Yncke Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: Voor we echt met het toernooi beginnen, wil ik het Elektra plaatje vervangen door deze supergag van Guust, waar ik nog steeds om moet lachen, zelfs al mist de rest van de pagina Tweetie B: Ondanks dat het laatste toernooi door een plaatje van Guust is gewonnen kan ik het toch niet laten tòch een plaatje van Franquin te kiezen als tweede stripkader. (uit Boeven op de kermis). Heel mooi plaatje, de hoeveelheid friet suggereert een enorme botsing! roi de la bd yncke.be
TomP Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 2 keer Flater, dat is moeilijk. A gekozen omdat die me het meeste aanspreekt.
nobody Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 De gag van A is goed, maar als plaatje vind ik B beter.
eriktex Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Ik wilde A zelf ook al opgeven, maar dacht dat het zonder de gag wat minder was...maar dat is dus niet zo. Beste gag van Guust, mooiste plaatje...punt. .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
roi de la bd Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Ik wil nog even een leuk detail over plaatje B toevoegen : het design van Guust's botsauto is gebaseerd op het uiterlijk van een klassieke amerikaanse auto, nl. de Ford Custom. (bron : Le garage de Franquin)
Madam Kito Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Het zijn beiden geen al te bijzondere prentjes (toch zeker niet gezien de rest van het oeuvre van Franquin), maar ik hou meer van B dan van A.
Bart 01 Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Ook ik vind beiden niet echt bijzonder. De oranje botsauto doet het hem voor mij, dus B gestemd.
Safetyboy Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 geen Guust-fan (so sue me), maar de gelaatsuitdrukking bij B is toch wel bonk-erop! (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
nobody Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Jammer dat Guust vs de olifant in een ander duel het niet haalt omdat Franquin al zo vaak in het toernooi zit.
Recommended Posts