Michie Posted March 8, 2024 Posted March 8, 2024 Deze doet echt heel veel pijn. Het werk van Akira Toriyama heeft zo'n belangrijke rol gespeeld in mijn leven en nu nog ben ik dagelijks met Dragon Ball bezig. Ik denk ook dat je makkelijk kunt zeggen dat Akira Toriyama een van de grootste striptekenaars ooit was. Dragon Ball is de grondlegger van het shonen genre. Het heeft anime populair gemaakt in het westen. Zonder dragon Ball geen Naruto, one piece of Bleach. Maar ook voor games heeft hij een zeer belangrijke rol gespeeld. Zijn art is voor eeuwig verbonden met chrono trigger en Dragon Quest. Games als street fighter zijn ook geïnspireerd op Dragon Ball. Leesplezier 1 Quote
Yncke Posted March 8, 2024 Posted March 8, 2024 Een artiest die een hele grote stempel heeft gedrukt op vele media, inderdaad! Quote yncke.be
Gilles Posted March 8, 2024 Posted March 8, 2024 Triest. Ik ben altijd al een groot Dragon Ball-fan geweest. Dr Slump staat nog steeds op m'n "ooit eens"-lijst. Hopelijk is dit niet het einde van Dragon Ball Super. (Toriyama overzag de reeks nog consequent en schreef de globale verhaallijn). Leesplezier 1 Quote
cinco Posted March 8, 2024 Author Posted March 8, 2024 Zijn tekenstijl en character designs zullen ook blijven voortleven in de Dragon Quest games. Quote
cinco Posted March 8, 2024 Author Posted March 8, 2024 Dit is een degelijke video over Toriyama en Dragon Ball. Quote
Gilles Posted March 8, 2024 Posted March 8, 2024 1 uur terug, cinco zei: Dit is een degelijke video over Toriyama en Dragon Ball. Totally Not Mark had ook fantastische video's over Dragon Ball meen ik me te herinneren. Quote
Air Posted March 9, 2024 Posted March 9, 2024 Ik lees en kijk eigenlijk weinig manga/anime maar het heeft op mij zeker een grote (visuele) impact gehad. Quote .
cartoonesk Posted March 11, 2024 Posted March 11, 2024 Deze tekening heb ik vrijdag gemaakt! Het nieuws was op het Nederlands tv-journaal. Ze konden enkel een oude foto van Meneer Toriyama tonen. Naar het schijnt zijn foto's van hem en interviews erg zeldzaam. Ik heb de Nederlandse boekjes van Dragonball lang gevolgd maar niet tot het einde. Doctor Slump heb ik eens bij een manga-vriend gezien, dat zag er heel grappig uit. Air and Michie 1 1 Quote
cartoonesk Posted March 11, 2024 Posted March 11, 2024 Hommage door Nob en fan-arts door Midam. Peter Motte 1 Quote
Michie Posted March 11, 2024 Posted March 11, 2024 Zover ik weet is dit de laatste foto van Akira Toriyama Bertus and cartoonesk 2 Quote
cartoonesk Posted March 12, 2024 Posted March 12, 2024 18 uren geleden, Michie zei: Zover ik weet is dit de laatste foto van Akira Toriyama Quote
Recommended Posts