Ga naar inhoud

Bestemming originele tekeningen en platen


Bestemming originele platen en tekeningen?  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat doen jullie eigenlijk met jullie originele platen en tekeningen

    • 1) Elke originele plaat of tekening hangt uit op een zichtbare plaats in mijn huis
      5
    • 2) In overleg met en op aangeven van mijn partner hang ik enkel de mooiste tekeningen uit en de rest zit vakkundig weggestopt (in zuurvrij verpakkingsmateriaal)
      7
    • 3) De tekeningen die uithangen worden regelmatig gewisseld via een rotatiesysteem. Wat niet uithangt, wordt veilig bewaard (in zuurvrij verpakkingsmateriaal).
      3
    • 4) Ik hang niks uit. De tekeningen blijven in een map zitten, die ik wel regelmatig doorblader.
      3
    • 5) Ik doe er eigenlijk niks meer mee. Nadat ik ze heb gekocht, steek ik ze voorgoed weg in de kast en ik bekijk ze nog zelden.
      3


Recommended Posts

Leuke vraag... 

Zoals wellicht bij velen van jullie deelt mijn eega mijn voorliefde voor strips en stripkunst (helaas) niet.. 

Wel vindt ze sommig tekenwerk van striptekenaars mooi dus we hebben nu originelen aan de muur van Francq, Rosinski, Hugault, Cosey, Hermann en Tardi.

Als toch wel enigszins verwoed verzamelaar echter wilde ik mijn collectie daar niet bij laten dus ik heb in de loop der jaren o.a. ook werk van Marini, Dany en Juillard aangekocht. Ik heb nu het een en ander in een mooie map met stalen omslag (veilig) waar ik elke week met plezier meerdere keren doorheen blader.

Liefst zou ik alles aan de muur hangen maar ja.. 🙂 Ik heb daar (terecht) niet het alleen beslissingsrecht over.. 

Link naar reactie

Een aantal hangen bij ons aan de muur

De meeste zitten in mappen, die ik af en toe (met een goed glas Whisky) door blader.

Buiten dat! Scan ik elke origineel in

die zet ik in een PDF met de waarde waar ik het hebt gekocht plus datum en plaats en van wie ik het gekocht hebt.

Dat was voor als ik ooit plotseling dood zou gaan en dat mijn vrouw dan ook weet wat dan de waarde ervan is

Later is de PDF een boekwerk geworden en ook zijn eigen leven gaan leiden.

Ik zet tegenwoordig ook een foto van de tekenaar erbij en als het kan ook weetjes over de desbetreffende tekening erbij.

Zoals bijvoorbeeld van een originele pagina van Cor Morelli.

Daar heb ik alle foto's en studie materiaal (digitaal) van Aloys gekregen en een soort collage van gemaakt 

Het leuke daarvan is , dat je dan anders naar zo'n origineel gaat kijken.

Link naar reactie

Bij ons hangen enkele platen aan de muur, maar de meeste leven in een map. Bij het laten inkaderen en ophangen moet ik rekening houden met drie factoren: ik beschik al bij al over weinig muur, er is de zekerheid dat er in de toekomst nog platen gaan bijkomen en ten slotte ook de voorkeuren van mijn vrouw. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
23 hours ago, sanderg said:

Zoals wellicht bij velen van jullie deelt mijn eega mijn voorliefde voor strips en stripkunst (helaas) niet.. 

Wel vindt ze sommig tekenwerk van striptekenaars mooi dus we hebben nu originelen aan de muur van Francq, Rosinski, Hugault, Cosey, Hermann en Tardi.

same.

Voor jaren en jaren heb ik eigenlijk nooit wat opgehangen op 1 speciale print na. (Eric Basaldua mummy)

In ons nieuwe huis heb ik wat meer ruimte in mijn mancave, maar toch besloten niets op te hangen. Tot mijn vrouw zei dat ik dat toch maar moest doen.

Dus nu hangt er nog een Lucio Parrillo origineel (mummy) en een Paul McCaffrey mega-canvas (mummy)

En op vakantie in Redu (BE) kwamen we een stel prints tegen. Een van Dany (die hangt nu in onze 'wasstraat')  en eentje van Thorgal (die hangt nu in ons trapgat)

En toen was er die keer dat ik een mooie gesigneerde poster van Purgatori vond. Gesigneerd door Balent, Jensen en Pulido. Een echte Chaos!Comics-klassieker. En mijn vrouw vond die zooo mooi dat die nu in onze eetkamer hangt. En dat is bijzonder, vind ik . Want ze heeft niets met mijn comics.

 

Maar de rest (300 tekeningen) zit in mappen. En daar blader ik af en toe doorheen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Als ik het zo lees zitten we allemaal in hetzelfde schuitje 🙂

 

Had eerlijk gezegd gedacht dat ik meer uniek was door niet al mijn originelen aan de muur te hebben maar dat dat blijkt (gelukkig) niet het geval..

 

ik heb overigens nog n paar originelen op kantoor hangen (de Cuzor, de Schuiten en de Ravard). Ik ben een van de weinigen van de aldaar werkende mensen die zijn eigen kunst heeft opgehangen..

en verder heb ik nog wat grote originelen in plastic hoezen in n kartonnen map bij ons thuis.

 

ik denk ook wel dat mijn collectie redelijk 'klaar' is maar dat denk ik eigenlijk al jaren en steeds blijkt het dan niet zo te zijn.. in de toekomst zou ik stiekem (toch) nog wel wat van Miralles willen en nog een (extra) tekening van Marini.. en tja.. misschien ook nog n Franka tekening van Kuipers 

Link naar reactie

Ik ben één keer bij iemand thuis geweest bij wie het huis werkelijk vol hing. Dat is een verzamelaar die al lang bezig is,  en ook hij heeft niet alles ophangen. Maar als ik voor mezelf de oefening maak heb ik geen plaats genoeg om de originelen die ik nu heb allemaal op te hangen. En ik weet nu al wel dat er nog platen zullen bij komen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Deel ingekaderd en opgehangen. Soms eens verwisselen want alles ophangen wordt anders té druk. Rest in mappen (wat ik zonde vind, maar enige oplossing).

Zo’n kasteel kost te veel aan verwarming hoor. Je wil geen tekeningen in koude/vochtige kamers hebben hangen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...