Ga naar inhoud

Angouleme (31/01-03/02)


Johan

Recommended Posts

Gisterenavond de puf niet meer gehad, dus even een slotverslag in mijn eerste break (life goes on....).

 

Daar komt de slotzondag: In de ochtend afgesproken met de supervriendelijke Cynthia en Roger om de koffers in hun "vette bolide" te plaatsen, die wij dan in de voormiddag weer op konden pikken, nogmaals dank.

Vervolgens weer in de rij voor de grote tent om op klokslag 10.00 uur na tassencontrole (dagelijks) nog binnen te snellen voor de laatste ochtendsessie van Angouleme 2013.

In mijn hoofd had ik Jacamon, maar daar lagen al geen kansen meer, dus gelijk doordraven naar Guerineau om daar als 9de aan te sluiten. Met dank aan de supergeduldige Ekoj (Joke, de vrouw van Ssnerual), die onze plek in de rij bewaarde, snelden Ssnerual en ondergetekende zich naar de loting van de Thorgalmannen om daar te slagen voor een ticket van De Vita om deze vervolgens gelijk te verzilveren. Helaas vond ik de Thorgalmannen (alledrie) onnodig vrij matige tekeningen maken, terwijl ze in principe tijd hadden. Maar ach, het zijn de Thorgalmannen.

Gauw terug naar de rij om Guerineau (XIII mystery) te scoren en toen later Roodbaard een rij vormde voor Roca (Reizen van Alexander, Rimpels) daar aangesloten en ondertussen nog even een Navis meegepakt van Bessadi (Kronieken van Konvooi).

 

Voor de terugreis begaven wij ons naar de uitgang, pikten wij de koffers op en zetten wij de loop in met loodzware koffers naar het station (Volvo).

Ruim op tijd op het station nog even een Entrecote voor "grieperige" Campesino en off we go.....prima treinreis van Paris om daar in een ongelooflijke drukke mierenhoop terecht te komen en een lange overstap met betonnen koffers in te zetten. Als haringen in een ton met de koffers in de metro (Volvo, where are you :e006: j) naar Velden8, die "hyperventilerend" erachter kwam dat hij zijn iphone kwijt was, na een paar zware minuten voelde ik voor de zekerheid nog eens in zijn jaszak, hetgeen het probleem oploste :angry:, weg paniek.

Maar gelukkig ruim op tijd bij de trein en off we go to Rotterdam. Een wederom plezierige treinreis, waarin wij 8ste stoel deelde met een hollandse dame, die gedacht zal hebben in "man bijt hond" terecht te zijn gekomen :D . Prima op tijd aangekomen in Rotterdam..............Angouleme 2013.

 

Slotsom: een geweldige ervaring, mede mogelijk gemaakt door de grote inzet Ssnerual (superbedankt), die ons werkelijk als een locale gids overal doorheen loodste en alles regelde (ik mocht nog net bepalen hoe laat ik naar bed ging <_< ). Leuk contact gehad met diverse Vlamingen, supergezellig met de meereizende repers (al moesen er soms een paar opgebeurd worden, ik meen 39 dedi's (met een paar absolute toppers, nog geen tijd gehad ze uit mijn koffer te halen) en een stripbeleving rijker.

Link naar reactie

Het waren zware dagen maar leuke dagen.... Mijn dank gaat uit naar drill sergeant Sneraul, (en vooral) Ekoj, Cynthia en Roger die al die domme ollanders af en toe een zetje in een goede richting gaven. Prettig nederlands gesproken met Johan, Pierre, Luc Cromheecke, Panoramix,Beus en co. De franse medebeursgangers varieerden tussen uiterst koel/correct tot super vriendelijk tot bloedfanatiek/agressief. Meerdere opstootjes gezien(schelden, zwaaien met vuisten en duwen) die werden opgebroken door de massaal aanwezige beveiligingsbeambten (type vreemdelingenlegioensoldaat). De oogst aan dedi's was aanzienlijk en had groter kunnen zijn wegens een gebrek aan planning, scherpte (wegens verkoudheid) en brutaliteit mijnerzijds.

 

Wat me wel opviel was dat een paar grote namen zich beduidend minder inspande dan minder bekende tekenaars. De al eerder genoemde Thorgallianen waren wel, ondanks de tirage, bijzonder snel klaar met hun gekrabbel.

Link naar reactie

tenslotte...

