Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Joke is natuurlijk zoals Ivo opmerkt een geit en ik ben inderdaad ook tevreden dat het tsjevenwijf met haar streken ( waterverbod instellen etc...) oprot.
Met de staatsveiligheid weet je in feite nooit echt zeker wat er nou waar is of niet. Daarvoor is het dan ook een staatsveiligheid. Die ontkennen betrokkenheid bij zaken waarbij ze wel actief en volgens de overheid nodig zijn. De staatsveiligheid is een orgaan dat ten doenste staat van de overheid. Niet ten dienste van de maatschappij.

Het kan dus best dat de staatsveiligheid al wel eens een en ander gescreend heeft mbt tot de betogingen en de organisatie daarachter. Verder laat ik dat wat in het midden. Dat deden ze ook wel met Dries, S&V, Marrakech-mars enz...

Het is niet zozeer een complot tegen Joke. Gewoon een uiting naar machtsdrang. Politieke tegenstander(s) uitschakelen. Complot is feitelijk niet de juiste term, aangezien complot slaat op "heimelijk, achter de schermen", enz...Hetgeen Anuna en Groen doen is gewoon heel openlijk.

Link naar reactie
47 minutes ago, IvoVWS said:

Kijk, dit is nu eens interessant, ook al vallen sommige dingen onder de noemer "roddel en achterklap" en ik had al langer het vermoeden dat Anuna De Wever intensief gecoacht werd. 

 

Ik vind het altijd moeilijk om me voor te stellen dat dergelijke dingen niet door iedereen geweten zijn.

Het is toch allemaal zo doorzichtig als maar zijn kan.

In de tijd van "An Inconvenient Truth"  waren de ministers naar de film gaan kijken "omdat een huismoeder hen brieven geschreven had met de vraag om naar de film te gaan kijken en iets te doen" en ja, ze gingen in actie schieten. Nu zijn het de kinderen die de ministers oproepen om iets te doen. En ja, ze zullen wel weer in actie schieten want als zelfs de kinderen het vragen...

 

1348-jpg.jpg

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Chia zei:

is het toch een complot?

Ja en nee. Ja als je denkt dat Anuna dit allemaal helemaal zelf op poten heeft gezet zonder deskundig advies.

Nee als je denkt dat "men" 35.000 scholieren in Brussel heeft gedropt, en dit weken na mekaar, om Schauvliege een poot uit te vijzen.

 

Want laat ons wel wezen, onze politiek heeft letterlijk niets gedaan voor het klimaat de laatste decennia. Het laatste groene wapenfeit moet zijn toen ze de chocoladen sigaretten verboden hebben, sindsdien is het miskleun na miskleun na fincanciële ramp. De groenestroomcertificaten van Freya, het aanprijzen van diesels met een achterhaalde normcyclus-verbruiksmeting, het energiedebacle, ...

 

Het zou mooi zijn moest de politiek nu een denktank oprichten met onafhankelijke experts op gebied van klimaat, economie, productie, ... en hun adviezen omzetten in beleid, zonder er een gekleurde draai aan te geven. België kan de wereld niet veranderen, maar het zou al mooi zijn moesten we niet zo hopeloos achterop hinken.

 

Ik heb absoluut geen compassie met Schauvliege. Haar enige merite is het feit dat ze in de Vlonders veel stemmen haalt, maar hoe dat komt is voor mij een mysterie. De enige reden dat ze in de regeringen zat was het feit dat ze ofwel nog een vrouw, iemand uit die streek en/of iemand van de Boerenbond nodig hadden bij CD&V. In vrijwel elk dossier dat de media haalde, toonde ze een stuitend gebrek aan dossierkennis. Jef Genie wil ik haar nog vergeven (alhoewel, als je die moeite nog niet kunt doen...), maar als je live op tv Essers een watergebonden bedrijf noemt terwijl je bent uitgenodigd voor een debat met je grootste criticus (Wouter Deprez) van dat moment, dan ben je je loon niet waard.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ook als cultuurminister was Joke een ramp. Cultuur heeft niks nodig van ministers en ambtenarij. En al helemaal geen wandelende rampen als Joke.
In de vlonders staat de tsjevenpartij nog steeds sterk. Veel boomers. En hun kroost, die op hun beurt ook kalotengebral met de paplepel naar binnenkrijgen.

