Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Gisteravond, nou ja, nacht, ging ik naar een nachtwinkel om nog een kleinigheidje halen. Een doodnormale gang van zaken zou je zo denken. Echter niet voor de lokale staatsmilitie die hier de buurt onveilig houdt. Op de terugweg naar huis stopt een patrouillewagen - ik had hem nog niet zien aankomen - achter mij, ik kijk eens om en zie dat het 2 leden van die knokploeg zijn. Nu ja, voor mij geen vuiltje aan de lucht. Maar daar dachten die dienders dus weer anders over dan ik. Ze hielden mij zowaar staande en vroegen naar legitimatie. Mij! Wat denken die patsers eigenlijk? Die ene was dan nog eentje die zo weggelopen leek uit De Wever zijn persoonlijke Schutzstaffel. Kaalgeschoren, met een dreigende houding inclusief nijdige grimas en mij bevelend om mijn handen uit mijn zakken te houden.

Ik ben daar allerminst mee opgezet. Is het daarvoor dat er geld van mij onder dwang wordt geëist? Om gewapend tuig te laten rondkoersen en burgers lastig te vallen? Luizige ambtenaren.

Daaraan zie je wat een ongewapende bevolking kan overkomen...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dappere... :e007:

 

Ik had mijn ID niet bij. Was toch maar een kwartier onderweg. Ik vraag mij af wat het nut daarvan is om iemand staande te houden die op weg is naar huis. Wat mij betreft ontslaan ze die 2 derderangsmachtswellustelingen.

 

Ze kregen van mij wel een een mooi vingergebaar voor het zomaar aanbieden van hun diensten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, was het maar zoals in die Sweiz. 

Kijk naar boer bundy uit Nevada, daar kwamen de keffers van Oboemba om zijn grond in te pikken. Hij en zijn handlangers toonden eens dat niet alleen die keffers een M4 carbine ter beschikking hadden en ze konden terug naar Washington afdruipen. Of terug naar welk hol ook,waar ze uitgekropen kwamen.


Geinige prentjes posten kan je wel he Crembofan, maar daadwerkelijk een argument aanbrengen waarom ze het recht hebben om iemand die op weg naar huis is, zomaar staande te houden en toe te blaffen...

De DDR is reeds lang opgeheven dacht ik...
 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

O ja, nog een aardigheidje: omdat ik dus geen ID bijhad, raadpleegden die 2 paljassen hun databank. Mijn gegevens die ik hun vertelde bleken te kloppen met hetgeen opgeslagen is in hun databank. Waarop de meer bureautype lijkende huisvaderwijkagent verder nog het lef heeft om te vragen waarom ik deze weg naar mijn huis neem en niet een andere weg...

Nou zou ik mij nog moeten gaan verantwoorden waarom ik een bepaalde route neem. Klootzakken. En dat is allemaal volk dat eigenlijk het kaf is in het onderwijs, waar er niks van wordt en om niet in de criminaliteit te verzeilen, worden ze dan maar flik.

Niet mijn schuld hé dat die treiteraars niets om handen hebben tijdens hun dienst. Dat ze dan strips lezen en anderen met rust laten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Op facebook werd een cartoon van mij bestempeld als "kwetsend". Een of andere verwaaide sul stoorde zich blijkbaar aan een tekening van mij.

Serieus...met wat houden dergelijke mensen zich feitelijk bezig...?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is een cartoon waarbij een bankier die de verpersoonlijking is van het bankwezen via de ECB, een argeloze burger op een nogal vleselijke manier onderwerpt... :e007:

Blijkbaar zijn er sukkels die zoiets aanstootgevend vinden...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ondanks dat veel mensen de bankaire sektor niet echt als bedreigend, oplichtend en rovend ervaren kun je toch stellen dat er met het gezegde gespeeld wordt...

 

retep, wat bedoel je juist met oubollig? Mijn cartoon of het feit dat er lieden zijn die zich daaraan ergeren?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1591/door_de_band_genomen_door_de_bank_genomen/

 

Toelichting

Door de bank (genomen) en door de band (genomen) hebben allebei de betekenis 'gemiddeld, gewoonlijk, doorgaans'. Deze uitdrukkingen komen allebei zowel met als zonder genomen voor. Al deze varianten zijn correct, maar in Nederland is de uitdrukking door de bank (genomen) veruit het gebruikelijkst.

Link naar reactie

Ondanks dat veel mensen de bankaire sektor niet echt als bedreigend, oplichtend en rovend ervaren kun je toch stellen dat er met het gezegde gespeeld wordt...

 

retep, wat bedoel je juist met oubollig? Mijn cartoon of het feit dat er lieden zijn die zich daaraan ergeren?

 

Nooit van Gregorius Nekschot gehoord?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja hoor. Dus je bedoelt dat het oubollig is dat zeurderige lieden komen mekkeren over een cartoon? En dat in het ergste geval er klachten worden ingediend en het wel eens tot een huiszoeking en stopzetting van activiteiten kan komen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De handeling die de ECB bankier stelt verduidelijkt nochthans het woord "bank", dat in de uitdrukking niets, met een bank als financiële instelling te maken heeft.

