Ga naar inhoud

Wie Volgt Er Het Manga Forum?


Gast Natte aap

Recommended Posts

Ik vroeg me gewoon af wie er hier af en toe eens een blik werpt op het manga forum.

 

Bilal, Timhardt, Olsimar, Gilles en ik. Die heb ik hier al voorbij zien komen en iets posten. Mangalezertje hoop ik ooit nog eens terug te zien (als hij/zij niet meer boos is op mij).

 

Maar verder? Wie lurkt hier nog? Wie is er geïnteresseerd in manga?

 

Just asking.

Link naar reactie

't is maar omdat ik de vraag op de homepagina zag staan dat ik hier effe kom. Maar in het Manga forum kom ik eigenlijk nooit, neen. Comics forum ook niet zo vaak.

 

en is dat omdat je geen manga's (en comics) leest? Of een andere reden? Of gewoon gewoon :)

Link naar reactie

(Nu ben ik weeral hier.)

Ik heb wel enkele manga's, ik sta er niet afkerig tegenover. Maar ik volg dit forum gewoon niet.

Comics lees ik veel, maar dat forum volg ik ook niet. Ik denk dat dat komt omdat het aantal verschillende posters daar klein is, waardoor het meer een privé clubje is, en daarin voel ik me niet zo goed thuis.

Van dit manga forum heb ik mij nog totaal geen beeld gevormd, omdat ik er eigenlijk nog nooit echt in rond gekeken heb.

Link naar reactie

Ik volg het Manga forum ook...

ik post alleen niet zo veel...

:)

 

geen probleem, ook lurkers zijn welkom hoor :) Blijf gerust lezen, da's niet erg. En als je toch eens wat wil posten, feel free to feel free :D

Link naar reactie

Ik! Ik ben een alleslezer, maar manga is iets wat ik zeer, zeer graag lees, om zijn epische karakter, maar ook om de spitsvondige verhalen en de uitgediepte karakters. Mijn verzameling is sterk groeiend (wat manga betreft)

 

ja uil, jij stond in het originele lijstje in mijn eerste post al tussen :D

Link naar reactie

 

Comics lees ik veel, maar dat forum volg ik ook niet. Ik denk dat dat komt omdat het aantal verschillende posters daar klein is, waardoor het meer een privé clubje is, en daarin voel ik me niet zo goed thuis.

 

 

Dan heb je een volledig verkeerd beeld van dat subforum. Er zijn misschien wat meer uitgesproken meningen, soms, maar die heb jij ook, dus post gerust ook over uw gelezen comics. Ik ken van het comics forum slechts 2 mensen irl, dat maakt het toch geen privé clubje. ;)

Link naar reactie

Ik heb geen aversie tov manga. Ik las er al voor jullie er ooit maar aan dachten er te lezen. Betty Boop verkoopt die in het engels en het frans, waarschijnlijk al twintig jaar. Damn, ik weet nog, toen ik nog veel naar de cinema ging, dat ik manga uitgegeven door Dark Horse zat te lezen, toen ik aan het wachten was op de film. Appleseed. De week erop terug naar de winkel gebracht. :mellow:

Link naar reactie

Ik heb geen aversie tov manga. Ik las er al voor jullie er ooit maar aan dachten er te lezen. Betty Boop verkoopt die in het engels en het frans, waarschijnlijk al twintig jaar. Damn, ik weet nog, toen ik nog veel naar de cinema ging, dat ik manga uitgegeven door Dark Horse zat te lezen, toen ik aan het wachten was op de film. Appleseed. De week erop terug naar de winkel gebracht. :mellow:

 

ja, maar IK las al manga toen die nog maar juist in japan uitkwam. Ik weet nog dat we onze overhemden aan elkaar knoopten om een zeil te maken op ons vlot om de oversteek te maken tussen vladivistok en kanazawa. En tegen dat we dan in Vladivostok waren, die trans siberische express reed zo ver niet. Heel dat stuk te voet op blote voeten. Met elastieken en dikke sneeuwbollen in onze zakken om ons te verdedigen tegen de roversbende's van Mongolië die helemaal tot daar afgezakt waren.

 

Dus komdegijmij nu niet vertellen, daddegij manga las voor mij hé.

 

Anyway, op het vorige forum had ik nochtans begrepen dat ge genoeg manga gelezen had, om te weten dat het niks voor jou is en dat ge er niet meer aan gaat beginnen.

 

Dat is uiteraard je goed recht hoor. Geen kritiek daar op. Maar ... appleseed? Nah, heb ik toen ook gekocht (binnen gesmokkeld in mijn an ... eh ... anorak... allez ja, het was illegaal, we moesten wel, dat waren andere tijden), bekoort mij ook niet :)

 

(probeer toch lone wolf and cub eens, dat is volgens mij toch iets voor jou denk ik)

Link naar reactie

Ik heb gewoon geen zin meer er nog tijd in te steken.

 

Dat is geen aversie.

 

klinkt toch als een aversie :)

 

Maar goed, ieder zijn goesting hé.