Verbieden van chocoladesigaretten, was dat dan wel iets wat kan gerekend worden tot een wapenfeit van Groen dat nodig en effectief was?

Een denktank met onafhankelijk experts, opgericht door de overheid. Dan zijn ze niet meer onafhankelijk. Het milieu is niet ontregeld of in gevaar. Laat het maar allemaal ongeroerd. Dat zal het beste zijn. Gewoon veel energie produceren. Thoriumcentrales en ook uraniumcentrales.

Link naar reactie

België heeft natuurlijk wel een paar handicaps; het is zeer dichtbevolkt is (dus sowieso meer CO²/km²) en heeft amper 50 kilometer kust waardoor we niet zoveel windmolens kunnen bouwen.

 

Verder ben ik benieuwd naar wat er uit die denktank gaat komen en of we het wel zo leuk gaan vinden. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zelfs al heb je de volledige oppervlakte van Brazilië ter beschikking om het vol met windmolens te plempen, dan nog zul je nooit al de benodigde energie kunnen produceren. En al die landoppervlakte kan voor niets anders meer gebruikt worden. Het is en blijft technologie vanuit de oudheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zelf vermoed ik ook dat onzen Waldorf eerder in de tsjevenmiddens te situeren valt.  Tot enkele jaren geleden dacht ik nog dat Waldorf een gematigde liberaal zou kunnen zijn, zo'n De Croo-achtig schepsel dat vermeende eruditie etaleert...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het blijft een vorm van een krachtmeting. Ook op verbaal vlak. Als ik uw Freudiaanse nonsens toepas dan ben jij ook een opgefokt, brallerig type dat zijn piemel vooral te onpas wil etaleren en vergelijken met anderen.

Ook rijden met een Land Rover kan beschouwd worden als een vorm van compensatie.
Maar ik hecht niet zoveel belang aan Freudiaanse psychoanalyse.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Waldorf said:

Een compensatie voor al die lelijke karren die rondrijden.

Daar volg ik je in.

Veel auto's zijn gewoon lelijk. En voor 75% allemaal hetzelfde lijkend. Alsof het een en dezelfde ontwerper is die voor Volvo, Mercedes, BMW, Volkswagen, Renault, Opel en al de rest de modellen uittekent.

In wat voor clownwereld leven wij eigenlijk?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
59 minutes ago, Mask said:

Hoog tijd dus dat we allemaal met een Tesla gaan rondrijden.

Als er daar terreinwagen-versies kunnen van gemaakt worden en den elentriek daalt voor 3/4 in prijs, plus deftige batterijtech, ja waarom niet?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Die bedenking heb ik ook al gemaakt. Ik ben zeker niet tegen het feit dat er producenten zijn die zich toeleggen op electrisch aangedreven transport. Ik ben nl. vóór productie. In een vrije markt.  Dus niet mensen aanzetten tot het produceren en aankopen van product A en hetgeen geproduceerd wordt als product B beginnen te verbieden. Hetgeen er de laatste jaren dus wel aan het plaatsvinden is. Met dank aan de klimaatkolderbrigade, de doemcult.

Drill baby drill!  Nu moet ik de woorden van Palin beginnen te gebruiken. Terwijl ik liever niet geassocieerd word met dergelijk sujet.

Link naar reactie
57 minuten geleden, Mask zei:

Voor het zwaardere werk zie ik elektrisch niet in staat.

Foute inschatting. Electrische aandrijving is best in staat tot het zwaardere werk. Een vrachtwagen aandrijven doet een electromotor met de figuurlijke vingers in de neus. De eerste pantserwagens waren electrisch aangedreven, maar de batterijtechniek stond in 1916 nog in zijn kinderschoenen.

Probleem is om de motor te voorzien van stroom. Nikola heeft dat opgelost met een brandstofcel, en ook bij Tesla rijden al prototypes rond, die batterij-aangedreven zijn. Vrachtwagens op waterstof en de auto's aan de stekker lijken mij op dit moment het beste perspectief voor de toekomst te bieden.

De Nikola 1:

nikola_one_13-05b691cdbf35dfc2705733cf41

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...