Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Wat een belachelijk gedoe allemaal met die achternamen...

 

 

En wat als een kind met een dubbele achternaam zelf ouder wordt? Dan kan die zelf bepalen welke naam wordt doorgegeven: die van de moeder, die van de vader, of de dubbele naam. Maar meer dan twee achternamen kan niet. In geval van onenigheid bij ouders die elk een dubbele achternaam hebben, wordt opnieuw in alfabetische volgorde gewerkt. Stel dat een vader Appelmans-Bomans heet, en een moeder Vanderveken-Wymeersch, dan zal hun kind -als ze het niet eens raken- de naam Appelmans-Vanderveken krijgen

 

Iedereen wiens achternaam met een Z begint, moet zich zo stilaan toch wel serieus gediscrimineerd gaan voelen.

 

Dub­be­le ach­ter­naam wordt stan­daard http://www.tijd.be/netto/erfenis/Dubbele_achternaam_wordt_standaard.9844427-1770.art?ckc=1&ts=1482405070
 

Link naar reactie

Wat een belachelijk gedoe allemaal met die achternamen...

 

Iedereen wiens achternaam met een Z begint, moet zich zo stilaan toch wel serieus gediscrimineerd gaan voelen.

 

Dub­be­le ach­ter­naam wordt stan­daard http://www.tijd.be/netto/erfenis/Dubbele_achternaam_wordt_standaard.9844427-1770.art?ckc=1&ts=1482405070

 

Ja inderdaad: als ze het niet eens geraken dan kop of munt is het eerlijkst.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Pfff... wééral een smartphone kwijt. Dat is al de derde in vijf jaar. En NOOIT krijg ik die terug. 
En zeggen dat ik er al een stuk of acht gevonden heb, en ALTIJD afgegeven bij de politie of een postpunt of thuis laten ophalen door de eigenaar indien die naar zijn gsm belde.
Toen ik vandaag naar mijn gsm belde wanneer ik zag dat ik hem kwijt was... was de kaart er al uit...

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Die telefoons zijn net als soldeniers: goedkoop en vervangbaar !

 

De prijzen zakken niet meer zoals vroeger, maar je krijgt wel meer mogelijkheden voor je geld. En ik koop steeds Nokia: degelijk en veel waar voor je geld. De merknaam is inmiddels veranderd door Microsoft, die de mobiele telefoon afdeling overgekocht heeft.

De Microsoft Lumia 650 die ik nu heb heeft voor 129€ even veel mogelijkheden dan de duurdere toestellen van de concurrentie.

Het is wel het Windows systeem, maar dat is geen probleem, want dat is sneller dan Android, dat wel meer apps ter beschikking heeft, maar ik ben tevreden met de apps van Windows.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

De jaarlijkse jerimiade in verband met het nijpende ingenieurstekort is er dit jaar wel heel vroeg.

 

http://m.hln.be/nieuws/binnenland/ingenieurstekort-in-drie-jaar-verdubbeld~afa2b42d/

 

Er zijn er maar liefst 4120 tekort, toch een ernstig en ontmoedigend feit voor onze glorieuze bedrijfsleiders die zich zo hard inzetten voor de maatschappij (ha, dubbelzinnig).

 

Laat ons eventjes die andere 1800-2200 ingenieurs vergeten. Ze zijn immers ouder dan 40 jaar en hun kennis is toch achterhaald...

 

In bepaalde gevallen zal dat wel zo zijn maar ik denk dat men eerder opziet tegen de loonlast en het feit dat iemand met wat ervaring vaker op zijn of haar strepen staat.

Het helpt ook niet dat veel managers weinig voeling hebben met techniek of wetenschap. Een ervaren ingenieur is dan snel een last want die gaat niet mee in het verhaal of reageren raar op hun 'challenge' of eender welk modewoord of concept.

 

Als ik kijk naar de sector waarin ik werk (stabiliteit bouwwerken) dan is het inderdaad zo dat heel veel gedaan wordt door schoolverlaters ( < 5 jaar ervaring) die nauwelijks opgevolgd worden. Een seniorprofiel is iemand met 10 jaar ervaring.

Ik hoop oprecht dat dit deze sector een uitzondering is want ik anders hou ik mijn hart vast (hopelijk niet letterlijk) als ik naar het ziekenhuis moet...