 

Weet je wat, als jij lone wolf and cub probeert, probeer ik preacher eens :D

Link naar reactie

De interesse in het mangasubforum is gedaald sinds de vertalingen in het Nederlands steeds langer op zich laten wachten. Jammer eigenlijk...

Nuja, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook steeds minder manga lees. Ik weet zelfs niet eens of Kana nog uitgeeft, hun site is pakweg een jaar niet bijgewerkt.

Link naar reactie

De interesse in het mangasubforum is gedaald sinds de vertalingen in het Nederlands steeds langer op zich laten wachten. Jammer eigenlijk...

Nuja, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook steeds minder manga lees. Ik weet zelfs niet eens of Kana nog uitgeeft, hun site is pakweg een jaar niet bijgewerkt.

 

dat zou inderdaad wel eens een reden kunnen zijn. Zelf lees ik enkel engelstalige manga op de ipad, maar ik kan best snappen dat een aantal mensen liever nederlands lezen dan engels. Nu ja, er zijn nog een aantal onvertaalde pareltjes.

Link naar reactie

Goh, voor mij maakt het eigenlijk niet zo hard uit. Wat mij wel stoort is dat ik nu reeksen in het Engels zou moeten aanvullen... Staat nogal onnozel in de kast vind je ook?

Bakuman zou ik nog eens moeten aanvullen in het Engels. (Bestaat niet in het Nederlands).

Daar komt nog eens bij dat mijn interesse de laatste jaren verplaatst is van manga naar comic.

Link naar reactie

Ben ooit begonnen met Boeddha, Death Note en Monster in het NL. Maar inmiddels lees ik het meeste in het Engels. 20th CB nu compleet in de kast B) Taniguchi wisselt wat Engels en NL door elkaar. Veel Tezuka verder in het Engels. Ik kijk wel eens jaloers naar de Franse mangamarkt <_< De NL markt heb ik eerlijk gezegd opgegeven (en Kana ook denk ik.....)

Link naar reactie

Goh, voor mij maakt het eigenlijk niet zo hard uit. Wat mij wel stoort is dat ik nu reeksen in het Engels zou moeten aanvullen... Staat nogal onnozel in de kast vind je ook?

 

da's inderdaad waar, als je een reeks in een taal begonnen bent, in een bepaalde layout, is het mooier in je kast als je die zelfde taal en layout/formaat kan behouden.

Link naar reactie

Ben ooit begonnen met Boeddha, Death Note en Monster in het NL. Maar inmiddels lees ik het meeste in het Engels. 20th CB nu compleet in de kast B) Taniguchi wisselt wat Engels en NL door elkaar. Veel Tezuka verder in het Engels. Ik kijk wel eens jaloers naar de Franse mangamarkt <_< De NL markt heb ik eerlijk gezegd opgegeven (en Kana ook denk ik.....)

 

oh ja, Taniguchi in het Nederlands. En allemaal in hetzelfde formaat. Ik kan er van genieten om ze te zien staan, en nog meer om ze te lezen :D

Link naar reactie

ik ben hier een lurker

 

en heb wel wat nederlandstalige manga :

monster, deathnote, liar game, ikigami,doubt, en de taniguchis van casterman

 

door monster te lezen in onze stripbib op aanraden van een vriend ben ik er ingerold, ik stond wat afkerig tegen dat omgekeerd lezen, maar je went er wel vlug aan.

 

ik ben dan op die nieuwe nederlandstalige reeksen gesprongen en die vind ik goed (behalve over diene butler ) en tis erg jammer dat ze niet verder doen met liar game en ikigami

Link naar reactie

Dan lees jij Preacher maar niet. B)

 

Ik heb nu al tijd te kort, ver dan dat ik weer met manga begin. hebde gij al gezien welk ne muur keuze er staat in Betty Boop ? :P

 

Ik val plat achterover dat Spock 'Lone Wolf and Cub' niet gelezen heeft!!!!

Spock...De GROTE stripkenner!!! Spock, de Halfgod!!!!

Nu mag die muur van Betty tien keer zo groot zijn, maar Lone Wolf and Cub...Tja, dat is gewoon basiskennis!!!!

Straks ga je nog vertellen dat je 'Watchmen' niet gelezen hebt...Verdorie, Spock!

Nu ga ik niet goed slapen vannacht!!!!

Link naar reactie

 

 

Ik val plat achterover dat Spock 'Lone Wolf and Cub' niet gelezen heeft!!!!

Spock...De GROTE stripkenner!!! Spock, de Halfgod!!!!

Nu mag die muur van Betty tien keer zo groot zijn, maar Lone Wolf and Cub...Tja, dat is gewoon basiskennis!!!!

Straks ga je nog vertellen dat je 'Watchmen' niet gelezen hebt...Verdorie, Spock!

Nu ga ik niet goed slapen vannacht!!!!

 

Wees gerust, ik heb Watchmen gelezen. Maar de film is beter :P

 

Halfgod :) best dat ik u ken of ik zou nog denken dat ge het meent.

 

LW&C staat op mijn lijst. Al enkele jaren, maar tja...

2014 2015... ik weet het niet ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...