 

Het is gewoon het letterlijk nemen van een uitdrukking. Er wordt een dubbelzinnige betekenis aan gegeven. Zou nochthans duidelijk moeten zijn in tijden zoals deze...

Link naar reactie

Ik vond hem wel mooi getekend die cartoon.

 

als Mauser maar een beetje beroepsernst en doorzettingsvermogen zou hebben, zou hij een mooie carriere in Frankrijk als striptekenaar kunnen uitbouwen. Mits hij natuurlijk enkele commerciële toegevingen doet. Maar goed, dat pad heeft hij helaas al een tijdje geleden verlaten. Jammer, een gemis voor de stripwereld.

Link naar reactie

als Mauser maar een beetje beroepsernst en doorzettingsvermogen zou hebben, zou hij een mooie carriere in Frankrijk als striptekenaar kunnen uitbouwen. Mits hij natuurlijk enkele commerciële toegevingen doet. Maar goed, dat pad heeft hij helaas al een tijdje geleden verlaten. Jammer, een gemis voor de stripwereld.

Hij is zijn eigen grootste vijand.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

als Mauser maar een beetje beroepsernst en doorzettingsvermogen zou hebben, zou hij een mooie carriere in Frankrijk als striptekenaar kunnen uitbouwen. Mits hij natuurlijk enkele commerciële toegevingen doet. Maar goed, dat pad heeft hij helaas al een tijdje geleden verlaten. Jammer, een gemis voor de stripwereld.

Maar ik ga wel - ik ben wel nog aan het tekenen hé, wa's da nu... :e012: - zaken uploaden. Maar ik weet ook graag waarover ik grappen of kritische kanttekeningen kan maken. Hoe de zaken in elkaar zitten en niet enkel een oppervlakkig facetje aansnijden...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Deze heeft een baard, een lange baard....

Denk je? De crisis is nog steeeds bezig. Er zijn opnieuw bubbels in de maak.

 

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2014/10/10/politici-zijn-marionetten-in-handen-van-financiele-sector

 

 

Beeld het je even in. Je hoort via het nieuws dat de banken sluiten. Geld afhalen is niet meer mogelijk. Je rekeningen worden geblokkeerd. Op hetzelfde moment valt de bevoorrading van supermarkten, apothekers en benzinestations stil. Mensen slaan aan het hamsteren en plunderingen breken uit. De overheid krijgt de rellen niet onder controle. Mensen vluchten.

Het lijkt het begin van een slechte rampenfilm. Maar volgens Joris Luyendijk is het een scenario waar we in 2008 op een haar na aan ontsnapt zijn. Het heeft niets gescheeld of de economie zoals we die kenden was volledig ingestort. We hebben aan de rand van een afgrond gestaan zonder dat we het wisten.

 

In zijn lezing op het Transitiefestival bekent Luyendijk dat hij ook zelf niet inzag hoe bedreigend de bankencrisis van 2008 is geweest. Het was pas toen hij zich op vraag van The Guardian verdiepte in het wel en wee van de Londense City dat het hem daagde aan welke ramp we ontsnapt zijn.

Meltdown

Het slechte nieuws is: bovengeschetst rampscenario kan nog steeds werkelijkheid worden. Sinds 2008 is er immers niets wezenlijks veranderd. Volgens Luyendijk zitten we gewoon in een financieel interbellum:

“Een tweede financiële meltdown, vergelijkbaar met die van 2008, is erg waarschijnlijk. Banken hebben nu zogezegd scenario's klaarliggen voor wanneer het misgaat. Die scenario's gaan ervan uit dat er geld bijgedrukt wordt in het geval er financiële paniek uitbreekt. Maar dat is uiteraard geen waterdichte oplossing. Want je vertrekt dan van de foute aanname, dat je probleemloos geld kan bijdrukken. Alsof geld een soort elastiek is dat je eindeloos kan oprekken.”

“Bovendien zijn de drie grote factoren die de crisis van 2008 veroorzaakten nog steeds aanwezig. Ten eerste zit je met banken die zo groot zijn dat je ze niet kan laten failliet gaan. De bancaire sector weet gewoon dat de overheid zal bijspringen in geval van crisis. Men waant zich dus oppermachtig en dat is altijd bijzonder gevaarlijk.”

 

“Ten tweede is er nog steeds de gigantische druk van de aandeelhouders. Die aandeelhouders willen vooral winsten zien en dat zet banken aan tot het nemen van risico's of het ontwikkelen van gevaarlijke producten. We zien dat die druk van aandeelhouders geenszins is afgenomen.”

Link naar reactie

Volgens jouw is er waarschijnlijk geen enkele grap omtrent het bankaire circus geslaagd...

 

Ik ben een groot liefhebber van goede grappen over de meest uiteenlopende onderwerpen: bankiers, kanker, mijn eigen zelf of moslims. Maar het moeten goede grappen zijn. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...