 

Om 9.45 eens rustig wakker geworden in een royaal bed , een eigen gemaakt ontbijt met alles er op en erbij, en een douche die de laatste ontberingen verdreef. Ontberingen??? Jazeker, want de nachtrust kon beter (met name de laatse 2 dagen), het bed breder :e015: en de douche.. eigenlijk alleen geschikt voor de allerslanksten (en ook die waren niet echt gelukkig).

Maar dit en het harde 'werk'op de beurs wegen niet op tegen vooral de meer dan goede sfeer (we waren soms zelfs oprecht bezorgd voor elkaar) en fun, de fraaie opbrenst (aantal, grote namen) , de treinreis waarin we enkele landgenoten kennis hebben laten maken met onze hobby ( en ze liepen niet verbijsterd weg) en de weer goede contacten met onze Vlaamse vrienden, Reisgenoten , dank jullie! Tot in Brussel/Gorinchem/Antwerpen?Tiel etc etc

 

ps 1 Lecram, nog ff een onvolkomenheid in je verslag wegwerken.... :e005:

ps 2 en nu eens bij de tandarts laten controleren waarom ik sinds donderdag alleen maar rechts kan eten... :e004:

Link naar reactie

Beste Ollanders, bedankt voor jullie fijn verslag. Ik zie jullie volgend jaar wel naar ginder verhuizen met een volvo en een sleurhut erachter voor de stripjes.

 

Nog een ding: hoeveel nieuwe strips heb je zo eigenlijk moeten kopen?

 

En als we nu nog ff kunnen meegenieten van de dedi's?

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Bij veel stands kon men gerust een meegebracht nederlandstalig album laten signeren. Bij sommige uitgevers (bv Futuropolis) moest je een album of signeer boekje kopen. Op andere locaties kon men voor de meeste tekenaars met een NL boek aanschuiven maar moest je voor bekendere namen een boek kopen om een signeerticket te verkrijgen, ditivm een gelimiteerd aantal tekeningen.

Link naar reactie
Het waren zware dagen maar leuke dagen.... Mijn dank gaat uit naar drill sergeant Sneraul, (en vooral) Ekoj, Cynthia en Roger die al die domme ollanders af en toe een zetje in een goede richting gaven. Prettig nederlands gesproken met Johan, Pierre, Luc Cromheecke, Panoramix,Beus en co. De franse medebeursgangers varieerden tussen uiterst koel/correct tot super vriendelijk tot bloedfanatiek/agressief. Meerdere opstootjes gezien(schelden, zwaaien met vuisten en duwen) die werden opgebroken door de massaal aanwezige beveiligingsbeambten (type vreemdelingenlegioensoldaat). De oogst aan dedi's was aanzienlijk en had groter kunnen zijn wegens een gebrek aan planning, scherpte (wegens verkoudheid) en brutaliteit mijnerzijds.

 

Wat me wel opviel was dat een paar grote namen zich beduidend minder inspande dan minder bekende tekenaars. De al eerder genoemde Thorgallianen waren wel, ondanks de tirage, bijzonder snel klaar met hun gekrabbel.

 

Mooi verslag mannen! Ik neem mijn hoed af voor jullie doorzettingsvermogen. Na een paar uurtjes Stripbeurs Breda ben ik het al beu. Zo'n opstootje zou ik wel eens willen zien. Volwassen mensen die uit hun plaat gaan, geweldig.

 

 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Mooi verslag mannen! Ik neem mijn hoed af voor jullie doorzettingsvermogen. Na een paar uurtjes Stripbeurs Breda ben ik het al beu. Zo'n opstootje zou ik wel eens willen zien. Volwassen mensen die uit hun plaat gaan, geweldig.

.

Wat betreft een typisch opstootje: in een boekhandel zou men gaan signeren. De meest directe toegang tot het winkelcentrum (waar de boekhandel zich bevond) was te vinden via de parkeergarage waar zich een lange rij had gevormd. Toen de toegangsdeur openging (een stalen bunkerdeur) verplaatste men zich en masse naar de ingang van de winkel (waar nog een half uur wachten ons stond te wachten). Gedurende deze wandeling ging het mis. Een kerel dacht met een spurtje enkele plaatsen op te kunnen schuiven wat hem niet in dank werd afgenomen door degenen die al sinds 7 uur in de benzine walmen stonden te wachten. Een typisch zuid europees handgemeen volgde: druk schreeuwen met armgebaren, vuistgezwaai en duwen. Er kwamen twee veiligheidstypes aan die de heethoofden de keus gaven: dimmen of verwijderd worden uit de rij.

