Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Ik vind het echt jammer. De jachtopzichter, of however da ge da ook moet noemen, is zo'n oude pee die waarschijnlijk niet eens meer door zijn knieën kan gaan. Ik zie hem vaak in de buurt in zijn auto zitten op kijk of er nog herten of andere beesten rondlopen. Blijkbaar "jagen" ze ook door als een groep door de velden heel de laten lopen en aan de andere kant zit er dan iemand op een stoeltje met een geweer klaar om alles af te knallen. Er is ook een weekend geweest dat het uit het niets plots vol zat met everzwijnen en een week later waren ze allemaal weer weg. Ze zullen die dus waarschijnlijk ergens gehaald hebben om hier wat rond te lopen zodat ze er op kunnen schieten.

En het is zeer hypocriet om er commentaar op te geven wanneer er zoveel mensen nog massas vlees consumeren van dieren die heel hun leven lang op hoopjes naast elkaar leven maar ik vind dit jagen ook ronduit belachelijk wanneer ze het vlees zelf ni eens opeten! Die oude jager die het kwam afgeven wist nog eens ni hoe je dat eigenlijk moest klaarmaken. 

Zo jammer want in de zomer zag ik hier regelmatig beesten maar ze zitten hier continu te jagen, ik kan me niet inbeelden dat er veel gaat overblijven na het jachtseizoen

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zo'n ouwe fossielen zouden inderdaad eens een jachtongeluk moeten meemaken...een schot dat per ongeluk afgaat terwijl de loop gericht is op henzelf...

 

Die dingen gebeuren hé...maar veel te weinig...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Omdat het eenmaal nodig is in deze fysieke wereld waar er nog steeds schaarste is. Kijk, je hebt luxe, maar er is ook zoiets als levensnoodzakelijke middelen. Het gaat mij om het 2e. maar dat had je uiteraard al wel begrepen...

Link naar reactie

Je moet verlof nemen om te kunnen betogen.  Als de werkgever geen verlof toestaat dan wordt het gezien als staking en krijg je een stakingspremie/dagvergoeding van je vakbond.

 

De vakbonden beschouwen het morgen als een stakingsdag. Dus je kan niemand tegenhouden. Dit heeft wel gevolgen voor alle lonen betaald door bedrijven.

 

·         De stakende werknemer heeft geen recht op loon. => vakbond betaalt wel stakingsvergoeding voor aangesloten leden

·         De werkwillige werknemer, die zich normaal naar het werk begeeft, en daar wegens een stakingsactie zijn werk niet kan beginnen of voortzetten, heeft evenmin recht op loon.

           De werkwillige werknemer kan eventueel wel werkloosheidsuitkeringen ontvangen, maar daar moet hij dan weer naar de RVA voor gaan.

 

Gelukkig zal de blokkages in onze regio wel meevallen. Er rijden die dag immers volop treinen. :e007:  Meer nog stakers kunnen goedkoper de trein nemen dan andere pendelaars. Dit is een speciaal dagticket in promo-tarief.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Je moet verlof nemen om te kunnen betogen.  Als de werkgever geen verlof toestaat dan wordt het gezien als staking en krijg je een stakingspremie/dagvergoeding van je vakbond.

Het is dus geen staking tenzij de werkgever geen verlof toestaat.

Maar in de praktijk is het dus wel een staking want de wergevers kunnen hun fabrieken toch niet stilleggen om iedereen verlof te geven.
Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ok, de ongeschoren stakingsossen en de vuurkorfsupersocialen gaan het land lam leggen. En dan? Met wat voor concrete voorstellen zullen ze komen aanzetten?

Heeft de linkerzijde of wat er daarvoor moet doorgaan eigenlijk concrete voorstellen om energietekorten op te vangen? Meer jobs? Inflatoire maatregelen tegengaan?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Natuurlijk zal er maar "een beperkte hoeveelheid" mensen naar Brussel trekken. Op mijn kantoor hoor ik veel ongenoegen over de ultra-liberale regering maar weinig bereidheid tot acties, het is zo lekker warm achter ons computertje met onze koffie binnen handbereik.  Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het aantal arbeiders groter zal zijn. 

:e010:

 

Excuseer? Wat er liberaal is aan het tuig dat zich in de Wetstraat heeft genesteld is mij een raadsel...

Link naar reactie

Sowieso : hoe meer het land plat ligt om aan te tonen dat we de eenzijdige maatregelen van de regering Michel niet zullen slikken, hoe beter.

 

Pff. Een nationale stakingsdag kost miljarden (0.5% van BNP ? ). En die moeten dan weer ergens gevonden worden, enz. 

 

Kijk, er moet bespaard worden, en daar zijn geen duizend methoden voor. De verkiezingen hebben uitgewezen dat de meerderheid koos voor weg A. Ik ben al blij dat de regering geen volmachten inroept, of zoals vroeger, dat de munt verschillende keren gedevalueerd werd. Dat was heel erg. 

 

Nu zal een gemiddelde Belg 137€ minder verdienen. Dat is veel. Als je je plastisch laat opereren, je huis renoveert, rookt en extreem veel kilometers rijdt met een Dieselwagen, loopt dit op tot 336€. Het ABVV was zo slim om dat laatste bedrag te gebruiken als piketpaaltje. Ja, qua communicatietechnieken en propaganda moet je hen niets leren

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Zijn die treinreizigers dan stakers als ze geen verlof kunnen nemen?

 

Technisch gezien is dit al lang van te voren aangekondigd, en moet je zelf een alternatief vervoersmiddel zoeken om te komen werken. Zo niet, moet je verlof nemen. Men kan zeggen dat men dan staakt, maar die vergoeding komt dan van de vakbonden.

 

Er zijn stakers genoeg bekend die nooit gaan meestaken. Opportunisme is ook daar geen vreemd woord. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...