Ga naar inhoud

De Gouden 11


Kudos

Recommended Posts

Een incidentrijke match van Club Brugge! Met 9 de match uitgespeeld... :e010:

 

Club heeft de kans laten liggen -Standard had tevoren gespeeld en een gelijkspel afgedwongen- om alleen aan de leiding te komen.

Door hun verlies staat Club nu op 2 punten.

 

Standard is ook niet goed bezig; tweede puntenverlies op rij.

Eerst een match verloren en nu een gelijkspel (hadden hier meer afstand kunnen nemen van Club).

 

't Ligt allemaal kort bij elkaar. Volgende week Standard leider af ?

Eén match volstaat: Standard verliest, Club wint en 't is zover.

 

Voorts zie ik Club dit jaar eerder kampioen spelen dan Standard of een andere ploeg!

Link naar reactie

ik ben nu niet speciaal supporter van Anderlecht, maar als ik zie hoeveel jongeren ze de laatste tijd gebracht hebben (naar ajax model, maar nog nét niet) en hoe ze investeren in hun jeugdopleidingen, mogen ze van mij kampioen worden.

 

Al is club ook goed bezig met hun jongeren, er staan er nu ook weer een pak aan te komen en standard blijft niet ver achter.

Link naar reactie

Anderlecht is notoir voor het stelen van beloftevolle jongeren bij kleine clubs.

Als die clubs niet in eerste klasse spelen kunnen die namelijk kostenloos vertrekken. Als ze in eerste klasse spelen moet er betaald worden. Van klassejustitie gesproken...

 

niet alleen anderlecht doet dat hoor. Maar sinds ze in neerpede zo'n mooi centrum hebben weg gezet, durven ze ook met die jeugd iets doen in het eerste elftal. Iets wat Ajax (en andere clubs in Nederland) al jaren durven. Jonegeren laten doorbreken. Genk is daar wat mee begonnen, maar toen bleek dat ze die jongens ook overal weg gekocht hadden. (De bruyne, die gast van porto wiens naam me nu ontschiet, ...)

 

nu goed, ik ben geen supporter van Anderlecht maar ik vind het schitterend wat ze nu doen met de jeugd. Of die nu van de brusselse pleintjes of van de mechelse komt, ze kunnen doorgroeien in een topclub of worden uitgeleend/doorverkocht en zo worden de spelers er ook beter van (verboom, malanda, de man, ... )

Link naar reactie

Ik denk dat er in Belgie in tweede en derde klasse weinig spelers zijn die geen prof zijn. Toch kunnen beloftevolle jongeren er kosteloos weggehaald worden. Is al dikwijls aangeklaagd, maar de topclubs blokkeren dat uiteraard terwijl zij zelf dik geld verdienen aan die jeugdspelers die ze kosteloos stelen.

 

ah, dat wist ik niet. Mja, ik ben persoonlijk nu wel tegen al dat geld in voetbal, maar als je dan toch het financiële laat primeren in deze mensenhandel, dan moet het inderdaad eerlijker verlopen dan dit.

Link naar reactie

Dat zijn meer supportersaandelen. Ik geloof niet dat een aandeel Ajax veel dividend heeft uitgekeerd/erg gestegen is in waarde.........

 

klopt wat retep zegt, lijkt me persoonlijk nu niet zo'n goede belegging. Dit is een perfect voorbeeld van hoe je niet al te snuggere mensen nog meer geld kan laten ophoesten om je luxe te blijven bekostigen en dat met een mooi waanidee. Maar goed, geen medelijden, dan haden ze daar maar over moeten nadenken.

Link naar reactie

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131021_021

 

ik snap die heisa allemaal niet hoor. Laat de politie ergens een stadion huren, die gasten toelaten, wat wapens er in gooien en de deur op slot. Een weekje later kunnen we nog eens gaan zien wie we met een nekschot uit het lijden moeten verlossen. Dan wat ongebluste kalk er over en ergens in een put kieperen. Moest mijn zoon zo'n "supporter" worden, ik zou me zo diep schamen dat ik zelf nog wel het nekschot zou willen uitdelen.

 

Allemaal op de boot en in Australië afzetten.

Link naar reactie

Belgisch clubvoetbal. Een feest voor masochisten.

 

Ook ffe naar Real Madrid Juventus gekeken. Twee ploegen doe eigenlijk failliet zijn, maar die overeind gehouden worden door twee landen die eigenlijk ook failliet zijn en door onze steun overeind gehouden worden.

 

Ons Belgen en Nederlanders zouden eigenlijk massaal moeten supporteren voor Spaanse en Italiaanse ploegen. Het is ons geld.

Link naar reactie

Belgisch clubvoetbal. Een feest voor masochisten.

 

Ook ffe naar Real Madrid Juventus gekeken. Twee ploegen doe eigenlijk failliet zijn, maar die overeind gehouden worden door twee landen die eigenlijk ook failliet zijn en door onze steun overeind gehouden worden.

 

Ons Belgen en Nederlanders zouden eigenlijk massaal moeten supporteren voor Spaanse en Italiaanse ploegen. Het is ons geld.

 

dat anderlecht met 5-0 verliest, och ja, kan al eens gebeuren. De mos heeft ook eens met PSV van Ajax gewonnen met 5-1 (of zoiets toch). Dat maakt voetbal leuk.

 

Dat de ene ploeg meer geld heeft dan de ander, is ook maar normaal.

 

Maar die financiële wanpraktijken, vind ik moeilijker te verdragen. Ploegen die tot over hun plopmuts in de schulden zitten kunnen spellers van 100 miljoen kopen omdat ze dat met de shirt verkoop misschien wel weer terug verdienen. Dan gaan ze failliet en is er wel een bank die hen redt, die zelf ook weer met belastinggeld wordt gered omdat niemand de caroussel wil stoppen.

 

Nu goed, waar zeur ik over, ik kijk toch niet :D

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...