploegen die dan weer te schijterig speelden om ver te komen of al in de kwalificaties verloren van Moldavië, Azerbeidjan of Albanie. Dat is het verschil tussen Oranje en de belgen. Wij zeggen "we zijn de besten" en belgie (met een bredere selectie) gaat gewoon weer met 9 man op eigen helft spelen, hopen op een countertje.....  

Link naar reactie

 Dat is het verschil tussen Oranje en de belgen. Wij zeggen "we zijn de besten" en belgie (met een bredere selectie) gaat gewoon weer met 9 man op eigen helft spelen, hopen op een countertje.....  

 

dat vond ik inderdaad ook al jaren zo frappant.

 

Als nederland verloor, dan hoorde je achteraf, ja de tegenstander was gewoon beter, kan gebeuren.

 

Als belgië verloor was het de schuld van een flater van die of die, of de coach deugde niet.

 

Nu moet ik wel zeggen, dat sinds de Belgische spelers allemaal in het buitenland spelen, die lef er wel terug in begint te komen. Hazard die gewoon durft zeggen dat hij droomt van de gouden bal. Zal ie waarschijnlijk nooit winnen of Messinaldo moesten gestopt zijn en de rest gekwetst, maar het is toch mooi om te horen dat ie dat gewoon durft zeggen.

Link naar reactie

Eerlijk gezegd, voetbal kan mij gestolen worden (behalve als de Belgen spelen), net als alle andere sporten (behalve als er Belgen meedoen en dan nog...).

 

Wat mij wel opvalt is dat de Nederlanders na jaren stukken beter geweest te zijn dan de Belgen, wat ik grif toegeef, nu plots beginnen zagen over hun slechte lotingen en de goede lotingen van de Belgen en hoe middelmatig en overschat die Belgische voetballers wel zijn.

 

Dat vind ik eigenlijk nog veel leuker dan de goede resultaten van de Belgen :e005:

Link naar reactie

Dat is angst Zwendel, ik voorzie problemen voor ons elftel... :e005:  :e005: ............alles zal afhangen van onze Arjan (hopelijk gesteund door Sneijder, Strootman, Persie), als die zijn vorm heeft..............zo niet, dan gaan we ten onder.

Ik zag gisteren trouwens in de vrouwenbob trouwens twee belgische vrij snel naar beneden geraken, is dat nog wat geworden of komt daar nog een finale van?  

Link naar reactie

Die moeten vandaag nog 2 afdalingen doen.

 

Maar met alle sympathie die ik voor die meisjes heb, het moet mij toch van het hart dat het een vreselijk onbenullige sport is. Vorig jaar streden ze voor de laatste plaatsen in hun tweedehands bob, nu zitten ze met hun nieuwe bij de besten.

Als ze ergens in Afghanistan 2 goede atletes trainen en een goede bob kopen zitten die ook binnen 2 jaar aan de top.

 

Er zou eens goed gesnoeid moeten worden in die Olympische sporten.

 

Een paar weken geleden was er een hilarisch moment in Wauters vs Waes. Ze gingen snelwandelen. Ze werden daarbij getraind door 4 Begische snelwandelaars. Dat bleken dan de 4 enige Belgische snelwandelaars te zijn. En dat is dan een Olympische sport...

Link naar reactie

Die moeten vandaag nog 2 afdalingen doen.

 

Maar met alle sympathie die ik voor die meisjes heb, het moet mij toch van het hart dat het een vreselijk onbenullige sport is. Vorig jaar streden ze voor de laatste plaatsen in hun tweedehands bob, nu zitten ze met hun nieuwe bij de besten.

Als ze ergens in Afghanistan 2 goede atletes trainen en een goede bob kopen zitten die ook binnen 2 jaar aan de top.

 

Er zou eens goed gesnoeid moeten worden in die Olympische sporten.

 

Een paar weken geleden was er een hilarisch moment in Wauters vs Waes. Ze gingen snelwandelen. Ze werden daarbij getraind door 4 Begische snelwandelaars. Dat bleken dan de 4 enige Belgische snelwandelaars te zijn. En dat is dan een Olympische sport...

 

Dat had door een Hollander geschreven kunnen worden....