Link naar reactie

Angouleme, es ist vorbei -naar De Heideroosjes, welke CD in de wagen van (de zieke) Devilcreator ons vijf dagen verblijdde :e007: .

 

Mijn objectief (ongeveer 15 tekeningen per dag) met doorzetting bereikt, met daarbij ook Taiwanezen, Chinezen, Japanners, Finnen, Engelsen, Amerikanen, Spanjaarden, een Cubaan, een Zaïrees, een Canadees, Chester Brown,...

Met plezier afscheid genomen van onze verblijffamilie, met een fles zelfgebrouwen cognac op zak...

Link naar reactie

Angouleme, es ist vorbei -naar De Heideroosjes, welke CD in de wagen van (de zieke) Devilcreator ons vijf dagen verblijdde :e007: .

 

Mijn objectief (ongeveer 15 tekeningen per dag) met doorzetting bereikt, met daarbij ook Taiwanezen, Chinezen, Japanners, Finnen, Engelsen, Amerikanen, Spanjaarden, een Cubaan, een Zaïrees, een Canadees, Chester Brown,...

Met plezier afscheid genomen van onze verblijffamilie, met een fles zelfgebrouwen cognac op zak...

 

Ben benieuwd, zeker naar die Chester Brown.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nou deze beveiligerts waren nogal bezig. In de tas kijken, de inhoud een beetje husselen en de onderkant bevoelen. Een kerel die wat aanmerkingen had werd met enig geweld weggeleid en achter een dranghekje gezet. Het waren ook meer uitsmijters met een pakkie aan.....

 

Serieus? Dat lijkt me iets om een serieuze zaak tegen aan te spannen. Als justitie daar dan heel licht over gaat dan geven ze zich wel heel bloot.

Link naar reactie

Het waren zware dagen maar leuke dagen.... Mijn dank gaat uit naar drill sergeant Sneraul, (en vooral) Ekoj, Cynthia en Roger die al die domme ollanders af en toe een zetje in een goede richting gaven. Prettig nederlands gesproken met Johan, Pierre, Luc Cromheecke, Panoramix,Beus en co. De franse medebeursgangers varieerden tussen uiterst koel/correct tot super vriendelijk tot bloedfanatiek/agressief. Meerdere opstootjes gezien(schelden, zwaaien met vuisten en duwen) die werden opgebroken door de massaal aanwezige beveiligingsbeambten (type vreemdelingenlegioensoldaat). De oogst aan dedi's was aanzienlijk en had groter kunnen zijn wegens een gebrek aan planning, scherpte (wegens verkoudheid) en brutaliteit mijnerzijds.

 

Wat me wel opviel was dat een paar grote namen zich beduidend minder inspande dan minder bekende tekenaars. De al eerder genoemde Thorgallianen waren wel, ondanks de tirage, bijzonder snel klaar met hun gekrabbel.

 

Fijne verslagen en leuk jullie daar even ontmoet te hebben, Retep en Lecram en proficiat voor de vele aanwinsten!

Tot in Gorinchem

Link naar reactie

Gefilmd van binnen uit : de deuren open in Angouleme https://dl.dropbox.c...03 10.00.37.mp4

 

Herken Campesino, Lecram, Roger...

 

Ha, zelf zie ik me naast het rode spandoek met een rode rugtas op 0.44-0:48. Achter me rent Roodbaard en Lecram kijkt vertwijfeld naar de Jacamon rijen. Ook Sneraul bijt zijn tanden op de Jacamon rij stuk en samen met Lecram wordt naar een andere dedie gesprint, een harde sport dat dediejagen.

 

ps die Roger kan nog aardig sprinten !

Link naar reactie

Benny Hill muziekje had niet misstaan.

 

Die twijfel kostte me weer twee man voor me bij Guerineau..... :D , die eerste tekenaar van de dag bepaalt of je in een goed ritme komt. Dit was de zondag, ik zie Jos als eerste voorbij komen, en daarna een vertwijfelde Lecram, Ssnerual (beiden zich stukbijtend op Jacamon), Roger, Retep achtervolgd door Roodbaard en Velden8.

 

Tsja....als je dat zo ziet :e008: , niemand vertellen.

Link naar reactie

In Breda was het de afgelopen editie op de zondag ook rennen, maar dat hield na een mannetje of 10 wel op.

 

Nou niet echt.... er waren er duidelijk meer maar voor de trap (en zeker boven) waren er al de nodige afgevallen door ademnood..Eigenlijk was het door die trap "spannender "dan in Angouleme

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...