Ga naar inhoud

Angouleme (31/01-03/02)


Johan

Recommended Posts

Zo, verblijf en reis zijn geregeld.

Ik kom met mijn klasgenoten en docente (Ilah) van het Sint-Lukas. Mijn eerste keer Angoulême, ben benieuwd!

hoe krijg je DAT voor elkaar?! Dit is dus nu een "werkbezoek"??!!! :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Gaan jullie er ook signeren of gewoon bezoeken of beide ??

 

hoe krijg je DAT voor elkaar?! Dit is dus nu een "werkbezoek"??!!! :)

 

Gewoon bezoeken. Eens kijken hoe het er allemaal in zijn werk gaat... Zodat we de volgende keer (volgend jaar?) goed voorbereid op pad kunnen gaan zodat de uitgevers om ons staan te vechten (wishful thinking). Je zou het dus inderdaad als een werkbezoek kunnen zien... :e002:

Link naar reactie

Zodat we de volgende keer (volgend jaar?) goed voorbereid op pad kunnen gaan zodat de uitgevers om ons staan te vechten

 

dan wil ik wel eens weten waarom en waarmee!!

Wie zijn dan die studenten die je meeneemt en wat doe jij dat uitgeverijen zouden moet afnemen van je?

 

Really curious here :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

dan wil ik wel eens weten waarom en waarmee!!

Wie zijn dan die studenten die je meeneemt en wat doe jij dat uitgeverijen zouden moet afnemen van je?

 

Really curious here :)

 

Ik ben momenteel aan mijn Masterjaar Beeldverhaal aan het Sint-Lukas bezig, net als mijn mede-studenten die meegaan. We zijn vorig jaar als Bachelor in Beeldverhaal afgestudeerd. Van mijn Bachelor-afstudeerproject (zie ook mijn website) heb ik in eigen beheer een aantal boekjes laten drukken. Ik vermoed niet dat de uitgevers die op Angoulême hiervan meteen wild worden, maar je weet nooit wat het op kan leveren...

 

Maar op dit moment zijn we allemaal individueel aan ons Masterproject bezig. Natuurlijk is het onze bedoeling om dat zo goed te maken, dat het uitgeefbaar is. Zodat we dus in juni op zoek kunnen gaan naar een Nederlandse uitgever. Mocht dat lukken, dan kan ik in Angoulême 2014 de uitgevers benaderen met een professionele (danwel Nederlandse) uitgave, vergezeld van een Franse vertaling.

Mocht mijn Masterproject niet zo goed worden als dat ik nu in mijn hoofd heb, dan is er van juni 2013 tot januari 2014 nog tijd om het te verbeteren of om nieuw werk te maken om op Angoulême te kunnen tonen.

 

Het is denk ik niet gemakkelijk om succes te hebben bij de uitgevers die in Angoulême aanwezig zijn, maar een enthousaiste student mag (en moet) dromen, he!

 

(Grappig eigenlijk dat ik hier heel zelfverzekerd een mogelijk succesverhaal neerzet, terwijl ik bijvoorbeeld morgenochtend zwaarmoedig achter m'n tekentafel zit met de gedachte of de tekeningen wel zullen lukken of dat het verhaal de mensen wel zal aanspreken...)

Link naar reactie

thanks! Dat is duidelijk en verhelderend!! Grappig eigenlijk, want ikzelf ben ook met " iets " bezig. Heb juist de laatste hand gelegd aan een bestand van contacten met de 150 belangrijkste Europese uitgeverijen en ga ze morgen ALLEMAAL benaderen!!

 

Het is denk ik niet gemakkelijk om succes te hebben bij de uitgevers die in Angoulême aanwezig zijn, maar een enthousaiste student mag (en moet) dromen, he!

Ik ben 39, gooi mijn hele leven om zodat ik MIJN droom (werken in de comic industrie) kan verwezenlijken! Een mens MOET dromen!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

thanks! Dat is duidelijk en verhelderend!! Grappig eigenlijk, want ikzelf ben ook met " iets " bezig. Heb juist de laatste hand gelegd aan een bestand van contacten met de 150 belangrijkste Europese uitgeverijen en ga ze morgen ALLEMAAL benaderen!!

 

Ik ben 39, gooi mijn hele leven om zodat ik MIJN droom (werken in de comic industrie) kan verwezenlijken! Een mens MOET dromen!!

 

Interessant! Ben benieuwd wat het je gaat opleveren! Geef af en toe maar eens update, als dat mogelijk is. Vind ik wel boeiend om te volgen.

 

Dromen zijn inderdaad noodzakelijk, net als een boel enthousiasme. Blijven volhouden! :)

Link naar reactie

En dit is mijn laatste telling : 1 073 namen. Dus nog 530 of 49.39% te gaan.

