Ga naar inhoud

🕇 Akira Toriyama (1955-2024)


cinco

Recommended Posts

Deze doet echt heel veel pijn. Het werk van Akira Toriyama heeft zo'n belangrijke rol gespeeld in mijn leven en nu nog ben ik dagelijks met Dragon Ball bezig.

 

Ik denk ook dat je makkelijk kunt zeggen dat Akira Toriyama een van de grootste striptekenaars ooit was. Dragon Ball is de grondlegger van het shonen genre. Het heeft anime populair gemaakt in het westen. Zonder dragon Ball geen Naruto, one piece of Bleach. 

 

Maar ook voor games heeft hij een zeer belangrijke rol gespeeld. Zijn art is voor eeuwig verbonden met chrono trigger en Dragon Quest. 

Games als street fighter zijn ook geïnspireerd op Dragon Ball.

Link naar reactie

Triest. Ik ben altijd al een groot Dragon Ball-fan geweest. Dr Slump staat nog steeds op m'n "ooit eens"-lijst. 

 

Hopelijk is dit niet het einde van Dragon Ball Super. (Toriyama overzag de reeks nog consequent en schreef de globale verhaallijn).

Link naar reactie

Deze tekening heb ik vrijdag gemaakt! Het nieuws was op het Nederlands tv-journaal. Ze konden enkel een oude foto van Meneer Toriyama tonen. Naar het schijnt zijn foto's van hem en interviews erg zeldzaam. Ik heb de Nederlandse boekjes van Dragonball lang gevolgd maar niet tot het einde. Doctor Slump heb ik eens bij een manga-vriend gezien, dat zag er heel grappig uit.

 

toriyama.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...