Link naar reactie

Groot gelijk, Zwendel, er zitten een hoop rare sporten tussen.

Ik heb dat ook vaak met roeien, daar hebben wij Hollanders ook eens flink wat medailles mee gehaald, sommigen in die boot deden het pas twee jaar. Ik geloof dat er maar een dertigtal Bobs zijn op de wereld....hahaha.....klopt echt, gewoon goede Bob en wat trainen.

 

Daarentegen zouden wij Hollanders en jullie Belgen ook goed zijn in het onderdeel dedi-jagen, individueel of in de groepsachtervolging....hahaha.....dedi marathon of de vrije kür dedi jagen......En dat leer je niet in twee jaar, dat vergt jarenlang oefening.

Link naar reactie

Eerlijk is eerlijk, na gisteren de Nederlandse clubs weer te hebben bekeken in de Europa league..........al is Kompany zwaar overschat, hij is waarschijnlijk wel beter dan onze defensieve "helden".

Wat zijn onze landen weggezakt in de Europacup......Utrecht verliest van een Luxemburgse ploeg, Feijenoord komt niet eens in buurt groepsfase, PSV eruit in poule tegen allerlei oost Europese nietszeggende ontwikkelingsploegen en gisteren Ajax compleet afgestevend tegen een Oostenrijkse ploeg. En ook de Belgische ploegen (alleen Genk blijft het verrassend goed doen in Europa league) zie ik niet meer.

Waar vroeger al de bovengenoemde tegenstanders een walk over betekende, is op dit moment alles een brug te ver. Waarschijnlijk omdat wij in onze landen geen ploeg lang bij elkaar kunnen houden, want qua nationale teams vegen we die B landen wel van de mat.

Link naar reactie

Er was een tijd dat Anderlecht, Standard en Brugge alle goede spelers uit België konden kopen. Nu krijgen ze van hetzelfde laken een broek: hun goede spelers zitten in het buitenland nog voor ze 20 zijn (Hazards, De Bruyne, Courtois, Lukaku,...).

 

Vroeger konden ze de beste buitenlanders binnenhalen (Rensenbrink, Haan,...) en nu moeten ze het met tweede- en derderangsvoetballers doen. Al het geld zit nu in Engeland, Spanje, Duitsland; Italie en Rusland en de Europaleagues zijn een onderonsje tussen die 5 landen geworden.

 

Gelukkig zijn er nog de nationale ploegen (en de nationale competitie als je daar nog een club hebt).

Link naar reactie

België - Ivoorkust

Ik heb de match gezien. 'Brol' zou ik dit zeker niet noemen.

 

Euforie bij 2 goals voorkomen, dan een eerste doelpunt tegen en op de valreep nog de gelijkmaker (door slecht uitspelen) ...    Op dergelijke manier 't deksel op de neus krijgen is ontmoedigend. :e011:

 

De talrijke wissels waren beslist niet bevorderlijk voor de organisatie/verdediging van de Duivels.

Alvast een goede les voor Wilmots.

Link naar reactie

Heb het laatste gedeelte uitgesteld bekeken/doorgespoeld.

 

De tweede goal van Belgie was een lucky goal. De eerste goal van Ivoorkust was verschrikkelijk slecht verdedigen van Belgie en de laatste goal was weer een lucky goal maar ook gevolg van nogal wat paniekvoetbal.

 

Nu is Ivoorkust zeker geen slechte ploeg, maar er zijn er zo een stuk of zestien in Brazilie en het gaat dus op kleine details aankomen om verder te geraken. Zoals organisatie.

En het wordt daarom stilaan tijd dat er met een basisploeg gespeeld wordt om de automatismen erin te brengen. Er is dacht ik nog maar 1 oefenmatch, dus liefst geen experimenten meer.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat was gisteren feest. Bij mijn schoonzus gaan kijken. Vanaf de 2-1 stond het kot in brand :D

 

Nu ja, misschien maar goed dat dit gebeurt, dan blijven ze scherp. Als ze iedereen met 5-0 naar huis spelen, dan liggen ze er gegarandeerd uit in de eerste ronde, nu mogen ze niet te hoog van de toren blazen. Hopelijk weet luxemburg ook een gelijkspel uit de brand te slepen, dat zal ze nog meer op scherp zetten.