 

Toch enkele bekenden uit de contreien gevonden : Brecht Evens en Erik Kriek bij Actes Sud, Thomas Du Caju bij BD Must Editions, Luc Cromheecke bij Catawiki.fr, Griffo bij Glenat, D'Auwe bij Joker Editions,...

Link naar reactie

Eindelijk in bed aan het bijkomen van een enerverende dag.

Waar ik altijd voorstander ben geweest van vervoer per auto, heb ik mij toch laten overhalen tot een reis met de TGV.

6.30 op Rotterdam cs en de reis kon beginnen. 10 minuten te laat vertrokken wij uit Rotterdam. De rit naar Parijs was zeer aangenaam, maar schijnbaar met enige vertraging, wij moesten ons haasten voor de overstap. Dat viel niet mee met Roodbaard en zijn hutkoffer vol strips en......ja hoor, wij missen de aansluiting. Nieuwe vervangende tickets regelen en lekker 3 uur vertraging........zuchtend dacht ik aan de Volvo.

Vervolgens met twee dames erbij(die ook de trein gemist hadden) in een B restaurant verplicht dure drank drinken om toch wel gezellig keuvelend de 2,5 uur door te komen. Toen we dan weer vertrokken in een toch wel oude TGV bleek dat onze nieuwe stoelnummers niet bestonden, toch gewoon gaan zitten op nummers in de buurt en gelukkig claimde niemand de plaatsen, weer dacht ik Volvo.

Aangekomen in Angouleme in de regen, waren er geen taxi's???, waarop wij besloten de bus te pakken en met betonnen koffers vol strips zijn wij na twee keer overstappen (Volvo) in ons hotel aangekomen.

Even opfrissen en toen onder akela Ssnerual ( die een alleswetende reisgids blijkt te zijn) een verkenning door de stad begonnen, grote tenten waar morgen het stripfestival aanvangt, ver uit elkaar, dus veel lopen. Onderweg Cynthia en Roger nog even gezien. We eindigden in een Indiaas restaurant, waar wij onder de klanken van de Indiase Frans Bauer genoten van een prima maaltijd.

Ondanks de chaotische reis heb ik wel genoten van de gezelligheid onderweg met de anderen, morgen begint het echte werk en ondanks de wijze woorden van Ssnerual over de grote drukte hoop ik de eerste tekeningen te scoren, tot morgen.

 

Link naar reactie

De wekker op de iPhone ging om 6.45, mijn medereizigers willen graag de bus van 7.50 naar het centrum om daar voor de deur plaats te nemen tot 10.00 uur.

10.00 deur open en de massa draaft een geweldig grote tent binnen, ik wilde eerst naar Allart, maar herkende de rij niet (andere kaft), waarop ik de rij van Achde inschoot als vierde, niet slecht, rij groeide aan tot zeker 45 in de volgende minuten.

In no time was het overal vreselijk druk, hier leeft de strip nog!!

Maar goed, na Achde, naar Allart met mijn nl softcover van arboris, de tekenaars moesten erom lachen, maar hij tekende toch een Pandora (lang geleden). Toen begon er een moeizaam deel van de dag, waar ik veel tijd kwijt was voor het verkrijgen van BASTIDE (Sambers).

Oh wat vreselijk druk, wel gezellig geplaatst met de Vlaamse Bart en ik meen Benoit.

Vervolgens de drukte ontvlucht en me begeven naar de boekenwinkel in winkelcentrum (kwam daar medereizigers campesino en retep tegen) en daar in rustig tempo een mooie ERS (duivels van Alexia) gekregen en een fraaie dedicace van Rodrique (Clifton).

Toen terug naar de tent en een buitenkansje, aangesloten in korte rij bij ESPE (Chateau Bordeaux) als laatste van de dag, gelukt. In mijn ooghoeken zag ik ook nog mijn grote vriend Cromheecke, die zo aardig was achter de tafel vandaan te komen om mijn boek aan te pakken en te signeren, later even gezellig met hem gepraat, top. Toen na sluiting even terug naar boekenwinkel, waar Ssnerual moest zijn en daar was Meyer nog aan het signeren, net gedaan of ik gek was, een ticketje van tafel gepakt en hem laten signeren in XIII mystery, mooi toetje.

Vervolgens verzameld in Duitse taverne, alwaar Campesino twee hoofdgerechten wilde bestellen en eindigde met een XXXL entrecote en Velden8 alle smerige, kruipende schaaldieren bestelde, die er zijn...hahahaha.

Kortom, 8 tekeningen, heeeeeeel druk, maar gezellig, tot morgen.

Link naar reactie

devilcreator loopt hier inderdaad ook rond tussen de bende hollanders die allemaal een visum hebben gekregen om Frankrijk binnen te raken.