 

 

Laat me snel samenvatten: eigenlijk is er dus een nijpend tekort aan ingenieurs met zeker minder dan 17-18 jaar ervaring.

Het feit dat ongeveer de helft ogenblikkelijk kan ingevuld worden met ervaren mensen is een detail.

 

Old peeps, total losers!

 

Einde van de rant, alsook sorry.

Link naar reactie

Other sector, same story hoor :e005:

 

Samen met enkele collega's worden wij hier ook als de "rare mensen" weggezet die niet altijd mee willen gaan in weeral eens nieuwe, wilde plannen, die achteraf verkeerd uitdraaien, terwijl wij dankzij onze ervaring (anciënniteit tussen 12 en 33 jaar) ze wel voor bepaalde gevolgen gewaarschuwd hebben.

Link naar reactie

Ik denk toch ook wel dat hoe ouder je wordt, hoe minder kneedbaar je wordt, en je niet meer altijd zo vol vuur kunt meegaan in weeral die zoveelste verandering die uiteraard veel beter is dan de vorige manier van werken. En dat je je carriere ook niet meer op de eerste plaats zet.

 

In die zin kan ik dan ook wel begrijpen dat bedrijven vaak liever een jong, onbeschreven blad kiezen. Of een lichtjes beschreven, met toch wat ervaring zodat ze niet te veel kosten aan opleiding hoeven te besteden.

 

De hogere loonlast zal wel mee spelen, maar dat zal toch zeker niet altijd de hoofdreden zijn.

Link naar reactie

Ik ga grotendeels akkoord met bovenstaande, maar niet helemaal.

 

Lang gezaag kort: het zou een mix moeten zijn qua leeftijd. Maar dat tekort bestaat niet.

 

Vroeger vond ik Dilbert grappig maar sinds een tijdje vermoed ik dat sommigen dat geen grappige cartoons vinden maar eerder how-to cartoons.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De jaarlijkse jerimiade in verband met het nijpende ingenieurstekort is er dit jaar wel heel vroeg.

 

http://m.hln.be/nieuws/binnenland/ingenieurstekort-in-drie-jaar-verdubbeld~afa2b42d/

 

Er zijn er maar liefst 4120 tekort, toch een ernstig en ontmoedigend feit voor onze glorieuze bedrijfsleiders die zich zo hard inzetten voor de maatschappij (ha, dubbelzinnig).

 

Laat ons eventjes die andere 1800-2200 ingenieurs vergeten. Ze zijn immers ouder dan 40 jaar en hun kennis is toch achterhaald...

 

In bepaalde gevallen zal dat wel zo zijn maar ik denk dat men eerder opziet tegen de loonlast en het feit dat iemand met wat ervaring vaker op zijn of haar strepen staat.

Het helpt ook niet dat veel managers weinig voeling hebben met techniek of wetenschap. Een ervaren ingenieur is dan snel een last want die gaat niet mee in het verhaal of reageren raar op hun 'challenge' of eender welk modewoord of concept.

 

Als ik kijk naar de sector waarin ik werk (stabiliteit bouwwerken) dan is het inderdaad zo dat heel veel gedaan wordt door schoolverlaters ( < 5 jaar ervaring) die nauwelijks opgevolgd worden. Een seniorprofiel is iemand met 10 jaar ervaring.

Ik hoop oprecht dat dit deze sector een uitzondering is want ik anders hou ik mijn hart vast (hopelijk niet letterlijk) als ik naar het ziekenhuis moet...

 

 

Laat me snel samenvatten: eigenlijk is er dus een nijpend tekort aan ingenieurs met zeker minder dan 17-18 jaar ervaring.

Het feit dat ongeveer de helft ogenblikkelijk kan ingevuld worden met ervaren mensen is een detail.

 

Old peeps, total losers!

 

Einde van de rant, alsook sorry.

De "challenge" komt dan, of zou toch moeten ( in meer geïdealiseerde omstandigheden...) ook van de ingenieurs en technici zelve. Je haalt het zelf al aan ook: "Het helpt ook niet dat veel managers weinig voeling hebben met techniek of wetenschap." Wat weten die managers nu wat er nodig zal zijn en wat er veranderd moet worden aan bestaande concepten...?

 

Managers zijn gewoon over het paard getilde boekhouders.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...