Yncke Posted December 26, 2015 Share Posted December 26, 2015 Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: En dit is dan juist het omgekeerde; een korte gebeurtenis, een paar fracties van een seconde, uitgespreid over een hele pagina. De hele dynamiek wordt gevat in stille beelden. Yncke B: Green Lantern vol.2 #76 is naar mijn mening het moment dat Amerikaanse comics echt volwassen werden. Johan De Neef yncke.be Link to comment
nobody Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Green Latern Jammer dat de resolutie van dit plaatje wat minder is. Neil Adams: https://www.google.be/search?q=neal+adams+comics&espv=2&biw=1280&bih=650&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMqcbx24rKAhXM7BQKHdmbAGUQ_AUIBigB#imgrc=N2o5rKJ-JiOLmM%3A Ik stem natuurlijk niet op A omwille van de reeks GL waar ik heel erg van hou ik zie die stijl van tekenen gewoon liever dan die van plaatje B, dus ik stem wel degelijk op het plaatje. haja. De hele verhaallijn van Green Lantern & Green Arrow ligt hier klaar om te worden gelezen. Dit boek van Dennis O'Neill en Neil Adams zou een DC klassieker zijn. Er is overlaatst een Absolute HC van uitgekomen http://www.dccomics.com/graphic-novels/absolute-green-lanterngreen-arrow Link to comment
Winter Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 tekentechnisch is plaatje À veel beter. Als gekeken wordt naar de tekst zegt plaatje B veel meer. Maar ja, volgens mij gaat het hier om de verbeelding, het plaatje. Vandaar mijn stem naar a Link to comment
nobody Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Een plaatje is zowel tekeningen als tekst. Het zijn stripplaatjes En ik vind Neil Adams tekentechnisch veel beter, natuurlijk. Link to comment
Tweetie Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 B gekozen. Historisch veel belangrijker. En ook ook veel beter getekend door Neal Adams. Kijk eens naar de lichaamshoudingen en naar die kop. Link to comment
Marinelli Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Beide niet echt plaatjes te noemen, maar een kniesoor die daar op let. Ik ga voor B, omdat het knullige geluidseffect in A me wat tegenstaat. Link to comment
TDPB Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 B gekozen. Historisch veel belangrijker. En ook ook veel beter getekend door Neal Adams. Kijk eens naar de lichaamshoudingen en naar die kop. De lichaamshouding van de green lantern in het eerste prentje van B stoort me nochtans behoorlijk. Link to comment
Guest bazarov Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Een moeilijke keuze. Uiteindelijk voor B gekozen -die verhaallijn van Green Lantern / Green Arrow ga ik binnenkort lezen. Link to comment
lordofindifference Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Ik vind A zeer knap gedaan, hoe de kaders ahw de houw van het zwaard meevolgen... en dan heb je die kop in B... waw, what can I say, I'm a sucker for karakterkoppen... B dus... (maar A is ook geweldig.... ) Link to comment
Dr. Benway Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Lastig. Maar.......B. marcelherms.nl Link to comment
Waldorf Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Allebei onbekend. Ik ga voor B, wegens de knoestige negerkop. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Bart 01 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 B gestemd. Die kop is prachtig getekend. Link to comment
Diogenes Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Ooof! A greep mij echt. Ik wist niet dat Elfquest zo gewelddadig was. Niet dat ik nu meteen de reeks wil lezen. Daarvoor zijn het mij toch echt iets teveel delen (tweehonderd nog iets meen ik) Maar het heeft toch wat mijn kijk op de reeks verbeed. En het is een mooie plaat. Goed, dynamisch getekende actie scenes zijn voor mij altijd fijn om naar te kijken. B snap ik niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Het is voor mij gewoon een randomn plaatje uit een randomn superhelden verhaal. Maar mischien dat mijn gebrek aan comic book kennis mij hier parten speelt In ieder geval: A dus. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Tweetie Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 B snap ik niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Het is voor mij gewoon een randomn plaatje uit een randomn superhelden verhaal. Maar mischien dat mijn gebrek aan comic book kennis mij hier parten speelt Lees de teksten in de ballons. Link to comment
Diogenes Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Lees de teksten in de ballons. Jamaar wacht even...het ging om het plaatje niet? Ik heb van geen van de plaatjes de teksten gelezen. Ik dacht dat deze wedstrijd ging om welk plaat het mooist getekend is. Niet welke het meest tekstueel sterk is. Als ik op de teksten moet gaan letten wil ik ook de rest van het boek erbij. (en een vertaling voor de Franse teksten want die kan ik niet lezen) Evengoed ga ik nog steeds voor plaatje A. Maar ik snap nu iets beter waarom zoveel voor B zijn gegaan. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
nobody Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Het gaat om het beste stripplaatje. Een stripplaatje is zowel tekening als tekst. Maar het staat iedereen vrij om te kiezen, natuurlijk. Link to comment
Safetyboy Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 qua "plaatje" is Elfquest voor mij beter, al ben ik geen fan van de reeks/tekeningen... Het statement van Green Lantern is 'relevanter' - maar ik vind het geen mooi plaatje... (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
Recommended Posts