Ik denk dat de regering toch wel een foutje gemaakt heeft. :P

 

Je leest alles straks wel in het verslag van lecram, maar deze avond toch gezellig gaan eten met deze bende.

Zeker de moeite om te herhalen.

 

Voor de rest is het ook gezellig bij onze familie, Johan en Pierre (die nog geen internet heeft).

 

De score tot nog toe is een 25-tal nieuwe namen op 2 dagen tijd, dus ik ben al heel tevreden.

Enkele van de aanwinsten: Charlie Adlard, Ralph Meyer, Filobédo, 2 nieuwe tekenaars van de groep van Midam, ...

 

Morgen op weg naar Le nouveau monde. Dit is de tent met kleinere uitgeverijen, maar zeker niet mindere namen.

 

Scans komen er ooit wel eens, maar dat is als ik eindelijk de site online heb staan.

Link naar reactie

Ik geloof dat we bij de vrijdag gebleven waren. Inderdaad devilcreater, Johan en Pierre ontmoet. Deze dag begonnen in de kleine tent voor liefhebbers/verzamelaars, terwijl mijn reisgenoten naar de grote tent gingen (20 minuten lopen). Op zich een prima keuze, misschien niet voor mijn portemonnee, maar we begonnen daar met Cassegrain(tao bang) en El Gunto (zei en zegt mij niets...haha) . Vervolgens mij gemeld bij Bingono, die naast de vlaamse held Ducaju aan het signeren was, hetgeen hielp zodat ik gezellig keuvelend een extra dedi ontving van Bingono, prachtig. Ook Cromheecke, die bij de karige catawikistand signeerde meldde zich bij ons, zodat we gezellig met zijn drieen nederlands konden praten. Trouwens, wat een vlakke (in alle opzichten) catawikibabes hier, lange rokken en leggings eronder.........aaaargh.

Maar goed, verder even naar de Bruno Graff stand voor Michalak (Asgard), mooie dedicace, maar wat traag, hij deed er 4 en een halve HUB over.

Het regende verschrikkelijk trouwens verschrikkelijk (waar is mijn Volvo op zo'n moment.....) en door de stromende regen naar de grote tent, alwaar ik Thomas (arvandor), een mooie Chan (crossfire) en een kleintje van Chan, een Croci (gloriande) en een Morena (regelaars) kreeg. Toen weer terug met Retep naar de kleine tent door de stromende regen voor de klapper. Eerst nog een extra Cassegrain en een mooie Andreae. Vervolgens in afwachting voor Guarnido, tegen aanschaf luxe uitgave mochten er 15 op de lijst voor dedicace. Daar kwam hij vervolgens en......hij wilde liever niet in Blacksad signeren(teleurstellend), dus het werd Tovenarij in de grote luxe uitgave. Vervolgens de mooiste van de dag, Malfin (golden city). Weer terug naar grote tent, waar het de hele dag weer heel druk was en afgedaald naar de boekenwinkel eronder waar Campesino de tekenaar Lereculay bezig hield. Ook hier na sluitingstijd nog even een mooie Lereculay gescoord.

Na dit geweld met veel verplaatsingen door de blijvende regen afgesproken met Devilcreator, Johan, Pierre, Cynthia en Roger om te gaan eten. Waar een aantal onder ons zich al tijden verheugde op Pizza, hadden we besloten naar een Italiaan te gaan........alleen toen we gesetteld waren bleek dat dit restorante geen pizza's serveerde. Tevens bleven de tafelmanieren van de Hollanders een beetje achter bij onze Vlaamse vrienden... Hahahaha.....ik blijk niet de moeilijkste eter te zijn.

Koud en met zere voeten zette een deel van ons (waaronder Lecram) de voetreis in terug naar het hotel met 30 kg papier op zijn rug ( het andere deel kreeg een lift van Cynthia). Wat een zwaar pokke eind, waar is die Volvo......

Hele zware dag, 15 tekeningen en een voldaan gevoel.

