Ga naar inhoud

De Gouden 11


Kudos

Recommended Posts

Ik ga zijn trieste blik missen. Het lijkt dit jaar niet echt te lukken met Nederlandse coaches in de Belgische competitie ( Been, VdBrom,... en vorig jaar Jans, Van Veldhoven,... ).  

Was toch wel straf dat hij dit seizoen nog altijd geen typeploeg had gevonden. 

 

Soit, had je mij na 1 maand competitie gevraagd wie eerst zou vliegen, dan had ik Luzon geantwoord. Tsja.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Was gisteren idd al sprake van op voetbal insite, nu ja een team met twee goede spelers en de rest  middelmaat: eerste ronde overleven wordt een kunststukje, verder komen een onmogelijkheid.

 

op de meeste tornooien stijgt er altijd wel iemand boven zichzelf uit dus dat zou ook zo maar kunnen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Natte aap

ik zou het wel leuk vinden. Eerst gaan die kutsupporters van niks wat amok staan maken terwijl de echte supporters het hoofd koel hielden. Die Duchatelet moest en zou buiten gegooid worden. En nu dat ie kampioen speelt is ie ineens de held. Dat zou ik toch een zeer fijne ontwikkeling vinden :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Standard Aap, samen met Kudos/Modan op de tribune, zwaaiend met rooie vlaggetjes ?

 

geen-enkele-ploeg-aap. Het maakt me geen bal uit wie er kampioen wordt. Meestal heb ik wel sympathie voor de grootste omdat het een nationale sport is om voor de underdog te zijn. En als dat je eigen ploeg is, dan is dat vijfduizend procent terecht, maar als dat een andere ploeg is, kan me dat geen lap schelen, dus dan liefst een grote naam al was het maar omdat ik het underdogprincipe een misplaatst gevoel van gebrek aan zelfvertrouwen en eigenheid vindt. Dus ik ben meestal blij als Ajax, Feyenoord, PSV, Anderlecht, Brugge, Standard kampioen speelt. Maar als dat nou vorig jaar zulte was geweest, dan had ik er ook niet van wakker gelegen. Ik ben zowiezo toch meer een koersliefhebber dan een voetballiefhebber.

Link naar reactie
Gast Natte aap

waarschijnlijk is dit geen 1 aprilgrap.

 

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140401_023

 

deze idioot mag dus blijkbaar een tegenstander tegen de grond meppen zonder straf. Klaagt dan nog steen en been en wil een andere speler voor het gerecht dagen omdat ie zijn carriere zou vernield hebben maar loopt vier weken later weer vrolijk alsof er niks gebeurt is en heeft dan na alles wat er gebeurt is het brilliante idee om zelf iemand onder de grond te schoffelen met een tackle waar je je been mee kan breken.

 

en dan krijgt ie maar 2 speeldagen schorsing? Levenslang schorsen is de enige strafmaat die hiervoor geldt.

 

Awel, het is nu echt om dit soort crapuul dat ik minder en minder graag naar voetbal kijk. Wat mij betreft verkopen ze die carcela maar rap terug aan de russische ijskelders. Geef hem maar gratis weg. Van zo'n lui krijg ik stenen kloten. Slecht voorbeeld voor de jeugd. Afvoeren. laat mauser er maar even op los.

Link naar reactie
Gast Natte aap

mja, standard is voor mij toch de ploeg van Gerets, Renquin, Van Moer, Van Damme, ... van die binken waar je mee naar de oorlog kan. Hard, niet verlegen om een stevig duel, maar toch fair. Niet van die straatjanetten zoals carcela. Gadver, ik krijg al akelige rillingen als ik zijn naam nog maar typ.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Arie Haan en Simon Tahamata !

 

kijk, zo'n tahamata was toch al van een heel ander kaliber dan zo'n carcela. ook een frêle voetballer, maar die kon toch wel ballen hoor.

Link naar reactie
Gast Natte aap

belachelijk. Dat men eerst de financiële fairplay eens in voegen brengt. Of beter nog, geen financiële fairplay maar gewoon failliet verklaren als het geld niet beschikbaar is en de schulden groter zijn dan de inkomsten.

 

En wat die kinderhandel betreft, daar is ook een eenvoudige mouw aan te passen. Als ik het zusje van mijn vrouw over wil laten komen om in België te laten studeren, moet ik een document ondertekenen ten lasteneming. Dat betekent dat ik àlle kosten op mij zal nemen wat dat zusje veroorzaakt. Kost en inwoon, dokter, studiekosten, repatriëring, etc ... Dat men dat ook invoert voor voetbalclubs die kinderen uit een vreemd land gaat halen. Ouders meepakken, ten lasteneming. Dan is er toch geen kinderhandel? Of denk je dat zo'n Barcelona die kinderen gaat ontvoeren ginder?