 

Ik vond de inbreng van naingolan en Van Den Borre niet zo'n slecht idee. VDB en Alderweireld liggen wat in balans, waar aldi dan het voordeel heeft in een topclub te spelen trainen, maar VDB het voordeel heeft dat ie een echte rechtsachter is. Als VDB zich in de play offs kan manifesteren en de ploeg op sleeptouw nemen, zou ik voor VDB durven gaan. De vraag is of ie dat kan in dit zwalpend anderlecht.

 

Naingolan is een kuitenbijtertje. Had wel veel foute passes in huis, maar wel een doordouwer. Ik zie hem meer een type steven defour dan een type fellaini. Ik zou hem toch maar meenemen en hopen dat Defour ook weer begint te spelen. Geen toppers, maar wel nuttig voor het team.

 

Wat verdient die Benteke trouwens, om zo'n bal over te schoppen, wil ik ook wel dat bedrag krijgen, dat durf ik nu met recht en reden zeggen .. dat lukt mij ook nog wel (als ik niet eerst een spurtje van aan de middenlijn moet doen om dan voor goal te staan, hef even de buitenspelval op en laat me daar al postvatten ;) )

 

Vertonghen linksachter ... ik volg het zo niet in Engeland, maar moet die jongen nou niet gewoon centraal staan?

 

de Bruyne was nergens. Hier en daar eens een goeie pass en verder overal lopen, maar echt een wereldflits hebben we er niet van gezien.

 

Laten we dit team maar niet overroepen. Best een goed elftal, maar toch wel een maatje te klein voor de echte top. Als de kwartfinale bereikt wordt is dat al een mooi resultaat.

Link naar reactie

Echt prachtige 25 minuten gezien in de eerste helft met als enigste minpunt dat Fellaini 3 goede kansen miste, maar wat een voetbal. Na de rust verwaterde het, de ongelofelijke misser van Benteke ( Hij werd gisteren bekroond in Engeland met de grootste Internationale misser allertijden ) en de lucky goal van Naingolan.

 

De rest van de tweede helft was een sof mede door de vele wissels ( een onzichtbare Hazard, Debruyne veel minder accuraat, Kompany nonchalant in vergelijking met de grinta van de eerste helft, en Mertens op een andere plaats ). VdenBorre en Pocognoli zijn zeker geen meerwaarde. Als ik moet kiezen tussen Naingolan en Defour, geef mij maar de laatste. En ja, dan krijg je nog twee vermijdbare goals tegen... domper. En dan zijn er de interviews direct na de match waar Debruyne 4x in 2 minuten zegt dat het niet erg is, dat het een oefenmatch is, enz. Geen zweem van ontgoocheling.... Blij dat ik niet heb moeten betalen voor een ticket, of gegokt heb bij de Chinees om de hoek.

 

Soit, tijd om automatismes te kweken met de basiself mét ( een frisse) Fellaini en Dries Mertens als eerste invaller die iedereen pijn kan doen met zijn invalbeurt voor Debruyne of Hazard. En vooral tijd om te kiezen voor een vaste verdediging. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Vandaag de tv op Wolfsburg-Bayern gezet om eens naar de Bruyne en Bayern te kijken. Jeeezes, je denkt dan Wolfsburg heeft een budget dat 3 maal groter is dan dat van Anderlecht, dus dat zal wel een interessante match zijn.

 

Mijn oor 1-6.

 

Maar dan ga je even naar het budget van Bayern kijken. Ha ja dat is 10 maal dat van Wolfsburg,. En zij hebben bij lange na niet het hoogste budget in Europa. De Belgische competitie is op Europees niveau 1e provinciale.

Link naar reactie

Bayern is dan ook echte top. Schat ze nu hoger in dan Real en Barcelona.

Daar twijfel ik niet aan, het is maar dat ik nu eens gaan kijken ben naar de budgetten. Ik wist al dat er een verschil was, maar niet dat het zo absurd was.

Real Madrid heeft een budget dat 100 maal groter is dan dat van Anderlecht. Dat van Bayern is 30 maal hoger. Die kunnen gewoon alle spelers die er in Belgie rondlopen opkopen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...