Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (24)] Plaatje 43 Vs. Plaatje 3


Yncke

  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      26
    • B
      20


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

 

43.jpg

 

En dit is dan juist het omgekeerde; een korte gebeurtenis, een paar fracties van een seconde, uitgespreid over een hele pagina. De hele dynamiek wordt gevat in stille beelden.

 

Yncke

 

B:

 

03.png

 

Green Lantern vol.2 #76 is naar mijn mening het moment dat Amerikaanse comics echt volwassen werden.

 

Johan De Neef

Link naar reactie

:hartje: Green Latern 

Jammer dat de resolutie van dit plaatje wat minder is. Neil Adams: https://www.google.be/search?q=neal+adams+comics&espv=2&biw=1280&bih=650&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMqcbx24rKAhXM7BQKHdmbAGUQ_AUIBigB#imgrc=N2o5rKJ-JiOLmM%3A

 

Ik stem natuurlijk niet op A omwille van de reeks GL waar ik heel erg van hou ;) ik zie die stijl van tekenen gewoon liever dan die van plaatje B, dus ik stem wel degelijk op het plaatje. haja.

 

De hele verhaallijn van Green Lantern & Green Arrow ligt hier klaar om te worden gelezen. Dit boek van Dennis O'Neill en Neil Adams zou een DC klassieker zijn. Er is overlaatst een Absolute HC van uitgekomen http://www.dccomics.com/graphic-novels/absolute-green-lanterngreen-arrow

Link naar reactie

Ooof! A greep mij echt. Ik wist niet dat Elfquest zo gewelddadig was. Niet dat ik nu meteen de reeks wil lezen. Daarvoor zijn het mij toch echt iets teveel delen (tweehonderd nog iets meen ik) Maar het heeft toch wat mijn kijk op de reeks verbeed. En het is een mooie plaat. Goed, dynamisch getekende actie scenes zijn voor mij altijd fijn om naar te kijken.

 

B snap ik niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Het is voor mij gewoon een randomn plaatje uit een randomn superhelden verhaal. Maar mischien dat mijn gebrek aan comic book kennis mij hier parten speelt

 

In ieder geval: A dus.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Lees de teksten in de ballons.

Jamaar wacht even...het ging om het plaatje niet? Ik heb van geen van de plaatjes de teksten gelezen. Ik dacht dat deze wedstrijd ging om welk plaat het mooist getekend is. Niet welke het meest tekstueel sterk is. Als ik op de teksten moet gaan letten wil ik ook de rest van het boek erbij. (en een vertaling voor de Franse teksten want die kan ik niet lezen)

 

Evengoed ga ik nog steeds voor plaatje A. Maar ik snap nu iets beter waarom zoveel voor B zijn gegaan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...