Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (10)] Plaatje 25 Vs. Plaatje 62


Yncke

  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      35
    • B
      17


Recommended Posts

Tweede ronde. 

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen         :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

post-585-0-58782500-1448801057.jpg

 

"Moebius 'Majoor Fataal'. Heel het album vind ik fantastisch maar de passage met de 'boogschutter' en dan vooral dit plaatje vind ik fantastisch, an sich weinig aan misschien. Maar smaak is persoonlijk uiteraard   :)"

TomP

 

B:

post-585-0-55247300-1449493845.jpg

"een Macherot"

Zwendel

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het blijft toch lastig om het plaatje los van het verhaal te zien. Ik heb in de kerstvakantie de integrale van Chlorophyl gelezen en vond dat misschien wel de beste integrale van de laatste tijd en daardoor wil ik als vanzelf op B stemmen. Het verhaal rond A ken ik niet, maar het is toch ook een mooi plaatje. Hmmm, nog maar eens een nachtje over slapen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

B is voor mijn part gewoon een huisje langs een wegje. Als je in een willekeurig album van De Smurfen openslaat (de textuur op de zandwegel deed mij aan de Smurfen denken), is quasi elke scene in het Smurfendorp (zandweggetjes en huisjes) minstens even goed getekend, zoniet beter. Het is natuurlijk niet slecht, maar ik vind het niet bijzonder. Plus: dat lettertype, dat is toch onleesbaar?

 

A is daarentegen één van de plaatjes die mij het meest bijbleef. Volgens mij een tekening die niet kan verbeterd worden, ook niet door een inkleuring. Echt áf.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Voor mij uiteraard A. Toen dit plaatje ooit op posterformaat werd aangeboden tijdens een Moebius-veiling op catawiki moest ik geen seconde nadenken.

 

Waarom vind ik dit een fantastisch plaatje? Geen idee. Het doet elke keer iets met me. Deze 2 heren die hier duidelijk als dames afgebeeld zijn staan voor verandering. Meer probeer ik er niet achter te zoeken. Ik vind het gewoon prachtig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...