Link naar reactie

Door iedereen gewaarschuwd gaan we zwarte zaterdag tegemoet om 7.40 uur, een dag die in alle opzichten zeker niet zwart zal blijken, maar voor onze delegatie vele klappers opleverde. Ssnerual en mijzelf hadden de gedachte eerst onze jeugdheld Cheret (RAHAN) te doen, hetgeen ons veel genoegen gaf, een ware cultfiguur en hier in Frankrijk knap populair. Ondertussen nog een lotticket ingevuld voor Tarquin. Vervolgens naar Oger (smaragdridders), alwaar ik nummer 15 en laatste in de rij was. Vond dit te lang om te wachten en sprak met dame voor me af dat ik even wegging maar later terugkwam (een uur...hahahaha). Ik ging even naar beneden naar de boekenwinkel waar Velden8 en Retep een lotje hadden bemachtigd van Surzhenko (Thorgal wolvin). Daar zaten achter de tafels Rosinski (jawel, Veto en Frodo), de Vita en Surzhenko. De vita ging minder snel dan Surzhenko, dus Lecram sloeg met een 2 dagen oud verlopen algemeen ticket zijn slag. Zou ik Rosinski ook wagen? Hij was klaar met zijn tickets en Lecram werkt zich met only signature naar de tafel en...........jawel, een tekening van Aaricia. Niet als in zijn hoogtijdagen, maar toch. Tevreden snelde ik mij weer naar boven in de tent, waar ik met nog maar 7 voor mij de rij voor Oger weer complementeerde en ook deze bemachtigde. En........in de rij ontving ik een sms van Ssnerual......ik stond op de lijst van TARQUIN. Met dank aan Campesino voor zijn Nl boek ben ik mijn bonnetje met ID bewijs gaan halen en heb ik de voormiddag doorgebracht in de drukke Soleil hoek, waar ik mijn Tarquin (Cixi) heb ontvangen en heb laten inkleuren door Lyse, fantastisch. Vervolgens een prachtige Bertail gehad (Ghost money), een Roussel (H.M.S.), een Lax (de kraai, dank Retep) en een Picard (Weena). En......weer een jeugdheld VEYRON van Barend Terzijde in een boek uit 1982, hij vond het prachtig, zoals alle tekenaars de Nederlandse boeken leuk vonden, hoe oud of arboris of talent ze ook waren.

Dag bijna voorbij......ik voeg mij bij de andere Hollanders toen de eega van Ssnerual ineens met een Klein tekeningetje van Juillard kwam opduiken, zonder ticket, gegeven ipv handtekening, net voordat hij stopt, vervolgens toeslaan met mijn wuivende veder.....hoi hoi, een kleintje, maar toch.

Sluitingstijd, maar in ooghoeken nog De Pins (schatjes en zombillennium) gezien, only signature zegt ie, maar Lecram probeert, je suis hollanditis (een zin die mij al drie dagen overal doorheen brengt) en jawel, een eenvoudige De Pins is het resultaat.

Na de etensproblemen van de laatste dagen gekozen voor een makkelijke in het Quickrestaurant.

Ik wil niet de scores van mijn reisgenoten op tafel leggen (dat mogen ze zelf doen), maar ik was niet de enige Rosinski. En ook diverse Leo's, De Vita's, Zep's, Marini's en andere toppers heb ik gezien, al waren er ook minder gelukkigen.

Kortom 12 dedi's op de zaterdag met absolute toppers, dit was de dag. Naast Beus en Benoit nu ook Kevin gezien. En vroeg thuis voor twee dagen verslag.

Morgenavond (zal wel maandagavond worden) de afsluiter, slaap wel.

 

Link naar reactie

Mooie score! Maar zo te lezen wel een hectisch dagje.

 

Dit is topsport :), echt heel zwaar.......haha. Dagelijks om 7.50 met bus en dan met volle rugzak in de rij, geen toiletten of iets te eten binnen. Continu in rijen met Franstaligen, die vriendelijk blijken.

Nachten in de derniere....EUR....première classe....

 

Maar wel het Mekka van de strips hier...........bijna geen verplichte aanschaf en veeeeeeeeel tekenaars, die steeds blij verrast zijn met nl boeken

Link naar reactie

Ff een update van Sssneraul die op een of andere manier niet ingelogd raakt via zijn niet zo smarte phone.

 

Inmiddels zitten we weer veilig in de trein onderweg naar Paris Mpntparnasse. Heeeeel vermoeiend maar POR DIOS ( om maar met de ouwe PEP te spreken) wat een beurs. De beste ooit. Prachtig. Festival... Super gezelschap.... Lachen en prachtige dedi's.

Vandaag zelfs nog een

Uderzo gescoord. ???????????? ???????? maar ook BEC, Grun, Leo, Marini, Michalak, Demarez, Shursjenlo, ZEP, Lalor...... En dan zal

Ik de mooiste nov welzijn vergeten . De Bonneau broers ( Metropolitan) waren enthousiast en aardig. Julien Neel .... Super. Vrolijke tekenaars ( ten minste meestal dan)

 

Maar helaas niet alleen feest. Het kan ook tegen zitten dn daar hadden sommigen, begrijpelijk, het echt zwaar mee! Als je 3 keer achter elkaar niet opdagende tekenaars ( of veel later dan aangekondigd) hebt dan duurt een dag met drukte en regen heeeeeeel zwaar. Maar een dag later met een

Mooie score tekeningen zijn al die zorgen verdwenen. ......

 

Nu alleen nog veilig thuis komen, een goeie nacht pitten en dan morgen weer keihard werken...... Gaaaaaaaaaap

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...