Gewoon een europese wet maken die stelt dat je talenten mag opleiden, de kosten daarvan betaalt en als het kind blijkt niet zo'n groot talent te zijn als gedacht kan ie ofwel ergens anders in Europa heus wel aan de bak of de ploeg betaalt de repatriëringskosten en dan heeft dat kind jarenlang een goede scholing gehad, alle kosten betaald en kunnen doen wat ie het liefst doet. lekker ballen bij de grootste club van de wereld (als dat dan niet blijkt Patro-eisden te zijn)

 

much ado about nothing. Die Afrikaanse kinderen zouden er hun beide benen voor afsnijden om bij een europese club te mogen gaan testen. Allez, ja, dat van hun benen is dan misschien niet helemaal ... je snapt me wel.

Link naar reactie

Het probleem natuurlijk is dat men in landen als Spanje gewoon vrolijk alle regels aan hun laars lapt. Erger nog, Spanje zelf houdt die ploegen overeind terwijl ze zelf failliet zijn.

Denk je dat de Spaanse justitie iets gaat doen als Barcelona of Real Madrid de kinderrechten creatief toepast?

 

En die clubs hebben zoveel geld dat ze alle spelers van Anderlecht, Club, Genk en Standard kunnen opkopen zonder dat ze daar iets van voelen. En de grote vraag is waar dat geld vandaan komt. Barcelona wordt gesponsord door de oliesjeiks en Atletico Madrid godbetert door Azerbeidjan, dus waarschijnlijk door de lokale maffia.

Link naar reactie
Gast Natte aap

nochtans is dat wel de meest voorkomende weg van de gemiddelde Afrikaanse voetballer. Iedereen komt nar hier met het idee de nieuwe pélé (abedi ;)) of drogba te worden. De meesten zullen het niet verder schoppen dan Belgische tweede of derde klasse. Kijk maar eens naar de school van J-M Guillou (ofoeschrijvdeda?) daar zijn een paar toppers, een paar subtoppers, maar de meerderheid hoor je niks meer van (en toevallig weet ik dat omdat het Ivorianen zijn en kennen we er een aantal van :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het probleem natuurlijk is dat men in landen als Spanje gewoon vrolijk alle regels aan hun laars lapt. Erger nog, Spanje zelf houdt die ploegen overeind terwijl ze zelf failliet zijn.

Denk je dat de Spaanse justitie iets gaat doen als Barcelona of Real Madrid de kinderrechten creatief toepast?

 

En die clubs hebben zoveel geld dat ze alle spelers van Anderlecht, Club, Genk en Standard kunnen opkopen zonder dat ze daar iets van voelen. En de grote vraag is waar dat geld vandaan komt. Barcelona wordt gesponsord door de oliesjeiks en Atletico Madrid godbetert door Azerbeidjan, dus waarschijnlijk door de lokale maffia.

 

je hebt absoluut gelijk, maar dan zit het probleem hem niet in de oh zo gepopulariseerde kinderarbeidsreden, maar in het feit dat Europa niet voldoende slagkracht heeft in dergelijke omstandigheden.

Daarom was mijn punt ook, stop er niet mee om al die Afrikanen hier te testen en te laten meevoetballen, maar zorg dat de wetgeving daarrond in orde is.

Link naar reactie

je hebt absoluut gelijk, maar dan zit het probleem hem niet in de oh zo gepopulariseerde kinderarbeidsreden, maar in het feit dat Europa niet voldoende slagkracht heeft in dergelijke omstandigheden.

Daarom was mijn punt ook, stop er niet mee om al die Afrikanen hier te testen en te laten meevoetballen, maar zorg dat de wetgeving daarrond in orde is.

Jamaar het gaat hier niet over Afrikanen, die kunnen er in de meeste gevallen enkel maar beter van worden.

 

Ze zitten gewoon spelers van andere Europese (sub) toppers weg te halen. Een 11 jarige bij Anderlecht als ik goed gelezen heb.

 

En er zijn dus regels voor, maar ze lappen ze gewoon aan hun laars.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Jamaar het gaat hier niet over Afrikanen, die kunnen er in de meeste gevallen enkel maar beter van worden.

 

Ze zitten gewoon spelers van andere Europese (sub) toppers weg te halen. Een 11 jarige bij Anderlecht als ik goed gelezen heb.

 

En er zijn dus regels voor, maar ze lappen ze gewoon aan hun laars.

 

dat zijn inderdaad kwalijke praktijken. De wetgeving dient hier ook een stokje voor te steken en op te volgen uiteraard.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...